Live 1024 + nieuwe drivers WinME =>Problemen

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Ik heb afgelopen zondag Liveware 3.0 voor winME geinstalleerd. Daarvoor had ik lw30 voor Windows 98 erop staan die het verder vrij goed deed (geluidseffecten deden een beetje vreemd). Nu krijg ik vanuit het AudioHQ een aantal opties kies een 'Cannot load plugins' error. Onder andere de optie 'speakers' en de optie 'mixer' geeft deze error. Gevolg is dat ik bijvoorbeeld niet meer in kan stellen welke microfoon er gebruikt moet worden. Degene die op de geluidskaart is aangesloten of die van mijn webcam. Hebben andere mensen dit probleem ook gehad? Zo ja hebben jullie het op weten te lossen en hoe?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, je hebt waarschijnlijk ooit de gateway Live drivers geïnstalleerd gehad, daardoor heb je deze problemen. Hij gebruikt nu de verkeerde .INF files bij het installeren van liveware 3, laat even weten of het inmiddels al opgelost is voor dat ik het verhaal moet typen voor de oplossing.

Dennis

• martdj
He Dennis. Het probleem is nog niet opgelost en ik heb inderdaad die gateway drivers geinstalleerd gehad. Als jij de oplossing hebt houd ik mij dus aanbevolen!

Verwijderd

Je moet oa de *.inf files die betrekking hebben op gateway live drivers verwijderen onder windows\inf, dus die beginnen met "CT".

Verwijder daarna in apparaatbeheheer alle ingangen van de live, joystickpoort etc.

Zorg dat je bij het opnieuw opstarten van windows de standaard live drivers van creative uigepakt hebt staan (dat doe je door tijdens het installeren van liveware 3 een alt-tab te geven en de inhoud van windows\temp waar de uitgepakte onderdelen van liveware 3 staan voor installatie te copiëren naar een ander DIR), na het opnieuw opstarten van windows vind de computer nieuwe apparaten waar hij geen drivers voor kan vinden (als je alles goed verwijderd hebt !!!!) geef de locatie aan waar de live drivers staan, als dat afgerond is dan zie je in apparaatbeheer als het goed alle onderdelen weer staan zonder dat er WDM bij staat. Daarna kun je liveware 3 er overheen installeren.

Volgens Creative was het beste om Winme opnieuw schoon te installeren maar daar had ik geen zin in, vandaar bovenstaande oplossing.

Het belangrijkste is eigenlijk dat je alle sporen van de Gateway drivers verwijderd, daarna alleen de drivers van creative installeerd en daarna Liveware 3

Succes

• martdj
THANKS!