Toon posts:

Probleem met de Club3d GF4 4200Ti 128MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een maand geleden heeft mijn pa een nieuw systeem gekocht. De specs van het systeem:

XP 2000+, 512MB DDR 333, WinXP Home NL, Asus A7V8X en de Club3d GF4 4200Ti 128MB.

Op zich werkt het systeem zonder problemen (opstarten en normale desktop toepassingen draaien allemaal naar behoren) alleen bij games krijg ik echt vage "sneeuw" te zien. (ik weet niet hoe ik het anders zou moeten betitelen)

Dit gebeurt dus alleen bij toepassingen die veel van de videokaart vergen. Een voorbeeld: Als ik warcraft III speel dan krijg ik bijvoorbeeld oplichtende pixelclusters te zien waar de "fog of war" normaliter begint. Het gezicht van de geselecteerde unit (onderin in het scherm) heeft ook last van deze "sneeuw". Soortgelijke problemen doen zich ook voor als ik andere games probeer te spelen zoals WolfMP of NFS Porsche 2000. Zelfs als ik 3DMark draai dan krijg ik deze vage "sneeuw" te zien.

Ik heb eerst verschillende nvidia detonators geprobeerd (een stuk of 5-6) maar dit loste het probleem niet op. Daarna heb ik op dit forum gezocht naar soortgelijke problemen en gelezen dat een Bios update voor de videokaart misschien uitkomst zou bieden. Vervolgens dus de nieuwe firmware geinstalleerd maar nog steeds niks. Het toen maar geprobeerd met een nieuwere bios update voor het moederbord maar weer geen resultaat.

Tevens heb ik ook de leverancier en Club3d aangeschreven. De leverancier zegt: stuur de videokaart maar terug, dan testen we hem en wisselen we hem wel om als er problemen zijn. Van die lamzakken van Club3d heb ik overigens nog niks gehoord.

Het vreemde is dat mijn 3dMark score wel boven de 10.000 ligt dus dat de prestaties van de videokaart kennelijk wel goed zijn.

Ik ben van plan om de videokaart meteen na de kerstvakantie aan de leverancier retour te doen zodat ze een nieuwe kunnen opsturen maar ik dacht: ik probeer het nog 1 keer hier, als ze het op GoT niet weten dan weten ze het nergens ;)

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 09:19

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ligt het wel aan je videokaart?

Prop hem eens in een ander systeem en kijk of je dan nog steeds dezelfde problemen hebt (of steek een andere kaart in je eigen systeem).

Misschien was dit een overbodige tip, maar ik wil eerst altijd zeker weten dat het echt aan dat bepaalde onderdeel ligt.

XBL: theArthurrrr

Verwijderd

klinkt een beetje als geheugen van je kaart...
maar kan van alles zijn, het doet zich alleen voor in 3D apps, zowel Direct3D (NFS) als OpenGL (WolfMP)... detonator 41.09 geeft ook problemen? VIA 4in1 drivers geinstaleert? (4.45)
draai anders ook even Windows Update en kijk wat voor'n critical updates en patches die allemaal voor je heeft

Verwijderd

Had je deze problemen na een format nog steeds? Als dat het geval is, denk ik dat het iig geval niet software matig ligt. Verder kun je de kaart het het best eens in een ander systeem testen of het daar hetzelfde is. En kun je misschien ook een screenshot nemen van de sneeuw? Zou het wel wat duidelijker maken.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Ehm, wel eerst de detonator drivers 100% weggehaald (detonator destroyer) voordat je de nieuwe geïnstalleerd hebt? zo niet probeer dat nog ff

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik heb hem nog niet in een ander systeem geprobeerd maar ik zal dat binnenkort zeker even proberen (alhoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat het aan iets anders dan de videokaart ligt).

Probleem doet zich voor bij alle games, zowel bij NFS en WolfMP, tevens heb ik de 41.09 ook geprobeerd en ook de VIA 4in1 drivers geinstalleerd. Bij windows update heb ik alle critical updates en patches geinstalleerd.

Ik heb het systeem niet geformatteerd, aangezien er nu al redelijk wat belangrijke data op staat. Ik kan dat screenshotje wel even regelen denk ik.

Detonator destroyer heb ik ook willen proberen maar op Guru3d bieden ze geen detonator destroyer voor Win XP aan. En om een detonator destroyer voor 98 of ME te gebruiken leek me ook niet zo'n goed idee. Heeft iemand misschien een link naar een detonator destroyer voor Win XP als die tenminste bestaat?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

Ik zal het vanavond meteen even proberen ;)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat zijn de temps van je case en cpu, kan je ook de temps geven van je grafische kaart?

Verwijderd

Topicstarter
MB = 32 graden, CPU = 30 graden (als ik die asus utility mag geloven tenminste).

Temp grafische kaart zou ik niet zo 1, 2, 3 weten.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
hmm das raar cpu temp lager als de mobo temp. Ik denk ni da die temps kloppen met luchtkoeling toch niet. :) Heb je al is geprobeerd om je geheugen van je 3dkaart onder te klokken dus ni 444mhz maar 400mhz of zow. Heb je het dan nog?
Pagina: 1