Max Temps kt333 northbridge

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:30
He mensen,

Ik heb google gebruikt (Zal natuurlijk weer neit goed genoeg) en ik heb via gemailed maar nog niks van terug ontvangen (nu alweer een weekje geleden.) weet iemand misschien de maximum temperatuur die een northbridge kan/mag hebben?

Hij wordt hier namelijk ongeveer 80 graden (of het is iets anders..) en dat vind ik toch wel een beetje aan de hete kant..

Strava | AP | IP | AW

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Mijn ASUS A7V333 wordt gestressed een graad of 40, zonder case fans. Nooit geen problemen mee, systeem blijft lekker stabiel. Maar 80 graden voor je chipset lijkt me errug veel. Is het niet je proc. die zo heet wordt? Mag de northbridge niet maximaal 55 à 60 graden worden? En dat lijkt me al heet..... :?

I pitty the fools who took my game-station.....

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:30
nee processor wordt een kleine 40/50 graden..

Strava | AP | IP | AW

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Heb je al eens aan het koelbloek op de chipset gevoeld :?

Ik heb zelf ook een A7V333 en m'n chipset wordt maar 26°C, weliswaar met goeie kastkoeling maar 80°C, dat kan gewoonweg niet.

Dus aan die koelrib op de chipset gaan voelen en als die niet heel erg warm is dan is het gewoon een brakke temperatuur sensor :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten hoogste 50 graden is acceptabel.

Maar waar zijn je mobo specs? Met welke programma meet je dat temperatuur? Wat zegt de BIOS? Al diverse meetprogseltjes geprobeerd?

Verwijderd

Da Monkey schreef op 19 December 2002 @ 15:58:
weet iemand misschien de maximum temperatuur die een northbridge kan/mag hebben?

Hij wordt hier namelijk ongeveer 80 graden (of het is iets anders..) en dat vind ik toch wel een beetje aan de hete kant..
Normaal +/- 35 graden/40 zonder koeling. 80C lijkt me niet goed uitgelezen door de tempsensor, anders zou je PC allang blijven hangen en instabiel zijn toch?
Pagina: 1