[ADSL] Warning: Modem is down

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter

Heel voorzichtig zet ik mijn stapjes in IT , wees liev voor me ;)

Ik heb hier een ADSL-Comfort verbinding via KPN/Planet.
Deze werkt altijd naar behorern, nooit problemen. Verbinding staat echt 24/7 open zowat.

Vanmiddag had ik ineens geen verbinding meer, terijl ik wel 'ingebeld' was :?
Ach, ff PC rebooten, en opnieuw VPNetje opzetten.

Lukte voor geen meter, bleef constant hangen op "Verifying username and password"

Keihard resetten van het modem maakte ook weinig uit.
Ik bedacht me dat ik eens een telnet kon proberen. Telnetten naar 10.0.0.138 (evenals pingen) gaat prima, geen probleem.

Toen heb ik geprobeerd het ding webbassed te bendaderen. Geen probleem.
Echter geeft hij wel op elke pagina de volgende rode error:
Warning: modem is down
Op internet/search kan ik er weinig info over vinden :?
Wel vondt ik de tip dat je de reset knop meer dan 10 sec. moest indrukken.
Dat gedaan, echter zonder resultaat ;(

Last but not least: Modem is NIET gehacked, nu niet en ook nooit geweest.
Standaar setup dus.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Die warning krijg je meestal als je geen 'Line Sync' hebt. Heb je die wel?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie weet heel weinig van ADSL :?

Het groene LEDje van "Line sync" knippert.
Isgoe of isniegoe ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

ik zou ff naar de helpdesk bellen van planet. de wiijk centrale is een beetje dood denk ik ff naar planet belen. en die sturen dat door naar de kpn. kan wel een weekje duren.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 17:31 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Koffie schreef op 19 december 2002 @ 17:29:

Isgoe of isniegoe ?
isniegoe

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 17:30:
denk dat je modem gewoon stuk is ik zou ff naar de helpdesk bellen van planet. die kunen je verder helpen aangezien je modem nog orgineel is.
Of er is gewoon iets met de lijn aan de hand....
Misschien een storing in de buurt

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Koffie, dasniegoe :P

Als het lampje knipper, dan heb je geen linesync.
Meestal is er dan ff iets in de centrale ofzo, duurt _hooguit_ een uurtje en dan is het weer over en kan je weer internetten. :Y)
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 17:30:
denk dat je modem gewoon stuk is ik zou ff naar de helpdesk bellen van planet. die kunen je verder helpen aangezien je modem nog orgineel is.
Hoe kom jij tot een dergelijke conclusie met huidige gegevens :?

[ Voor 51% gewijzigd door Attilla op 19-12-2002 17:33 ]

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Koffie schreef op 19 December 2002 @ 17:29:

Isgoe of isniegoe ?
Damn, wat ben ik goed :) Het "Line Sync" lampje van je modem moet constant branden. Als ie dus knippert, heb je dus zeg maar geen ADSL signaal op je telefoonlijn.
2 mogelijkheden:
1. Signaal af: bel support op en vertel dat je line sync knippert, kijken ze het na. Als bij hun alles goed is
2. Modem kapot: vertel het hun en laat hun het uitzoeken :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hmm .. ik ga eerst eens ff dubbelcheck of niet een of andere hannes de analoge lijn uit de patch heeft getrokken.
Werkt het dan nog niet dan moet ik dus bellen.

Deze ADSL lijn is redelijk cruciaal hier, wordt namelijk niet alleen gebruikt voor m'n 24/7 downloads maar ook voor de VPN tests enzo O-)

Dank voor de snelle antwoorden .. voel me beetje newbie/noob hier in IT :o

Braaikamer - Smoke&BBQ

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
duw anders ff rechtstreeks de telefoonkabel in het modem, zonder splitter ertussen.... :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Euh .. gaat niet werken ;)

Zit hier op werk, analoge lijn komt aan andere kant van gebouw binnen.
Gaat dan via patchkasten naar deze kan, dan een splitter dan weer een patch en dan mijn kantoor.

