Toon posts:

wat voot geluids kaart voor een 5.1 versterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een 2 jaar oude SBLive! Ik wil wel es een nieuwe geluidkaart maar heb geen idee welke ik moet nemen. Ik ben er al zo lang uit. Ik heb een 5.1 versterker van Sony maar maak daar geen gebruik van eigenlijk door de terkortkomingen van mijn kaart.

Weet iemand of heeft iemand ook een versterker met 5.1 en welke kaart en kabels raden jullie me aan? Ik heb wel al de boxjes, maar heb nu zeg maar stereo over 5 boxen. (2 x left, 2 right 1x center).

Enige hulp zou ik zeer op prijs stellen.
Groetjes Housebee

Verwijderd

ach op een geluidskaartje van een 100 euro ofzo hoor je dat toch niet.

mijn advies:
- Audigy (2)
- 6kanaals analoog via 3 jack-> tulp kabels dit voor de games die meerkanaals zijn
- 1*spdif (optisch of coax, maakt niet uit) voor de muziek

overigens raad ik je aan een kaart te nemen met een apart digitaal dochterboardje, net zoals die voor de audigy verkrijgbaar is van hoontech. Dat hoef je niet om te pluggen en heb je digitaal in. Voor een 150 euro heb je een audigy+dochterboardje. Is supercombi

Heb dezelfde hier liggen naar mn Onkyo 595 5.1 kanaals receiver. Klinkt prima :)

Verwijderd

Als je alleen maar muziek van spelletjes en DVD wilt horen is zo'n Audigy echt dikke onzin en zonde van je geld. Ik raad een SB Live! Player 5.1 oid aan. Kost ong. 40 euro, en dan ben je klaar.

Verwijderd

voordeel audigy

1. asio
2. eax AHD...wordt nog niet veel gebruikt maar het begint te komen
3. analoge klinkt, naar mijn mening, nóg net iets beter dan de live

Mijn keus ala gamer is toch de audigy :)

Maar ook bij een live een dochterboard halen (!) Superhandig!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 18:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:26:
voordeel audigy

1. asio
2. eax AHD...wordt nog niet veel gebruikt maar het begint te komen
3. analoge klinkt, naar mijn mening, nóg net iets beter dan de live

Mijn keus ala gamer is toch de audigy :)

Maar ook bij een live een dochterboard halen (!) Superhandig!
Ja ok, maar gezien de eisen en de indruk die de topicstarter maakt (niet negatief hoor) lijkt het mij overdreven. Maar de keus is geheel aan hem. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 18:42:
[...]

Ja ok, maar gezien de eisen en de indruk die de topicstarter maakt (niet negatief hoor) lijkt het mij overdreven. Maar de keus is geheel aan hem. :)
true true :)

/me is best wel audiofreak

t blijft gewoon leuk spullie icm een 5.1 amp :) Warcraft 3 ofzo via amp+5 boxen is best wel bruut :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Allereerst thanks for de vele en snelle reacties. Moet zeggen dat het niet makkelijker is geworden, maar heb wel wat meer termen gehoord. En ik ben vooral benieuwd wat een digitaal dochterbordje is.

en wat is:
- 6kanaals analoog via 3 jack-> tulp kabels dit voor de games die meerkanaals zijn
- 1*spdif (optisch of coax, maakt niet uit) voor de muziek

Die termen zijn wat _te_ nieuw voor me :-)

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:19:
Als je alleen maar muziek van spelletjes en DVD wilt horen is zo'n Audigy echt dikke onzin en zonde van je geld. Ik raad een SB Live! Player 5.1 oid aan. Kost ong. 40 euro, en dan ben je klaar.
Kan je dan dat aansluiten op je versterker die 5.1 aankan? Of krijg je dan weer een geavanceerd stereo geluid over 5 boxen?

• sony
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 22:24
Ik zou toch ook maar eens kijken naar de Fortissimo III 7.1

Ik heb deze kaart nu al even en hij bevalt mij uitstekend en ook uit de testen komt ie er erg gooed uit!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 19:25
die hercules fortissimo III 7.1 (€ 67) bevalt mij ook al ruim twee weken uitstekend, vind het alleen jammer dat je voor de optische uitgang moet kiezen wat voor signaal er doorheen moet (ac3 of normaal windows geluid) en dat je bij het wisselen daarvan steeds moet rebooten

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
denk ook eens aan TERRATEC, erg goeie geluidskaarten zonder soundblasterruis en stukken beter geluid

Verwijderd

De Philips Acoustic Edge is ook een leuke optie. Deze wordt nog steeds aangeprezen als 1 van de betere kaarten qua geluidskwaliteit.
Jammer alleen dat Philips zelf weinig of niets meer doet aan de drivers.....

