Toon posts:

[winXP] Alles zwart na thema swappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeey mensen!

Ik heb het volgende probleem:

Achtergrond
Op m'n slaptop draai ik al ruim een half jaar AstonShell (een programma dat de explorer shell vervangt met eentje die d'r IMHO veel mooier uit ziet ;)
het probleem was; ik had een programmatje gedownload (winbar volgens mij) dat niet goed werkte onder AstonShell ('k zag het balkje niet) dus ik gebruikte de shellswapper om terug te veranderen naar de explorer shell van windows. Dit ging lekker vlot maar toen stond hij ingesteld op de klassieke windows stijl. Toen ik dit vervolgens veranderde deed hij opeens niet liev meer...

Het Probleem
Zodra het nieuwe thema geladen was, werd alles zwart! dialoogvensters, de taakbalk, menutjes, en alle andere sporen van windows interface. Het enige wat ik nog kon zien waren afbeeldingen ;(
op de een of andere manier (vraag me niet hoe) is het me toen nog gelukt om 'blind' terug te veranderen naar AstonShell... maar daar had ik vervolgens hetzelfde probleem! Het enige voordeel was dat ik deze keer de start-balk en onderliggende menutjes wel kon zien maar alle programmas die ik opende waren ook helemaal zwart dus veel had ik er niet aan...
Ik zit nou @ Job dus kan geen screenshot laten zien maar de beste beschrijving die ik kan bedenken is 'FUBAR'

Wat Ik Al Heb Geprobeerdtdt
wel lukte het me om dankzij een icoon op m'n desktop (wat ik wel kon zien) mappen uit mijn documenten (waarvan ik de map-icoontjes ook kon zien) te kopieeren naar een gedeelde map zodat ik ze kon backuppen (ging eerst 5 keer fout maar wat wil je...)
vervolgens gooide ik de windows XP update over de bestaande installatie heen (ja, ondertussen zo vaak gedaan dat ik dat 'blind' kan :7) maar na een installatie van een uur (ja me laptop is een oude celeron 400) kreeg ik hetzelfde resultaat; alles zwart :'(

De Oplossing?
Ik heb ondertussen zo veel mogelijk gebackupt maar sommige dingen die ik eigelijk niet wil verliezen kan ik nog steeds niet bij. Mijn vraag is; heeft iemand hier suggesties wat ik nog kan proberen? Ben namelijk nogal out of options...

De Specs
=Harde Waren=
Proc: Celeron 400
mem: 192 MB RAM
merk: tosh
HD: 30 gig
misc: brakke 4 MB videokaart, een 10/100 mbits netwerkkaart van xircom, typisch laptop geluidskaartje, CD-rom drive, floppy drive

=Zachte Waren=
Windows XP professional
IIS (gebruikte hem als server)
AstonShell
ThemeXP (laatste tijd niet gebruikt)
verder alle gewone programma's zoals office, winramp en dreamweaver enzo

Geslijm
Bij voorbaat dank aan iedereen die een poging doet me hiermee te helpen!
help me Tweakers... you are my only hope! _/-\o_

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Haal AstonShell van je pc af en herinstalleer het wer, mischien dat die overdwars ligt ...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Dank u voor uw bijdrage wijze Tweaker. Het probleem is echter dat het voor mij buitengewoon moeilijk word om ten eerste AstonShell te deinstalleren en hem vervolgens opnieuw te installeren als ik nix zie.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 14:10:
Dank u voor uw bijdrage wijze Tweaker. Het probleem is echter dat het voor mij buitengewoon moeilijk word om ten eerste AstonShell te deinstalleren en hem vervolgens opnieuw te installeren als ik nix zie.
Mjah :P, en inloggen onder een ander (Administrator) account? p.s.: Al geprobeerd om "Blind" de standaard theme van XP aan te geven?

