[PHP] File upload, owner probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25
Ja, weer een vraag over het uploaden van bestanden in PHP. Kon helaas geen antwoord op mijn vraag vinden in de search...

Ik beheer een site waar (ingelogde) mensen bestanden kunnen plaatsen via een formuliertje. Ze worden geplaatst in /web/files/ en dat werkt allemaal prima; bestanden komen op hun plaats, je kunt ze downloaden/bekijken en weer weggooien als dat moet, etc.

Het probleem is, dat als ik inlog op m'n FTP account, ik sommige van de bestanden niet kan openen/downloaden. Wel kan ik ze verwijderen... Ik heb contact opgenomen met de hosting provider en zo kwam ik er achter dat de bestanden als owner httpd hadden. Zodoende kan ik ze niet downloaden ingelogd onder m'n ftp account. Ze hebben de rechten voor de huidige bestanden op 'a6' gezet, zodat deze nu wel downloadbaar zijn, maar bij nieuwe bestanden schiet ik daar niets mee op.

Helaas weet ik en weten zij niet hoe ik dit kan verhelpen voor de komende nieuwe bestanden. Kan ik in m'n PHP script de bestanden de juiste owner en chmod geven? Of kan ik iets doen via m'n FTP programma?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.