Uit de splitter komen 3 kabels:

• Naar mijn kantoor, en dus de kabel die het modem in gaat
• Kom vanuit patchpanel en is aan de andere kant analoge lijn
• Zit nix aan

Klopt het dat een knipperend 'sync' lampje zowel storing als geen telefoon lijn kan betekenen ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
is het niet gewoon een storing bij Planet of bij KPN?
http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/mededelingen/
In Almere is er een Planet storing.....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie zit in Den Bosch ;)

Heb ff gekeken:

In de splitter zitten 3 kabels.

Links: Gaat naar patchpanel naar andere kant van gebouw
midden: niet aangesloten
rechts: gaat naar de modem

Had me vergist in patch nummer dus voor jan l*l naar benden gelopen. Ga nog een keer controleren of 'ie daar goed gepatched is ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Attilla
Koffie schreef op 19 December 2002 @ 17:57:
* Koffie zit in Den Bosch ;)

Heb ff gekeken:

In de splitter zitten 3 kabels.

Links: Gaat naar patchpanel naar andere kant van gebouw
midden: niet aangesloten
rechts: gaat naar de modem

Had me vergist in patch nummer dus voor jan l*l naar benden gelopen. Ga nog een keer controleren of 'ie daar goed gepatched is ;)
Op die splitter is toch de middelste aansluiting LINE, daarop moet dus je binnenkomende analoge lijn. (tenminste dit is hier wel zo) :)
Misschien dacht 1 van je collega's grappig te zijn door het stekkertje te wisselen ?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hmm volgens het boekje is de rechter voor een telefoon en de linker voor je modem :?

Dat iemand per ongeluk mijn doorgepatchde analoge lijn eruit getrokken heeft snap ik, maar dan zou hij ook nog eens 2 draden op de andere panel verwisseld moeten hebben :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Attilla
Als je op de splitter kijkt dan staan er ook nog beschrijvingen bij welk poortje voor wat is. :)

code:
1
ADSL     LINE      POTS

Als het goed is.
Als dat niet goed is gaat het lastig.

Maar misschien is het toch wel handig om ff kpn te bellen of er een storing is, als dat er is dan hoef je niet eerst een uur te zoeken of het bij jou allemaal wel goed zit. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Attilla op 19-12-2002 18:10 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Da's het vreemde ... staat nix bij die portjes 8)7

* Koffie krijgt collega niet aan de lijn die m;n andere analoge lijn tijdens een test ook al unpatchde vanmiddag :(

Morgen ff aan z'n haren trekken en anders Planet bellen.

Ik heb in de inbox iig geen mailtje ala "U heeft way to veel gedownload, u bent afgelsoten" :P

Anyway .. thx for helping allemaal en zal morgen updaten

Braaikamer - Smoke&BBQ

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Koffie schreef op 19 december 2002 @ 18:17:
Ik heb in de inbox iig geen mailtje ala "U heeft way to veel gedownload, u bent afgelsoten" :P
Dat zou ook niet resulteren in het verlies van de linesync. Dat duidt echt op problemen met de DSLAM ('centrale') of de lijn zelf :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ff fonen naar 0800-69787326 ...als die het nog doet :o

iig niet planet maar kpn bellen, planet helpdesk is niet zo geweldig snel imo :{
kpn ook niet, maar bij kpn wordt je lekkerder geholpen als bij planet imo.... :)

Verwijderd

"Modem is down" kreeg ik ook te zien toen KPN erachter was gekomen dat ik al een paar maanden gratis zat te internetten. Wat dat betreft zijn ze bij KPN het doodschoppen nog niet waard, stelletje oplichters! En maar beweren dat je een telefoonlijn moet hebben voor ADSL, dus niet! Ik heb maanden op ADSL gezeten ZONDER telefoon.

Maar goed, even een off-topic frustratie eruit moeten gooien. Voor wat betreft de "modem down" melding. Ik denk dat je hiervoor die speciale ADSL helplijn van KPN moet hebben. Planet Internet weet net zoveel van ADSL als de gemiddelde burger op straat.

