Toon posts:

2 soorten (s)vhs aansluiting voor tv-out? (4 en 6 pinnen)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
[disclaimer: ik heb uiteraard eerst in de FAQ gekeken en de search gebruikt (ook al doet die het niet), maar geen antwoord gevonden]

Ik heb twee videokaarten met TV-out. Eentje heeft composite en s-video, zoals in de FAQ staat beschreven. De S-Video heeft in dit geval 4 pinnen. Dus zo eentje waar deze kabel in gaat:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/s-vhs_stekker.jpg

Nu zit er op die andere kaart alleen s-video out (geen composite), echter dit is een ander soort aansluiting, met 7 pinnen. Ik bedoel zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/docs/systems/ins4100/pinouts9.jpg

Wat is het verschil? Zijn er twee standaarden ofzoiets? Het heet wel allebei S-Video / S-VHS..?? :?

Ik heb wel een tv-out kabel + zo'n scart blokje, dat werkt goed op die ene kaart (die met 4 pinnen), maar wat moet ik nou met die van 7? Ik heb wel zo'n s-video -> composite convert stekkertje dat erin past (dus dwz ook met 7 pinnen aan de s-video kant), maar mijn TV heeft geen composite in. En bovendien heb ik liever s-vhs kwaliteit (TV is toch al stukken beroerder dan monitor). Of zijn er ook s-video stekkertjes te verkrijgen in 7-pins formaat, die ik dan ook met zo'n scart blokje in m'n TV kan duwen?

edit:
fuk.. dat in de titel moet dus zijn "4 en 7 pinnen" :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 15:33 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
S-Video is 'n beeldsignaal overdracht/aansluit standaard, S-VHS is 'n (video)Tape standaard die oa meer beeldlijnen bevat dan de standaard VHS als ik het goed heb. De verwarring is waarschijnlijk ontstaan doordat de aansluitstandaard om en nabij is geïntroduceerd met S-VHS recorders, omdat pas toen 'n aansluiting van hogere kwaliteit zin had.

[ Voor 72% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-12-2002 15:40 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die 7-pins aansluiting zit op een aantal low-budget videokaarten als ik me niet vergis. Club3D heeft daar een handje van bij zijn Nvidia kaarten.
Zit een speciaal verloopje bij met aan de ene kant zo'n 7pins aansluiting, en aan de andere kant een Video-tulp aansluiting. Vervolgens kan je dus met Tulp-video kabels het spul naar je TV brengen. Heeft als voordeel het gebruik van tulp (makkelijk met alleen scart op TV), maar heeft nadelen mbt kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Die 7 pins zit in mijn geval in een Dell laptop (1/andere ATI kaart, ding moet eerst geherformatteerd worden, dan weet ik pas precies wat voor type het is :)). Maar die tulp-video stekker (da's toch composite?) gaat niet in mijn TV, ik heb alleen antenne en Scart in.

Ik heb dus wel zo'n stekkertje zoals in de faq staat (alleen dan met 7 pins aan de s-video kant), maar ik heb volgens mij meer iets nodig waarmee ik het in m'n scart converter kan pluggen..?

Verwijderd

Dit komt de laatste tijd vaak voorbij. Gebruik de gebruikelijke zoekfuncties voor meer info, de meest voor de hand liggende conclusie is dat je gewoon even je leverancier moet bellen en moet vragen om een kabeltje wat je bij de kaart hoort te krijgen / kunt krijgen. :)

Dit topic is gesloten.