AMD Athlon 2500+ (Barton) - Asus A7V8X-X - 512MB PC3200 - Asus V9250 X/TD 128MB - Maxtor 120GB
Verwijderd
als ik mijn configuratie op digitaal geluid zet, dan ruist het ook.
misschien heb je dat wel aanstaan. dat moet dus uit.
misschien heb je dat wel aanstaan. dat moet dus uit.
ik zou heel flamerig kunnen zeggen, dat ligt aan het merk, en t dan nog menen ook, ik ben de laatste tijd steeds ontevredener over mijn geluidskaart en ga deze dan ook vervangen door een andere
en me huidige?? die krijgt mijn stukken minder kritische vriendinnetje
en me huidige?? die krijgt mijn stukken minder kritische vriendinnetje
Verwijderd
Heb inderdaad met de Sounblaster Live 5.1 hetzelfde probleem gehad. Heb toen gezocht naar andere drivers, die waren toendertijd moeilijk te vinden. Ben weer overgestapt naar Windows 98 maar heb uiteindelijk die Sounblaster kaart ook weggegeven; wat een onding.
Heb nu een M-Audio Audiophile 2496, da's de betere shit! Snelle degelijke kaart met een topgeluid en supersnelle drivers zonder toeters en bellen.
Advies: Geef dat ding je zusje/vriendinnetje cadeau met de kerst!
Heb nu een M-Audio Audiophile 2496, da's de betere shit! Snelle degelijke kaart met een topgeluid en supersnelle drivers zonder toeters en bellen.
Advies: Geef dat ding je zusje/vriendinnetje cadeau met de kerst!
Verwijderd
kheb hier ook een Asus P3v4x staan met p3 866 erop en ook en SBLive 5.1 en die doen het perfect. k geruik gewoon een driverpack die k ergens uit de meucktracker heb gehaald (25MB pack) en die doen het perfect... heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met me SBLive....
Dat heb ik al gedaan maar dat mag nix baten. In een ander systeem (ook een Via chipset) doet ie het ook niet. Ik weet alleen maar ik met een Intel chipset geen problemen met deze kaart heb. Maar helaas is die intel Mobo een erg oud (P2) dus daar schiet ik niets mee op. Het maakt niet uit hoe ik de speaker op de kaart aansluit (analoog of digitaal --> speakers ondersteunen namelijk beide) het werkt gewoon niet goed. Als ik nu de computer aanzet ruist/kraakt deze dus erg hard, na enige minuten hoor ik dus niets meer, als ik dan opnieuw opstart heb ik na de ruis wel weer geluid. Dat snap ik dus niet. Nogmaals ik heb alle drivers die ik heb kunnen vinden geprobeerd en geen van alle werken goed. De Via 4 in 1 drivers en de Via Laceny drivers staan er op op. Nog iets leuks is dat mijn Sb Live! Platium uit mijn ander systeem (Ook Via chipset) het wel goed doet in dit systeem. Dus rara waar ligt dit aan.
AMD Athlon 2500+ (Barton) - Asus A7V8X-X - 512MB PC3200 - Asus V9250 X/TD 128MB - Maxtor 120GB
En als je alles in je bios terugzet naar 'normaal', helpt dat dan? Misschien staan er ergens ietwat te agressieve timings ingesteld.
Bij mij ruist de Line in poort. Deze kun je toevoegen aan je 'geluidsicoontje' en dempen. Dat hielp bij mijn SB Live 5.1.
Pagina: 1