Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UK stekker > NL stekker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, ik heb hier een converter voor mijn US cube, maar daar zit een UK stekker aan, nu heb ik hem opengeschroefd en der zitten net als in NL 2 draadjes in, ik neem aan dat ik er dan gewoon een NL stekker op kan schroeven?

Ik heb totaal geen verstand van elektro dus ik denk vraag et maar ff voordat ik iets fout doe :P

Verwijderd

Hou ook rekening met het feit dat US zut op 110V draait en de zaak hier op 230, anders doet ie het niet meer :P

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:05
Als de Voltjes Wattjes en Amperes het zelfde zijn zou ik denken van wel

Verwijderd

Topicstarter
Jah, het is ook de stekker van de 120>110 converter :), dus dat zit wel goed :P

Verwijderd

Wij hebben hier 220~230 V, geen 120, zal wel een typo zijn.

Verwijderd

Topicstarter
:o

idd, typefoutje :P

Nou, ik heb het maar gewoon gedaan, en het werkt perfect :)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Dat was link dan. Als het echt uit de US kwam >110V was ie hier nu dood geweest.
Rode-knopje-op-voeding-effect is dat he :)

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb je toch van die verloop stukjes voor????

Verwijderd

Er staat ook als het goed is en een gekeurd apperaat is welke stroom dat ie aankan. Tegenwoordig worden steeds meer producten gemaakt zodat ze 100 tm 240 volt aankunnen. Want het verschil tussen een apperaat wat alleen 110 aankan en alleen 230 aankan is een verschil van 1 condensator. Als je de 230 volt op 1 condensator zet dan gaat ie knallen. Dat zou dus geen leuke belevenis geweest zijn voor jou...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
us of uk ? wat uk is namelijk 240V en dat kun je dus zondermeer aansluiten

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een vraagje, ik heb dus een stekkerdoos hier liggen die geaard is, maar dat apparaat zelf is niet geaard, kan ik nu een geaarde stekker aan die kabel bevestigen, dus die 3e draad die niet aanwezig is in de kabel gewoon overslaan?

Want een gewone stekker past niet in die stekkerdoos....

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Jah dan is die aarde gewoon loos, dus hetzelfde effect als je geen aarde hebt.

Online LED calculator

Pagina: 1