MouseMan Dual Optical of LogitechMX500

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
MouseMan® Dual Optical
http://www.logitech.com/i...ountryid=22&languageid=13

Logitech® MX™500 Optical Mouse:
http://www.logitech.com/i...ntCRID=274&contentID=6075

Het gaat dus om gamen, je kan de specs doorlezen, allemaal erg leuk. Die ene muis is dus dual optical en die andere gebruikt een nieuwe techonoligie met die optische MX motor. beiden 800dpi resolutie.

Mij gaat het om een snelle reactietijd. Omdat de muis voornamelijk zal zijn voor gamen...
Iemand ervaring met de muizen? of iemand die mij er iets meer van kan zeggen.
Want beide muizen kosten nagenoeg hetzelfde

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik heb ze allebei en ik vind de MX500 fijner....

In games reageert ie prima en ongeveer hetzelfde als de Dual Optical (voor mijn gevoel dan)

Voordeel van de MX500 voor games zijn de extra knoppen. Met de logitech Mouseware werken die knoppen alleen voor geen meter in games, dan krijg je dat jumpmenu achtige ding als je op het wieltje druk. Toen ik Intellimouse drivers had geinstalleerd werkte het wel prima....

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Maar ik zou denken dat een Dual optical sensor altijd een VEEL kortere tijdsduur nodig heeft om de beweging te registreren dan een enkelvoudige... Maar aan de andere kant heb je die nieuwe techniek (waar ik helemaal niets van weet).

Extra knoppen zijn wel handig, als ze ook werken ja ;)

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 11:56
1 woord:

Razer Boomslang 2000

;)

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

Stinkhippie schreef op 19 December 2002 @ 16:10:
1 woord:

Razer Boomslang 2000

;)
Dat zijn 3 woorden mafkees!!

Verwijderd

Ikzelf werk met die Dual optical, maar hoor vele goede nieuwtjes over die MX500, zit zelf te denken er ook eentje aan te schaffen, wil alleen wel weten oftie ECHT beter is.

Die dual optical is tot nu toe onverslaanbaar. hier werkt ie heel fijn. ik denk dat het belangrijkste is om te kijken hoe beide muizen in de hand liggen. welke je zelf fijner vind, baseer daar je keuze op. want ookal denk je van niet, een stevige grip op je muis is een van de belangrijkste dingen.

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
ik heb mx500, en software van Logitech is erg bagger! Maar de muis is erg goed!!!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja een BOOMslang is wel leuk... maar die slidepads slijten onwijs snel... en die muizen zijn vaak na 6 maanden al kaduk... duur zijn ze ook nog eens... en ik wordt juist gek van die ballen :p Elke keer weer schoonmaken etc...

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:09

Metten

ik hou het graag simpel

Waarom zou dat zoveel korter zijn dan?? Ik weet alleen dat die ene sensor in de MX500 stukken beter is dan die sensors in de dual optical en dat ook de dual wel eens ergens op overslaat (ligt aan ondergrond). Met mijn MX500 heb ik nooit problemen eigenlijk (tenzij op glad plastic of glas ofzo)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 16:11:
[...]

Dat zijn 3 woorden mafkees!!
Dat zijn 2 woorden en 1 getal mafkees!!

Sorry, kon het even niet laten. en die Razer Boomslang.. ligt volgens mij minder goed in de hand dan die logitech muizen en kwaliteit van optische censor is niet zo veel verschillend.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:09

Metten

ik hou het graag simpel

boomslang heeft geen optische sensor :P

Verwijderd

Ik heb de dual optical en de mx500.
Qua 'snelheid' en 'precisie' zijn ze wel ongeveer gelijk vind ik.
De MX500 ligt alleen nog stukken fijner in de hand dan de DO (bij mij dan).
Ik gebruik toch geen 8 knoppen in games, dus lekker mouseware installed 8)7

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 09:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik had een Dual Optical en ben nu een erg gelukkige eigenaar van een MX700 en MX500.

Alle 3 de muizen zijn goed om mee te gamen. Ook met MouseWare hoor. (Maar dan wel 9.75)

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de MX serie, daar die imho beter in de hand ligt. (En er veel stijlvoller uitzien).

MX serie 0wnage. :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

MST_Morpheus schreef op 19 december 2002 @ 19:55:
Ik had een Dual Optical en ben nu een erg gelukkige eigenaar van een MX700 en MX500.

Alle 3 de muizen zijn goed om mee te gamen. Ook met MouseWare hoor. (Maar dan wel 9.75)

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de MX serie, daar die imho beter in de hand ligt. (En er veel stijlvoller uitzien).

MX serie 0wnage. :D
Je heb zeker goede connecties bij logitech? Ik heb nog een muis met bal en staart :) (wel met wieltje dat scheelt).

