Verwijderd

Topicstarter
Heb dit topic geopend omdat er bij veel gebruikers een irritant logo van de provider in de weg staat bij hun mooie achtergrondafbeelding.

Ervaringen tot nu toe zijn dat je met Logomanager 1.2.9! Via het sms gedeelte een leeg operatorlogo kan sturen zodat je geen tekst meer ziet op de achtergrond.

This is how I did it, step by step :-)

1) Use Logo Manager to create a logo, preferably a blank one

2) Send this logo to yourself, the only option with the current Logo Manager is via SMS

3) IMPORTANT: When selecting which operator the operator logo should be displayed for, Target Network, select 000 00 (No operator)

4) Send the logo to your own phone

This logo will not be displayed since the target network of the logo will not match the network you are using. It will however effectively blank out the operator text.

Before you start yelling that this does not work, check that you really have enabled the operator logo in the menu. ;-)

Problemen zijn nu al dat je via infrarood of sms geen logo kan sturen.

Heeft iemand de oplossing!?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 16:02 ]

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
werkt dus niet bij mij omdat mijn actisys irda niet werkt met logomanager ofzo :? hij ziet hem iig helemaal niet waardoor ik geen logo kan versturen :|

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel de 7210 driver gevonden, volgens mij moet je die ook installeren. Moest tenminste wel bij zo'n oude compaq laptop.

http://www.nokia.com/nokia/0,5184,2342,00.html

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja nu ik er op ga letten heb ik inderdaad wel zoiets dat ik het uitgeschakeld wil hebben.

Maar ik snap jou vraag niet helemaal ?
Wat bedoel je er precies mee ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel ermee: Hoe krijg je het nou het makkelijkste weg!?

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ok, bij mij is het dus wel gelukt. Mijn configuratie:
- Windows XP
- Logomanager 1.2.9
- Nokia PC Suite 5
- Nokia 7210
- Actisys IR

Wellicht dat een verschil in OS nog uitmaakt? Of inderdaad het feit of je wel of niet Nokia PC Suite hebt.

Ik had dus problemen met Logomanager 1.2.41 en 1.2.7, maar 1.2.9 deed het wel. Met de andere versies kon ik ook totaal geen verbinding tot stand brengen.

Overigens is het volgens mij totaal niet mogelijk om direct via IR een operatorlogo te uploaden. Dit kan alleen via sms. Ligt denk ik aan de software die nokia voor zijn telefoons schrijft.

[ Voor 8% gewijzigd door jvo op 19-12-2002 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
jvo, wil jij hem anders ff naar mij toe sturen? dat kan toch gewoon?

• jvo

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 16:14:
Ja, dat kan. Maar ik ben daar een beetje terughoudend in, omdat er zoals jij veel meer mensen zijn die dit ook graag gedaan hebben. Daarom beschrijf ik liever hoe het moet. Ik ben nu sowieso niet thuis.

Ik heb ook geen idee waarom bij mij 1.2.41 en 1.2.7 niet werkten en 1.2.9 wel.

• Attilla
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 16:14:
Zou iemand die ook naar mij kunnen sturen ?
Contact me maar op msn of icq voor me nummer, want ik heb nog niet over de beschikking van een kabel/IR

Verwijderd

Topicstarter
begrijpt, alleen ik heb geen infrarood hier meer :(. Zijn er geen andere alternatieven. via wap ofzo?

• lester
  • Niet online
als iemand het logo op een wap servertje zet, dan kunnen we daar toch gewoon naartoe wappen?

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat zou ideaal zijn!

• jvo

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 16:23:
begrijpt, alleen ik heb geen infrarood hier meer :(. Zijn er geen andere alternatieven. via wap ofzo?
Oh, vandaar. Zonder infrarood of datakabel hoef je het ook niet te proberen. Die sms wordt verstuurd via je telefoon, niet vanuit je pc zelf. (pc's kunnen in de regel geen sms versturen.)

Verwijderd

Topicstarter
Bij myfone.nl kun je wel logo's downloaden en uploaden, maar of je dat ook met een operatorlogo kan doen!? Iemand al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand dat transparante logo niet op www.logogo.com submitten voor de rest hier!

Verwijderd

ja submit

Of stuur dat logotje is op naar jens@exile.nl , Dan kan ik wel is kijken hoe ik hem op wap pleur

Verwijderd

Topicstarter
Dat submitten lukt niet, ik stuur er een paar via mail naar je toe

(check je mail)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 09:59 . Reden: xp2000 ]

Verwijderd

Oke!

Nog niks binnen }:O

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 10:00 ]

• lester
  • Niet online
zou mooi zijn als we het via wap kunnen doen :*

Verwijderd

Boompie gooi nog is een keer op de mail , Hij komt echt niet aan :(

Verwijderd

Ben er mee bezig..

