Toon posts:

[ASP/IIS] Database is read only

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ben bezig dingen te willen veranderen in mijn access databeesje met ASP. Ik kan alles opvragen, maar op moment dat ik wil wijzigen/toevoegen krijg ik de opmerking dat de database read only is. Het ligt niet aan de database omdat het geheel wel werkt op de webserver op school. Het ligt aan de IIS instellingen op mijn laptop denk ik. Zowel de file als de dir zijn in de explorer niet read only trouwens. Iemand enig idee waar het voutje zit??

Alvast bedankt!!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
Hmm... Dit heeft weinig met P&W te maken als je applicatie werkt (wat ze volgens jou doet).
Als het aan de instellingen ligt, is het eerder iets voor SA.

Misschien heb je hier ook wel wat aan: [rml][ PHP/access] Odbc netwerk koppeling[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door whoami op 19-12-2002 17:56 ]

https://fgheysels.github.io/

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37

abeker

...

Wat voor foutmelding krijg je? 'Operation must use an updatable query' of iets in die trant? Dan kan het verschillende oorzaken hebben:
-geen rechten op de database. IUSR read/write/modify rechten geven op mapje waarin database staat.
-verkeerde drivers geinstalleerd

Mocht je er niet uitkomen, paste de foutmelding in je favo zoekmachine....

[ Voor 3% gewijzigd door abeker op 20-12-2002 10:31 ]

the less one forgets, the less one remembers

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

IUSR_machinenaam hoeft alleen maar Read/Write-rechten te hebben. Modify is niet nodig. Deze rechten moet de user ook op de directory waar de db in staat hebben, omdat hij een .ldb (tijdelijke lock-info) moet kunnen neerzetten!

Goed artikel over te vinden bij 4Guys.

Bloed, zweet & koffie

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Heb je de db toevallig op een NTFS partitie staan? Het kan namelijk zo zijn dat ondanks dat je in de eigenschappen van de betreffende map de rechten goed hebt ingesteld je hiertoch geen bestanden in kan maken (idd het .ldb bestand).
Mocht je een FAT 32 partitie hebben plaats de database hier dan eens op en test het dan opnieuw.

Een andere reden kan zijn dat wanneer je gebruik maakt van een inherente ado techniek om de records te wijzigen/invoeren dat je de cursortype verkeerd hebt staan (of vergeten bent) Dan krijg je een melding in de trend van:

de huidige recordset ondersteund niet.....

Post anders een deel van je code ( Con + SQL )

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Als je met Recordsets werkt kan je wel eens de instelling snapshot aan hebben en dan mag je alleen raadplegen. Je moet hem op dynamic zetten.

Nog een optie is dat de access mdb dmv een workgroupfile moet worden opgestart en dat je dus niet voldoende rechten hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 14:39 ]

Pagina: 1