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 10:41
had ook al een knipperd line sync :(

ik denken dat er weer een breuk ergens zit..
ze zijn gewoon bezig denk ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:31:
"Modem is down" kreeg ik ook te zien toen KPN erachter was gekomen dat ik al een paar maanden gratis zat te internetten. Wat dat betreft zijn ze bij KPN het doodschoppen nog niet waard, stelletje oplichters! En maar beweren dat je een telefoonlijn moet hebben voor ADSL, dus niet! Ik heb maanden op ADSL gezeten ZONDER telefoon.

Maar goed, even een off-topic frustratie eruit moeten gooien. Voor wat betreft de "modem down" melding. Ik denk dat je hiervoor die speciale ADSL helplijn van KPN moet hebben. Planet Internet weet net zoveel van ADSL als de gemiddelde burger op straat.
Mischien kan je voortaan je frustaties voor je zelf houden.
Voor ADSL heb je altijd een fysieke telefoonlijn nodig, dat jij er niet voor betaalde is een ander verhaal......

Gewoon planet bellen en een ticket aan laten maken. Binnen een uurtje heb je dan je linesync weer terug. ( in mijn geval dan )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Als je nu eens je modem + splitter ff direct naast de lijn neerpleurt, weet je iig zeker dattut niet aan een gepatcht kabeltje ligt...
line-sync zie je dan iig, hoef je geeneens pc voor aan te sluiten

• Xandrios
  • Laatst online: 18:57

Sjezus man, doe eens even normaal.

Jij loopt illegaal de lijn te gebruiken, en dan vind je ze 'het doodschoppen nog niet waard' omdat ze je afsluiten ?
Vreemde gedachtengang heb jij hoor :{

Verwijderd

hmmz volgens mij ligt het aan planet want heb laatste ook best hoge ping als ik ga gamen

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Gisteravond collega nog an de lijn gehad, idd de middelst is de fysieke lijn.
Rechts is dan naar de modem, en linx gaat naar een fax apparaat.

Waarschijnlijk is het pennetje van de RJ-11 lam, en issi bij het patchen eruit gevallen.
Godzijdank weet hij ook precies welk potje hij moet hebben voor de lijn, want die zit hier ergens tussen:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/zooi/server/thum-Dvc00003.jpg

Storm in glas water naar alle waarschijnlijkheid dus |:(
Toch allemaal bedankt :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Attilla
offtopic:
Zou je die patchruimte niet eens netjes maken ?
Dit ziet er imo gewoon niet uit. :P

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
OK, was dus idd een collega die de verkeerde patch eruit getrokken had :(
Gistermorgen had Erik een lijntje nodig. Ik heb hem toen de lijn aangewezen die normaal door Sofico wordt gebruikt om in te bellen. Uiteindelijk heeft hij ervoor gekozen om een andere lijn te pakken................de lijn t.b.v. ADSL.

Navraag bij Sales leert dat de fax het inderdaad gisteren niet (meer) deed.......................!
Line Sync brand nu gewoon ipv knipperen, enm webbased software geeft niet meer "Warning modem is down".

Echterrrrrrr .... nu krijg ik bij het maken van de VPN de volgende error:
Unable to establish the VPN Copnnection. VPN Server may be unreachable
Ook als ik een nieuwe VPN setting aanmaakt, blijft 'ie dit geven :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 21:08:
[...]

Mischien kan je voortaan je frustaties voor je zelf houden.
Voor ADSL heb je altijd een fysieke telefoonlijn nodig, dat jij er niet voor betaalde is een ander verhaal......

Gewoon planet bellen en een ticket aan laten maken. Binnen een uurtje heb je dan je linesync weer terug. ( in mijn geval dan )
Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft het voor mezelf houden van mijn frustraties, excuses. Maar dat je een telefoonlijn nodig hebt is dus echt niet waar. Misschien een fysiek koperdraadje, maar dat ligt sowieso naar ieder huis in Nederland voor zover ik weet. Ik heb wel degelijk ADSL gehad zonder telefoon. Ik HAD ISDN toen ik ADSL aanvroeg. Na de verhoging van het abonnement heb ik alles opgezegt, ook mijn ISDN. Op de afgesproken datum had ik inderdaad geen telefoon en geen Internet meer, NT1 kastje ook helemaal dood. Echter na een week of twee had ik toch weer verbinding via Planet, die ik nog niet had opgezegt. Wel een bevestiging van KPN in de bus dat ik was afgesloten en inderdaad nog steeds geen telefoon.