Verwijderd

Topicstarter
dus je hebt hem, als ze allemaal op een wappagina komen dan zou het moeten lukken, ff afwachten

Verwijderd

als iedereen nou ff kijkt hoe je een wml in elkaaar zet, ik weet het wel , maar hoe krijg je nou deoptie om als operator te zetten hehe

Verwijderd

Ik heb hem gedownload van myfone af maar hoe krijg ik hem nou op als operator..
Ik ga verder uitzoeken

Verwijderd

Topicstarter
ok, kun je niet gewoon een xml bestand maken, zoals een html bestand met een bestand erin, of een afbeelding

Verwijderd

Nope werkt niet ..

Heb logo verstuurt via nokiafan
de bmp versie maar krijg gewoon een witte balk.. :( Weer 1,15 door heen gejaaaaagd

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb hem op me wap pagina staan (ff snel erop gezet)
http://wappy.to/marsmellow1984

Probeer hem maar is

Verwijderd

Topicstarter
http://wapwise.nl/marsmellow/

Daar staan ze allebei op, ik ga het zelf ook even proberen.

Verwijderd

zeg maar als het werkt , Want ik zat ook bij wappy enoz..

ook bmp erop gedonder werkte niet echt

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij moet je ook die .nol hebben of die .otb! Ikzelf kan er momenteel niet bijkomen :(

Verwijderd

Maar je kan toch ook met photoshop een blank logo maken??
Transparant ken je kiezen

Verwijderd

Topicstarter
Het is wle de bedoeling denk ik dat je nokia het moet ondersteunen of moet "zien" als een operatorlogo.

Verwijderd

je kan je logos versturen via nokiafan.nl..

Maar heb zonet een photoshop een logo gebouwd , Transparant gekozen..
Maar straks doet ie het nmiet en heb ik weer 1,15 voor jan ...

• Attilla
Tja, het kost misschien ff wat ....
Maar dan weet wel gelijk iedereen of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig of wappen met een hi profile abo van je belminuten afgaat of apart in rekening word gebracht?

Verwijderd

Ik heb ben gaat 0,019 per kb af van GPRS

Heb nu al 3 dagen met nokia 6610 , Ben Extra 2 jaar erbij
Denk dat ik nu al 10 EUR aan dingen heb zodemieteren , zoals euh
GPRS Instellingen , Emailen etc, kwam er gisteren achter 30 EURcent voor ontvangen van email en 30cent voor versturen :-)
Maar gelukkig gratis MMS tot 1 janu

Verwijderd

Topicstarter
alleen ik gebruik wap, niet gprs

Verwijderd

GPRS is toch per KB wat is wap dan per minuut?

Verwijderd

Topicstarter
ik bel in op een 06 dus ik denk dat het gewoon als bellen word beschouwd, en anders heb ik een groot probleem

Verwijderd

:)
Hoe lossen we dit nou op dat operator logo..

Verwijderd

Topicstarter
Als er ergens een pagina word aangemaakt waar dat .nol of .otb bestand gehost word dan zijn we van het probleem af denk ik, maar ik kan niet op die sites komen via wap.

• Attilla
Als iemand het bestand naar mij mailt (zie profile voor mail), dan kan ik hem op mijn domein neerzetten.
En als het goed is kan je direct wappen naar het bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Check je mail!

http://wapwise.nl/marsmellow staan ze ook alleen ik kom er niet op!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 11:13 ]

Verwijderd

www.exile.nl/operator.* de extensie ze staan hier ook alle 3..

Verwijderd

Topicstarter
mijn inbelverbinding mislukt constant

Verwijderd

hoe bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet inbellen, oftewel niet wappen!

• Attilla
Ik heb ze geupload, maar het is niet mogelijk om erheen te wappen.
Je zal deze toch echt via sms binnen moeten krijgen.

Helaas !
Maar laten we hier niet een heel chat-topic van maken en gewoon ontopic blijven he. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, het is denk ik toch de bedoeling dat het een xml of wap based soort bestand moet zijn waar je de bestanden IN zet en er DAN heen wapped.

Baal ervan dat ik niet kan wappen anders kon ik die eerder genoemde site's even bekijken en zodoende mijn ervaringen delen ;)

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:10

Animal_X

Rodin

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen, want ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet weg, dat wil zeggen ik krijg het operator logo wel weg (uitzetten) maar ik krijg het niet voor elkaar om een transparant logo naar de telefoon te sturen....

Ik kan wel een leeg logo naar me telefoon sturen via logo mangager. En hij zegt ook operator logo ontvangen. Maar wanneer ik hem dan wil opslaan geeft hij een fout dat hij hem niet kan opslaan..... :( :?

