[XP] paralelle poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren van de inkoopactie van mail.eve een LCD ontvangen.
Dus ik dat ding proberen te installeren onder XP, daar wil de LCD dus niet mee werken, heb em geprobeerd op een andere pc en daar werkt ie wel.

Op mijn eigen Pc werkt ie ook maar dan onder win 98, net geprobeerd een printer aan te sluiten hier onder xp en dat werkt dus ook niet

Het probleem lijkt mij dus dat de paralelle gewoon weg niet werkt onder windows xp, heb alle bios instellingen geprobeerd, net ook een andere versie van xp geinstalleerd maar helaas geen effect.

Is er iemand die enig idee heeft hoe ik dit moet oplossen ik heb namelijk niet echt zin om terug te moeten gaan naar win 98

alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Duidelijk verhaal.

Niet dus. Kun je je verhaal wat verduidelijken

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

heb je al de tips van mail.eve uitgevoerd??

• PilatuS
  • Niet online
wat is er niet duidelijk ?

edit : ok ik zal het anders zeggen, mjin parralelle poort doet het alleen niet onder windows xp heb 2 verschillende versie's van xp geprobeerd

[ Voor 74% gewijzigd door PilatuS op 19-12-2002 17:03 ]

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 16:05
Ik weet niet wat voor programma je gebruikt om de LCD aan te sturen, maar directe toegang tot de poort betaat niet meer in NT gebaseerde systemen. Hiervoor is DLPortIO nodig, of iets soortgelijks.
Als de gebruikte software geschreven is voor 9x / ME dan is het vrij waarschijnlijk dat ie niet werkt onder NT/2k/XP...

[ Voor 5% gewijzigd door Norckon op 19-12-2002 17:43 ]

• PilatuS
  • Niet online
dat van delportio weet ik idd heb die ook geinstalleerd, bij de software van de lcd ligt het probleem ook niet want hij werkt wel onder 98

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Norckon schreef op 19 december 2002 @ 17:42:
Ik weet niet wat voor programma je gebruikt om de LCD aan te sturen, maar directe toegang tot de poort betaat niet meer in NT gebaseerde systemen. Hiervoor is DLPortIO nodig, of iets soortgelijks.
Als de gebruikte software geschreven is voor 9x / ME dan is het vrij waarschijnlijk dat ie niet werkt onder NT/2k/XP...
ik zit ongeveer met hetzelfde probleem, ook onder winXP
Ik kan aleen wel m'n lpt1 poort gebruiken, maar ik kan de dlportio driver alleen niet installeren :(

iemand hier een oplossing voor?

Still King

• PilatuS
  • Niet online
Ik kick em ff kom er anders echt niet uit

• PilatuS
  • Niet online
Iemand ?
Pagina: 1