Toon posts:

EpoX 8KHA+ problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een EpoX 8KHA+ en 2 ram modules, een 256 PC2100 DDR en een 256 PC2100 DDR cl2.5.

Even een paar vragen, want ik krijg het niet voor elkaar deze 2 modules met elkaar te laten samenwerken.

Kan je een gewone, en een cl2.5 met elkaar laten samenwerken?

Als ik beide modules appart in mijn mobo stop werken ze allebei, kan het zijn dat het 2de ram slot op mijn mobo stuk is? En zoja hoe test ik dit dan?

Mocht het slot stuk zijn kan ik dan het 3de gebruiken zonder dat er iets in het 2de slot zit? En zo niet...wat dan?

Ok bedankt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
DIMM's met verschillende timings kunnen gewoon met elkaar samenwerken; de DIMM met de meest langzame timing zal de snelheid dicteren (indien niet handmatig anders ingesteld natuurlijk ;) ). Desalniettemin is die 'normale' DIMM van je waarschijnlijk ook CL2.5 omdat er voor zover ik weet geen CL3 PC2100 DIMM's bestaan, wél is het mogelijk dat de overige parameters (TRCD en TRAS) een andere timing kennen (2 of 3). De DIMM sockets dusdanig vullen dat nr 2 leeg blijft mag geen probleem opleveren, sterker, in sommige gevallen is dat zelfs beter (heeft te maken met shared line's). Probeer gewoon eens elke denkbare combinatie van socket en DIMM ('stoelendans' zeg maar :+ ) :)

Let wel, helaas is het eenmaal zo dat het mogelijk is dat bepaalde combinaties van DIMM's niet samen willen werken ondanks de algemene specificaties, dat je het alvast maar even weet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Als ik beide modules appart in mijn mobo stop werken ze allebei, kan het zijn dat het 2de ram slot op mijn mobo stuk is? En zoja hoe test ik dit dan?
dan moet je gewoon een werkend dimmetje in het bankje doen waarvan jij denkt dat die niet werkt

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm ja maar als ze niet samenwerken, dan doet ie het ook niet

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 15:09:
hmmmm ja maar als ze niet samenwerken, dan doet ie het ook niet
Dus als je 1 van die twee bankjes (die wel in slot 1 werken) alleen in slot 2 zet werkt het niet? Dan lijkt mij slot 2 stuk...

btw je kunt een bankje tegenwoordig gewoon in elk slot prikken, maakt (bij mijn weten) niet uit waar hij zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Kheldar op 19-12-2002 17:49 . Reden: typosch en btw stukje ]

Verwijderd

Het maakt niet meer uit welk bankje je gebruikt.
Soms willen verschillende modules niet met elkaar samenwerken, beter is om het dan om te ruilen voor twee gelijken.
Geeft je foutcode display op het moederbord niets aan.
Eindigt deze in FF.
Zo ja, dan zit het echt in 1 van beide modules of omdat ze niet samen willen werken
Pagina: 1