Ben met php een nieuwssyteem aan het maken ( zoals velen anderen tegenwoordig ) voor een intranet.
Nu worden de berichten weergegeven onder elkaar. Nu willen ze liever dat de berichten per dag worden ingedeeld. Dus zoals bijvoorbeeld tweakers op de frontpage.
Jip en Janneke taal voorbeeld:
Maandag 16 december
bericht 24
bericht 23
Vrijdag 13 december
bericht 22
bericht 21
etc...
Heb met de search al de volgende postings gevonden die hier ook over gaan:
[rml][ php] Datums selecteren uit de db?[/rml]
[rml][ php] nieuwssysteem duidelijke markering per datum[/rml]
Deze geven niet de oplossing voor mijn probleem.
Ben nu wel zover dat de datum maar 1x wordt weergegeven maar de berichten komen er niet onder te staan.
Dit is de code:
Waar zit de fout in het script ? Wat mis ik in het script ? alle aanwijzingen zijn welkom
Nu worden de berichten weergegeven onder elkaar. Nu willen ze liever dat de berichten per dag worden ingedeeld. Dus zoals bijvoorbeeld tweakers op de frontpage.
Jip en Janneke taal voorbeeld:
Maandag 16 december
bericht 24
bericht 23
Vrijdag 13 december
bericht 22
bericht 21
etc...
Heb met de search al de volgende postings gevonden die hier ook over gaan:
[rml][ php] Datums selecteren uit de db?[/rml]
[rml][ php] nieuwssysteem duidelijke markering per datum[/rml]
Deze geven niet de oplossing voor mijn probleem.
Ben nu wel zover dat de datum maar 1x wordt weergegeven maar de berichten komen er niet onder te staan.
Dit is de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <?PHP // hier gegevens aangegeven voor connecten met database $host = "localhost"; $username = ""; $password = ""; $db_database = "nieuws"; // daadwerkelijk connecten met database en selecteren database mysql_connect("$host", "$username", "$password") or die("MySQL connectie mislukt."); mysql_select_db("$db_database") or die("Selecteren van database mislukt."); // datum selecteren met format: 18 12 2002 $showdate = mysql_query("SELECT DISTINCT date_format(datum,'%d %m %Y') as datum FROM berichten ORDER BY datum DESC"); while ($row = mysql_fetch_array($showdate)){ echo $row[0]."<br>"; // berichten selecteren die bij die datum horen $showtitel = mysql_query("SELECT bericht,maatschappij,branche FROM berichten where datum='$row[0]' ORDER BY id DESC"); while ($titel_row = mysql_fetch_array($showtitel)){ echo " $titel_row[0] $titel_row[1] $titel_row[2] " ; } echo "<br>"; } ?> |
Waar zit de fout in het script ? Wat mis ik in het script ? alle aanwijzingen zijn welkom