#StopBurningStuff

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

_WgV_ schreef op 19 december 2002 @ 23:17:
[...]

Je heb zeker goede connecties bij logitech? Ik heb nog een muis met bal en staart :) (wel met wieltje dat scheelt).
Geen connecties bij Logitech hoor ;)

Het zijn alledrie prima muizen. And by the way. Mijn eerste muis was ook een Logitech met bal en staart (maar dan zonder scroll).

• Springs99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02-2023

Springs99

Blasphemy

Hoe zit het eigenlijk met de MX300 ? Ik hoor niemand daar iets over zeggen. De MX300 heeft meer een vorm waar ik aan gewend ben (heb nu een logitech pilot). En hij kost een stuk minder.
Als de MX300 kwa reactie en gaming performance hetzelfde is als de MX500, dan vind ik die eigenlijk wel beter.

Let them fight the good fight, I'll fight the war.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Springs schreef op 05 January 2003 @ 02:00:
Hoe zit het eigenlijk met de MX300 ? Ik hoor niemand daar iets over zeggen. De MX300 heeft meer een vorm waar ik aan gewend ben (heb nu een logitech pilot). En hij kost een stuk minder.
Als de MX300 kwa reactie en gaming performance hetzelfde is als de MX500, dan vind ik die eigenlijk wel beter.
MX-300 heb ik nog niet in mijn handen gehad, maar die schijnt dezelfde sensor te hebben als de MX-500/MX-700. Lijkt me dus niets mis mee. :)

• ZeroPower
  • Laatst online: 31-01-2024
ThaRups schreef op 19 december 2002 @ 15:57:
Ik heb ze allebei en ik vind de MX500 fijner....

In games reageert ie prima en ongeveer hetzelfde als de Dual Optical (voor mijn gevoel dan)

Voordeel van de MX500 voor games zijn de extra knoppen. Met de logitech Mouseware werken die knoppen alleen voor geen meter in games, dan krijg je dat jumpmenu achtige ding als je op het wieltje druk. Toen ik Intellimouse drivers had geinstalleerd werkte het wel prima....
welke intellimouse drivers , ik heb een mouseman dual optical.
ik bedoel welk product keizen, bv. Intellimouse, Wheel mouse optical, Intellimouse optical etc?

[ Voor 8% gewijzigd door ZeroPower op 05-01-2003 11:54 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

woodford schreef op 05 januari 2003 @ 11:46:
[...]

welke intellimouse drivers , ik heb een mouseman dual optical.
De nieuwste, alleen in mijn geval moet er wel een ms muis aanhangen, anders kun je hem niet proggrameren. neemt dan dezelfde instellingen als de ms muis over. in mijn geval een intellimouse explorer 3.0

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26

Sick Nick

Drop the top!

n00bs schreef op 19 december 2002 @ 16:01:
Maar ik zou denken dat een Dual optical sensor altijd een VEEL kortere tijdsduur nodig heeft om de beweging te registreren dan een enkelvoudige... Maar aan de andere kant heb je die nieuwe techniek (waar ik helemaal niets van weet).

Extra knoppen zijn wel handig, als ze ook werken ja ;)
Je zou ook kunnen zeggen dat hij 2 400 dpi sensoren heeft om die 800 dpi te kunnen halen, hij er dus 2 moet uitlezen en daar het gemiddelde van moet lezen en dus een vertraging heeft ;)

Echter merk je dat in de realiteit niet want het verschil zal ergens in de 0.05 ms zitten ofzo :D

• ZeroPower
  • Laatst online: 31-01-2024
ik begrijp dat je de laatste intellipoint drivers moet installeren maar dan tijdens het installeren vraagt hij welke muis je hebt, wat moet je dan kiezen met een logitech mouseman dual optical?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hey ik heb nu die muis dus eindelijk gekocht :) werkt goed.

Vraag mij alleen toch af, wat de beste results geeft. USB of PS/2?
Via welke port reageert die sneller/hogere resolutie etc?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

n00bs schreef op 07 February 2003 @ 19:20:

Moet je eerlijk bekennen dat ik geen verschil tussen PS/2 en USB kan ontdekken :o Dus volgens mij maakt het niets uit, waar je de muis op aansluit :)

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

als je de mx 500 neemt (ik heb hem zelf ook) en je gaat ermee gamen moet je wel rekening houden met het gewicht van dat ding...
ik ben zelf een fps gamer en vind hem te zwaar.. ook nog belangrijk is na te gaan wat voor mouser je bent eentje die alleen met zn vingers dat ding vast houd of met je hele palm.

qua precisie en reactie tijd is er nix mis mee.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

n00bs schreef op 07 February 2003 @ 19:20:

USB, omdat die de een grotere data snelheid aankan weet zo niet meer wat het verschil was maar er was een verschil in het voordeel van USB.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
JaWa > me 2 ;)

Hij is idd zwaarder, maar dat went wel. Merk wel dat ik nu wel moet oppassen met mijn houding, anders krijg ik pijn in mijn schouder bij intensief gamen...