Kortom: het is en blijft regelrechte onzin dat je voor ADSL een telefoon-abonnement moet hebben. Misschien op papier gezien wel (omdat KPN centjes wil zien), maar technisch gezien dus absoluut niet.

Verwijderd

No hard feelings.

Maar ik zei al fysieke telefoonlijn/koperlijn ( we spreken altijd van een telefoonlijn ), daar hoeft dus geen spraak op te zitten. Helaas worden bij schoningen de vergeten draden van de hoofdverdeler verwijderd. ( bv als een de PSTN/ISDN poort opnieuw uitgegeven wordt ).
Of als de afgaande hoofdverdeler richting kabelverdeler opnieuw uitgeven wordt.....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Schop ;)

Morgen weer op kantoor, iemand enig idee hoe ik het volgende probleem oplos en weer kan inetten :?
Unable to establish the VPN Copnnection. VPN Server may be unreachable
Dit is gekomen nadat ik de modem heb gereset (of webbassed restore to defaults gedaan heb, 1 van de 2),

Braaikamer - Smoke&BBQ

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, MXS_Home.exe draaien (gok dat je dat nog niet gedaan hebt na het resetten)... Je moet de modem weer instellen zodat-ie het kpn netwerk snapt en hij een vpn verbinding kan maken via jouw server. Staat op je kpn cd in D:\windows\win\mxs_home.exe (als je 1 partitie hebt ;)). Je zou trouwens de foutcode erbij moeten zeggen, dat helpt :).

mxs_home vindt je ook op www.kpnadsl.nl
veldmuis schreef op 19 december 2002 @ 18:20:
ff fonen naar 0800-69787326 ...als die het nog doet :o

iig niet planet maar kpn bellen, planet helpdesk is niet zo geweldig snel imo :{
kpn ook niet, maar bij kpn wordt je lekkerder geholpen als bij planet imo.... :)
De kpn helpdesk kan je niet bellen als planet klant. Planet internet, hetnet, wannadoo en euronet betalen die helpdesk niet en helpden hun eigen klanten. In principe goed, want je hebt geen "kastje muur", maar soms maken ze het bond, zeggen ze "installeer de pc nog maar en bel de installatiehulp van kpn maar" 8)7.

Planet kan hiervoor ook gewoon een storingsticket aanmaken (bij de kpn servicedesk dus) en dat zouden ze ook gewoon moeten doen als koffie met dat modem direct op de buitenlijn geen linesync had gehad :).

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 22:45:
hmmz volgens mij ligt het aan planet want heb laatste ook best hoge ping als ik ga gamen

Planet heeft helemaal niets met line-syncs te maken... Dat is je modem die wel of niet de server in de kpn centrale ziet :).
Het is ook gewoon puur administratief... Niet dat ik het goedkeur, want het is gewoon kut.
Ik denk dat je hiervoor die speciale ADSL helplijn van KPN moet hebben. Planet Internet weet net zoveel van ADSL als de gemiddelde burger op straat.
helaas, niet dus... (planet helpdesk helpt alle zaken, behalve installatiehulp)

[ Voor 111% gewijzigd door JvS op 22-12-2002 20:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hoe kan ik in vredesnaam zo stom zijn :? |:(
Ik heb dat MXS_HOME bij de eerste problemen tig keer opnieuw gedraait, en was in de volle overtuiging dat ik dat nu ook al gedaan had.

Echter om geen modderfiguur te slaan , wilde ik deze nog een keer draaien om je te vertellen dat het niet hielp ....

WEL DUS 8)7 :P

JvS je bent geweldig :Y) (was toch al van plan jou lastig te gaan vallen met mijn probleempjes >:) )

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1