Toon posts:

Monitor blijft in slaapstand

Pagina: 1
Acties:
  • 1.755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik me computer aan zet wil me monitor niet uit slaap stand gaan.
Waneer ik op de reset knop druk ontwaakt hij zgemaar en doet hij het vervolgens wel goed. ik heb al lopen zoeken of iemand anders dit probleem ook had maar heb niets gevonden. ik heb een g force 4 64 mb. ik hoop dat iemand me kan helpen al vast bedankt.

Verwijderd

effe je windows updaten

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan heb win xp er opstaan maar daar heeft het niets mee te maken want hij laat niet eens het bios scherm zien.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Had hetzelfde met een Fujitsu monitor. Bleek in de monitor zelf te zitten, niets aan te doen.

Verwijderd

[wilde gok]

Heeft het niet iets met je geheugen te maken? Als je geheugen het niet doet doet je monitor ook niets. Misschien dat je voeding bij het opstarten niet genoeg stroom kan leveren?

[/wilde gok]

Verwijderd

Topicstarter
hij is splinter nieuw ik ken mensen die hebben de zelfde gekocht en die hebben nergens last van. ook denk ik niet dat het aan de monitor ligt omdat ik hiervoor een oudere computer er op had staan en die heeft er nooit problemen mee gehad.
mij lijkt dat het aan de video kaart moet liggen maar ik heb er voor de rest weinig ervaring mee hoe ik het zou kunnen verhelpen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
probeer is (als je monitor het weer doet) om in je bios te kijken naar suspend dingen voor je video kaart

owja. en het heet geen slaapstand maar. power saving mode of iets van dien aart.
slaapstand is weer zo'n mooi M$ nederland bedacht woord wat ze proberen in de van dale te krijgen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
super bedankt dat ga ik eff uitzoeken ik laat het weten zodra hij het doet.

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Ik heb hetzelfde - de monitor ontwaakt pas weer wanneer ik 3x op het knopje Synch signal (? - het meest rechtse knopje van de 3 op een Iiyama Visionmaster MF8617) heb gedrukt. Maw bij mij ligt het aan de monitor.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Ik zou nog ff kijken of alle pinnetjes in de aansluiting wel goed zitten.

Heb het eens gehad bij een vriend van me en daar bleek 1 pin afgebroken te zijn, maar daar doet ie het helemaal nooit dus misschine is er bij jou een pin krom ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de bios gekeken maar ik kon er weinig aan veranderen. het klopt wel dat een van de pinnetjes krom is geweest maar die heb ik weer recht gebogen en op die andere computer heeft hij het altijd goed gedaan. kan het niet zo zijn dat me video kaart gewoon kapot is??

Verwijderd

het klopt wel dat een van de pinnetjes krom is geweest maar die heb ik weer recht gebogen
Welk pennetje? (foto, pin-nummer)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsubhi15m.gif

Monitor die niet uit standby gaat als PC aangaat, maar wel uit standby gaat als de PC daarna gereset wordt ligt meestal aan de voeding (te licht). Je zou met een Videokaart BiosEditor je bootdelay kunnen verhogen zodat de PC meer tijd wordt gegunt om 'tot rust te komen' tijdens het starten voordat overgegaan wordt met doorstarten van Videokaart, Geheugen, PU etc.

Meet eens met een multimeter je 5V tijdens het booten (zowel wanneer de monitor NIET aanspringt, alsmede als je de PC reset en de monitor WEL aanspringt).

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tip.

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat ook het vreemde is dat het niet altijd gebeurd.
als ik hem net heb uitgezet en een half uur later bijv. weer aan zet dan gaat hij gewoon uit standby mode. maar als ik hem s ochtends aan zet nadat hij een nacht heeft uitgestaan dan wil hij niet van standby af. Dat van die voeding zou het probleem moeten lijken lijkt mij dan maar dan begrijp ik nog een ding niet.
die computers hebben we zelf op school in elkaar moeten zetten. ik ken meerdere mensen die het zelfde systeem hebben en die hebben er helemaal geen last van.

Verwijderd

tip: check je powercable. het klinkt wel vreemd maar toch het proberen waard
ik heb het zelfde gehad, hij lijkt wel aan te staan (geen signaal uit ingang a; geen signaal uit ingang b, etc) maar toen ik een andere kabel aansloot bleek hij toch terug volledig te werken

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41
Misschien heeft de bios-instelling "init display first: AGP of PCI" (of zoiets :P) er mee te maken?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Simba schreef op 21 december 2002 @ 14:37:
Misschien heeft de bios-instelling "init display first: AGP of PCI" (of zoiets :P) er mee te maken?
die iig niet, die werkt als je 2 kaarten hebt een pci en agp op welke die boot scherm moet laten zien :)

uhm, ik zou 2 dingen proberen: test je pc met een andere monitor, doet die hetzelfde weet je zeker dat het aan je videokaart ligt.
en 2e: test je pc met een high super ultra power voeding van een kennis. Weet je dat ook. En voor de rest: over dat bios editen: zou je ook kunnen proberen. Maar idd meet je 5v eens. Makkelijk is het meten als je monitor het doet. Ga je bios in en kijk bij pc health oid. Daar vind je de temps en voltages. Of neem een winhoos progie als motherboard monitor 5

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Heb er hier ook last van ( IIyama VM Pro 410) Als ik de monitor een keer uit en weer aan zet dan geeft ie weer beeld.

Op de een of andere manier wordt hij dus niet wakker geschopt
Pagina: 1