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

* MisterDon is Audiotrak fan...

Kijk daarom eens naar Audiotrak ; voor een heel schappelijke prijs een supergeluid en prima ondersteuning! :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb een terratec aureon fun5.1
heeft digitale optische out en input! , analoge 5.1 output, koptelefoonversterker, mircrofoon.
Hij is 100% xp compatable en doet het heel goed over een optische kabel.
analog heb ik nooit getest maar zal hoogstwaarschijnlijk ook wel goed zijn, terratec he :+
detail: goudkleurige kaarten.
maar het leukste is de prijs, 45 euro!! :9~

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb verder gekeken. Ik merk dat de reacties over de SB LIve 5.1 niet zo super zijn. Kwaliteit wordt slechter gevonden dan bij een Terratec bijv. Ik heb gekeken op de terratec site. Ik ben nu vooral benieuwd naar het verschil tussen de Terratec Aureon Fun 5.1 en de Terratec Aureon Sky 5.1 .

Ik zag dat bijv de sky 4g sound had...

Het einde is inzicht, maar nu.. kiezen tussen de sky of de fun. Pls enlighten me :-)

Wordt leuke thread zo :)

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
gewoon voor 40 euro een live 5.1, en wat verloopstekkertjes voor de analoge uitgang... samen 45 euro :)

Heb het zelf ook, ben geen audiofiel o.i.d. maar het klinkt (echt) HEEL mooi vind ik, beter dan bijv. m'n DVD speler op de versterker...

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 19:21:
Ik heb gekeken op de terratec site. Ik ben nu vooral benieuwd naar het verschil tussen de Terratec Aureon Fun 5.1 en de Terratec Aureon Sky 5.1 .

Ik zag dat bijv de sky 4g sound had...

Het einde is inzicht, maar nu.. kiezen tussen de sky of de fun. Pls enlighten me :-)

Wordt leuke thread zo :)
idd, dat zou ik ook willen weten. Zal het verschil tussen deze kaarten groot zijn?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
het bellangrijskte verschil is volgensmij dat de sky 24bit 192khz geluid afspeelt!
ook heeft ie een: signal-to-noise ratio van meer dan -100db.
4G betekend dat je er studio kwaliteit opnames mee kan maken van 24 bit 96khz.
de geluidskwaliteit van de terratecs zijn standaard al heel goed,
maar van de sky is het natuurlijk helemaal perfect :)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:23
Ik ben zelf ook van plan om een Terratec Aureon Fun 5.1 te gaan kopen en dit wil ik dan combineren met een Logitech Z-640 5.1 speakers erbij te kopen , nu is mijn vraag ervaar je nu ook het "echte Dolby Digital 5.1 geluid of word het gewoon over 5 boxen stereo verspreid ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Creative moet het hebben van hun marketing en reclame, maar niet van de kwaliteit, want die blijft vaak achter op andere merken.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Possible
PipoDeClown schreef op 26 december 2002 @ 20:08:
Creative moet het hebben van hun marketing en reclame, maar niet van de kwaliteit, want die blijft vaak achter op andere merken.
precies daarom was ik ook benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Terratec en zo te zien schijnt ie toch wel betere geluidskwaliteit te geven dan de creative set :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Possible
Iemand ?

• justice strike
  • Laatst online: 22-07 21:21
hercules gametheater xp is oko een leuke optie. daar zitten al tulpuitgangen op voor 5.1 en kan je er zels een 7.1 van maken. leuke optie en goeie kwaliteit.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Terratec Sixpack 5.1
Terratec Aureon Fun 5.1

specs

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

laatst een Hercules Fortissimo 3 7.1 gekocht. Met Dolby Digital Ex ondersteuning en optische out. Kost iets meer dan de bovengenoemde kaarten (deze is ongeveer €65), maar door de ondersteuning voor Dolby Digital EX, en doordat hij een optische uitgang heeft, en ook nog eens EAX 2 + Sensaura en A3D 1 ondersteund, is hij meer klaar voor de toekomst dan bijv de Sounblaster 5.1.
De software is dik in orde, als je toch naar reviews aan het zoeken bent op internet, moet je ff bij THG langs gaan. Zij hebben de hercules kaarten uitgebreid aan de tand gevoelt en zijn aardig positief.

[ Voor 3% gewijzigd door Bluppy2 op 27-12-2002 15:35 ]

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Pagina: 1