[Quake 3] Demo001 foetsie na 1.32 update?

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik ben de demo001 kwijt bij Quake 3. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik de game eigenlijk alleen maar gebruik om bij demo001 het aantal fps te achterhalen. Maar sinds ik de update naar 1.32 heb gebruikt werkt dit niet meer. In de readme van 1.32 staat dat ik enkel 'demo four' kan draaien. Dit werkt ook, maar ik wil gewoon de oude gebruikelijke demo001 terug. Ik heb op het internet al rondgespeurd en ook al iets gedownload wat zich voor deed als demo001, maar wat het uiteindelijk niet bleek te zijn.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Klopt, aangezien 1.32 een ander protocol nummer gebruikt dan de vorige Q3 versies. Dit is om te verkomen dat een client met een oudere versie van Q3 connect naar een server met een nieuwere versie.

Tik in de console eens \protocol in, dan krijg je zoiets te zien:
code:
1
2
\protocol
"protocol" is:"67" default:"67"
Dit is voor Q3 1.31
Ga nu naar je Quake3\baseQ3\demos map, en verander de extensie van demo001 (bijvoorbeeld: demo001.dm_65) naar demo001.dm_protocol
Verander protocol door het nummer wat je uit de console gehaald heb :)

Als dit topic ooit wordt teruggevonden in de search: dit truukje kan je ook toepassen in RtCW en alle andere games die op de Q3 engine draaien.
Nieuwe patches krijgen vaak alleen maar een nieuw protocol nummer mee om multiplayer problemen (bugs, cheats) tegen te gaan, zodat mensen met een oude versie niet naar een server met een nieuwe versie kunnen verbinden,
en daardoor misbruik kunnen maken van bugs/cheats uit/voor de oude versie op een server met de nieuwere versie.

• F0kke
Gedaan, nu krijg ik:

CL_Parseservermessage: Illegible server message

:?

• F0kke
Het is me dus nog niet gelukt. Ook was het zo dat ik eerst helemaal geen demos map in mijn Quake 3 Arena directory had staan. De demo zit in pak4 verstopt. Dus ik heb die demo braaf geextracted uit pak4 en in de baseq3 een demos map gemaakt en hem daar in gegooit. En dan krijg ik dus: CL_Parseservermessage: Illegible server message

Dit dus nadat ik demo001.dm_65 in demo001.dm_68 heb gerenamed. (Voor 1.32 moet het _68 zijn geloof ik)