[BIOS] Kan Bios Niet Flashen

Pagina: 1
Acties:

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 21:47
ik wou vandaag mijn bios updaten maar toen gaf hij aan dat hij de source niet kon vinden :?
Heb een originele bios update van Abit gedownload (en gedraait onder dos vanaf Diskette zoals ook bij vorige Abit Mammaplank moest)

Systeem
CPU: P4 1800
Mammaplank: ABIT BD7-RAID
Geheugen: 256 DDR
HD: 40 GB Maxtor
Video Kaart: Asus GF4 MX 440
Netwerk kaart: 3Com (Chello)
DVD: AOpen 16x
Bakker Lite-on 16x12x32

Verwijderd

staat hier toch wel verkeerd of wat heeft dit met o.c te maken?

Verwijderd

Geef eens wat meer details. Wat zegt ie precies en wanneer. En typ je wel de goeie gingen in.

Je moet ff checken wat je moet intypen om het flash progje op de goede manier te starten. Heb je Award of Ami of wat?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 18:03 ]

• RubenJ
hij start het flash programma en dan moet je iets intypen (alle bestanden al geprobeert die die aanmaakt op de diskette) en dan vraagt hij om de oude bios op te slaan (als ik dat doe doet hij dat ook gewoon goed) maar als hij de nieuwe er overheen wil zetten dan krijg ik de foutmelding Source not found

offtopic: heeft wel degelijk met oc te maken, als ik de bios geflashed heb kan ik de fsb waarschijnlijk wel handmatig instellen (was ook zo bij vorige ABIT mammaplankje) en nou niet, is geblokkeerd :(

[ Voor 26% gewijzigd door RubenJ op 19-12-2002 18:43 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 16:39
okeej Als je je bios ingaat hep ik soms gezien dat er oowk iets staat als BIOS UPGRADABLE
ofzow ... als ie dus Disabled staat kan je niet updaten ..

en Source is je Floppy meabie ff opnieuw de dingen op de Flop kwakken ?
Succes :)

edit:

typVouD

[ Voor 7% gewijzigd door Paradox op 19-12-2002 22:54 ]

Verwijderd

Dat is heel simpel !!
Je wil de bios flashen?? (staat als naam van topic)
okey
Start de pc op met opstartdiskette,
Typ DEBUG
en dan dit:

o 17 71
o 71 17
Q

--------------------
even opnieuw opstarten en de defaults zijn weer geladen!
btw: het is geen NUL !!! Maar een o

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 23:39:
Dat is heel simpel !!
Je wil de bios flashen?? (staat als naam van topic)
okey
Start de pc op met opstartdiskette,
Typ DEBUG
en dan dit:

o 17 71
o 71 17
Q

--------------------
even opnieuw opstarten en de defaults zijn weer geladen!
btw: het is geen NUL !!! Maar een o
Of je zet natuurlijk ff het jumpertje om... Of je kiest in het menu'tje gewoon load defaults... Of je bent een echte tweaker en hebt een knop aan het jumpertje gemod...

Maar bios flashen is nou niet echt het moeilijkste ter wereld... probeer Google eens...

Verwijderd

Bij Abit moet je gewoon booten, in BIOS zet je "Flash Protect" o.i.d. uit. Reboot, boot vanaf floppy (heb je wel de goeie bestanden op je diskette???) en voer het BAT- filetje uit...... as simple as kissing

Verwijderd

Ik gok erop dat ie de nieuwe bios helemaal niet op de diskette heeft staan. Hij zegt ook dat ie alle files die erop staan heeft uitgeprobeert. Volgens mij weet je dan niet waar je mee bezig bent...

• RubenJ
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 10:45:
Ik gok erop dat ie de nieuwe bios helemaal niet op de diskette heeft staan. Hij zegt ook dat ie alle files die erop staan heeft uitgeprobeert. Volgens mij weet je dan niet waar je mee bezig bent...
maar alzz het niet lukt zoals je het altijd doet dan moet je toch wat proberen of niet dan :? :X
Pagina: 1