Als ik hem trouwens op USB port aansluit krijg ik elke keer bij een cold boot een mooi blauw scherm :). Dus dan maar PS/2

Wat ik nog niet begrijp, is dat de resolutie 800dpi moet zijn... nergens kan je dit instellen. Je kan wel bv bij PS/2 het aantal reports verhogen tot 200... maar dit heeft toch niets te maken met de resolutie???

• Smarron
  • Laatst online: 22:54

Smarron

The bend

Ik wilde afgelopen week de MX500 halen, maar toen ik hem vast pakte, mistte ik de duimknop die op mijn Corless Desktop Pro I-Touch zit. Waarom hebben ze die knop weggehaald?! Als ik een nieuwe haal, wordt dat waarschijnlijk de dual optical, cordless of met draadje.
Sick Nick schreef op 05 januari 2003 @ 11:59:
[...]

Je zou ook kunnen zeggen dat hij 2 400 dpi sensoren heeft om die 800 dpi te kunnen halen, hij er dus 2 moet uitlezen en daar het gemiddelde van moet lezen en dus een vertraging heeft ;)

Echter merk je dat in de realiteit niet want het verschil zal ergens in de 0.05 ms zitten ofzo :D
Dit klopt dus niet, op de Logitech site, staat dat er 2 800dpi sensoren inzitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Smarron op 11-02-2003 12:18 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Kanarie
  • Laatst online: 23:47

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Smarron schreef op 11 February 2003 @ 12:17:
[...]
Dit klopt dus niet, op de Logitech site, staat dat er 2 800dpi sensoren inzitten.
De dual optical heeft idd 2 800 dpi sensoren, met, als ik me niet vergis, 1500 shots per second per sensor.
Je kunt de shots per second wel bij elkaar optellen, maar dpi niet ->

Logitech dual optical:
800 dpi, 3000 shots/second

Logitech MX muizen:
800 dpi, 8000 shots/second

Theoretisch is de MX 500 dus een betere muis en de meeste mensen die ik er over bevestigen dit ook. Er zijn een boel interessante discussies over gaming muizen op het forum van http://razer.tigga.org

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik weet niet over welke knoppen jij het hebt, maar ik heb bij de MX500 toch echt 2 duimknoppen... dan nog 1 boven en 2 onder de scroll.

En dit klopt dus ook niet de Logitech MX500 heeft 1 sensor van 800dpi

• Kanarie
  • Laatst online: 23:47

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

n00bs schreef op 11 February 2003 @ 12:40:
Ik weet niet over welke knoppen jij het hebt, maar ik heb bij de MX500 toch echt 2 duimknoppen... dan nog 1 boven en 2 onder de scroll.

En dit klopt dus ook niet de Logitech MX500 heeft 1 sensor van 800dpi
Wie zegt dat ie 2 sensoren heeft dan?

Ook nog ff om terug te komen op het PS2 vs USB verhaal:
USB is beter. Om de volgende reden:
USB levert constant een verversingsfrequentie van 125hz.
PS/2 heeft een theoretisch maximum van 200hz, maar dit zorgt tegelijkertijd voor een hoger cpu verbruik als je je muis beweegt (zelfs op nieuwe computers)
Ook wordt de 200 hz vaak niet gehaald.
Het is daarom (imo) beter om je muis op de USB poort te zetten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
nr 1: "Dit klopt dus niet, op de Logitech site, staat dat er 2 800dpi sensoren inzitten." Daar dus ;)

NR2: ik heb zelf nu USB en PS/2 meerdere malen getest. Wanneer er veel CPU belasting is in een game heb ik bij USB meer problemen dan PS/2 gebruik ;) zal ook oa komen dat USB irq al in gebruik is en dus geshared is. Daarentegen is PS/2 IRQ niet in gebruik. En zal de CPU belasting bij PS/2 daardoor denk ik lager zijn dan bij USB

• Smarron
  • Laatst online: 22:54

Smarron

The bend

n00bs schreef op 11 februari 2003 @ 12:40:
Ik bedoelde eigenlijk dat de duimknop op mijn muis zo'n beetje tegen de grond aanzit. Die van de MX500 zit een stuk hoger, dat vind ik dus niet echt fijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Oke dan ;)

Tja ik ben maar 3 knoppen gewend :D
Pagina: 1