Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

serieel -> parallel

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
HOE?

Ik heb een seriele ingang op een labelpinter, deze moet aangesloten worden op een printserver en deze heeft een parallele ingang.....

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ehm, heb je zelf al gezocht? zijn volgens mij wel schema's van.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je moet dan een apparaat hebben die data van parallel naar serieel overzet, niet goedkoop denk ik als ze al bestaan. Ik zou zo zeggen: niet :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Quantor schreef op 19 december 2002 @ 16:04:
je moet dan een apparaat hebben die data van parallel naar serieel overzet, niet goedkoop denk ik als ze al bestaan. Ik zou zo zeggen: niet :)
Zoiets heet een UART (of is het mete en kleine 'U'?). Lijkt mij lastig om zoiets te maken, niet handig om die printerserver te ruilen oid?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Serieel en parralel is niet compatible, ook in de computer is de aansturing totaal anders. dit lijkt me dus vrij lastig te realiseren, tenzij er ergens een kant- en klaar module beschikbaar is. Maar dan is het de vraag of je niet veel beter gewoon een I/O insteek kaartje voor je printserver kunt kopen.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 16:11:
Serieel en parralel is niet compatible, ook in de computer is de aansturing totaal anders. dit lijkt me dus vrij lastig te realiseren, tenzij er ergens een kant- en klaar module beschikbaar is. Maar dan is het de vraag of je niet veel beter gewoon een I/O insteek kaartje voor je printserver kunt kopen.
Goed plan lijkt mij, nie zo duur..

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik weet niet of ik de vraag goed lees: heb je geen seriele poort, of kun je hem niet aansturen :? vandaar dit antwoord:

Je kunt overwegen te kijken naar een ander stukkie software op je printerserver.
Ik heb een linux printserver(tje) en die heeft geen enkele moeite met seriele printers.

[ Voor 27% gewijzigd door AlterEgo op 19-12-2002 22:37 . Reden: add ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
jup die bestaan

die heb ik op het werk aan de paralelle poort van een unix bak hangen (waar 20 meter verderop een matrix printer aan hangt)

Repareren doe je zo.

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 21:43
Je kunt van serieel naar parallel met behulp van een multiplexer, het is alleen rete ingewikkeld om je data te synchroniseren. Het is dus makkelijker om dit sofwarematig te doen.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

woei, ik heb een kassabonprinter, maar met 25 polige serieele aamnmsl;uiting... aangesloten met een S9 kabel, kijk eens naar een S25 ofzo kabel...

vaak zijn dit soort printers heel makkelijk aan te stuiren en vrij compatible, watvoor printer ist precies??

al die printertjes di ik had kon je in cmd naartoe echoen of printen en onder windows als generic gebruiken

Electronics development

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn zat serieel-parallel-converters te koop, in alle combinaties : alleen serieel->parallel, alleen parallel->serieel, bidirectioneel serieel<->parallel. Kosten laatste keer dat ik keek tussen €30 en €50.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1