Wie kan me helpen?b

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Iemand een id hoe dat "no-logo" truukje gaat werken in het buitenland? Op zich maakt het niet veel uit, maar ik wil toch altijd wel weten bij welk netwerk ik in het buitenland zit :7

Ik heb iig zelf nu een heel simpel een blank logo gekregen, gewoon wappen naar http://7210.dvd-ru.com/blank.nokia-op-logo en je ontvangt je lege logo. Opslaan en hij 'werkte' meteen!! Nu kan ik bij "operator logo" in het weergave menu gewoon kiezen voor "aan" en "uit" en als ik em dus "uit" zet dan zie ik m'n gewone oude O2 logo weer, ideaal dus!
edit:
Volgens de site van Logomanager moet MobiMB transparante (kleuren) logo's kunnen versturen naar m'n phone.. enig id hoe dat moet dan? Plaatjes, ringtones en middlets gaan wel, maar hoe ik die operator logos er dan in krijg..?!

[ Voor 95% gewijzigd door Ook op 05-04-2003 08:25 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Waneer ik naar dat adres wap, ontvang ik idd daat logo wel maar wanneer ik hem wil opslaan zegt ie "kan niet opslaan" :? anyone?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Ook

Ook

Yes I can!

Animal_X schreef op 05 April 2003 @ 14:02:
Waneer ik naar dat adres wap, ontvang ik idd daat logo wel maar wanneer ik hem wil opslaan zegt ie "kan niet opslaan" :? anyone?
Erg vaag.. Hier zei m'n telefoon "logo opgeslagen".

Werkt het bekijken wel?? Toen zag ik nl idd ook gewoon een leeg schermpje?!

[ Voor 5% gewijzigd door Ook op 05-04-2003 19:53 ]

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ja, ik kan hem wel bekijken. Hij wil hem dus om een of andere vage reden niet opslaan.

Volgens mij moet ik eerst de optie "operator logo" aanzetten in het weergave menu en kan ik dan pas een nieuw logo opslaan. Maar die optie kan ik niet aanzetten want er staat nog geen logo op de telefoon :?

[edit]

na wat zoek werk vond ik dit: Niet kunnen opslaan van een Nokia Operator Logo

deze persoon heeft dus het zelfde probleem....

[ Voor 22% gewijzigd door Animal_X op 05-04-2003 20:16 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Het wordt steeds vreemder want ik had dus, net zoals jij, ook nog geen operator logo en bij mij was die functie dus (voorheen) ook grijs! Nu kan ik em daar mee aan en uit zetten zoals ik al eerder beschreef.

Welke firmware (*#0000#) heb je?? Ik heb v4.18 (07-12-02)!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik heb v3.12 maar ik heb een 7250....

• Ook

Ook

Yes I can!

Volgens mij zijn de 7250 en de 6610 (van binnen) exact hetzelfde :)

• Animal_X

Animal_X

Rodin

ja, dat dacht ik ook ja. Maar v3.12 is dus van 14/02/03. dus dat zal de nieuwste dan wel zijn...

[ Voor 104% gewijzigd door Animal_X op 05-04-2003 20:49 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Animal_X schreef op 05 April 2003 @ 20:31:
ja, dat dacht ik ook ja. Maar v3.12 is dus van 14/02/03. dus dat zal de nieuwste dan wel zijn...
Klopt... Ik was ff in de war met de 7210 en de 6610. Die zijn nl exact hetzelfde van binnen! 7250 heeft toch fotocameratje??

* Ook raakt af en toe wel in de war met al die Nokia nummers en types

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ja, klopt. Maar verder is hij volgens mij wel identiek!

Maar ik ben weer iets verder gekomen:

Ik heb nog steeds het probleem dat hij "opslaan mislukt" geeft wanneer ik een operator logo per sms of wap ontvang, Maar vandaag heb ik oxygen phone Manager II gedownload.

Er zit in Oxygen phone manager II ook een logo optie en deze werkt wel! :) alleen wanneer ik een transparant logo open en dan "write to phone and set as operator logo" doe krijg ik een mooi wit vlak! :(
Wie kan me hiermee helpen?

P.S. de grote van het operator logo dat je met Oxygen P.M. klopt ook niet. Je hebt alleen de optie voor logo's van 128*128..... Hierdoor krijg ik dus een wit vierkant blokje als operator logo.... :?

[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 07-04-2003 00:18 ]

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

ik heb zelf een 6610 en het werkt!!!! :)
http://encodinginfo.org.uk/nokiawap/

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

Hier werkt ie ook perfect (V.3.09),
Nu komt tenminste die 'mooie' achtergrond meer tot zijn recht!
Pagina: 1