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-12-2002 14:19 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:12

bonzz.netninja

Niente baffi

dit heb ik ook gehad, precies hetzelfde. Ik probeer met nu allen te herrinneren wat ik toen heb gedaan. Ik geloof idd een ander account geprobeert.

Onee, ik wist toevallig de precieze locatie van styleXP te vinden en heb die ingetikt bij uitbvoeren (die ik met goe dgeluk vond). Stylexp kwam wel goed te voorschijn en heb toen de boel weer verandert.

dacht ik

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Euh, je zal het wel gepobeerd hebben, maar het staat niet in het verhaaltje hierboven, heb je het al in veilige modus geprobeerd ?

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Ik denk dat je register very fucked up is.
Enige oplossing (een geexporteerd register werkt toch nooit): Format C:\ en de boel herinstalleren.
Dus probeer zoveel mogelijk te backuppen en start from scratch.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah , en inloggen onder een ander (Administrator) account? p.s.: Al geprobeerd om "Blind" de standaard theme van XP aan te geven?
Bijde dingen al gedaan, echter zonde succes. Heb zelfs andere themes zitten downloaden en die op ontzettend omslachtige manier zitten installeren maar gebeurde weer hetzelfde= ZWART :(

owjah en 'k heb norton antivirus d'r op staan die vaak update en 'k ben geen n00b B) dus denk niet dat ik een virus heb

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 14:23 ]

Verwijderd

Gebruik een dos boot floppy met daarop een ntfs-reader (als je ntfs-partities hebt) en wis gewoon de executable van AstonShell.

Edit: wissen met een reader 8)7

Edit2: Je zegt dat je mappen kunt zien. Kun je niet gewoon de map van AstonShell deleten?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 14:30 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al geprobeerd een externe monitor aan te sluiten als dat kan? Wil nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Door mrknowitall - Thursday 19 December 2002 14:21
Euh, je zal het wel gepobeerd hebben, maar het staat niet in het verhaaltje hierboven, heb je het al in veilige modus geprobeerd ?

Ik denk dat je register very fucked up is.
Enige oplossing (een geexporteerd register werkt toch nooit): Format C:\ en de boel herinstalleren.
Dus probeer zoveel mogelijk te backuppen en start from scratch.
owjah vergeten er bij te zetten heb veilige modus al geprobeerd maar zelfde probleem ;(

ik probeer inderdaad zo veel mogelijk te backuppen maar heb maar een paar mappen op dat ding geshared staan en als ik nou iets probeer te kopieeren krijg ik een fout (die ik dus niet kan lezen maar ik denk dat de HD vol zit) dus schiet niet echt op. jammer genoeg dacht ik ook pas aan systeemherstel toen ik de upgrade er al overheen had gegooidtdt ;(
ik kan blind nog heel veel doen omdat ik er een ander XP station naast heb staan waar ik dus hetzelde doe zodat 'k kan zien waar de OK of toepassen knop zit 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd een externe monitor aan te sluiten als dat kan? Wil nog wel eens helpen.
hmmm denk niet dat dat werkt aangezien het niet aan de monitor ligt (zie plaatjes en het windows XP opstart scherm en alles wel normaal) dus denk niet dat dat zou helpen maar toch bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Edit2: Je zegt dat je mappen kunt zien. Kun je niet gewoon de map van AstonShell deleten?
ik zie de mapiconen, niet de namen van de mappen. dus dan word het nog moeilijk hem te vinden. 'k kan navigeren met het toetsenbord door de eerste letter van de naam van de map in te geven dan springt ie d'r meestal naartoe maar ik denk niet dat astonshell het probleem is. heb er namelijk al een half jaar probleemloos mee gewerkt en heb ook al vaker thema geswapt en toen werkte het normaal... heb astonshell ook op meerdere computers maar nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
[donderse schop!]

heb het ondertussen opgelost door een nieuwe XP installatie d'r overheen te gooien (natuurlijk NA my documents op een omslachtige manier te backuppen) maar ik zou graag voorkomen dat dit weer gebeurt dus heeft iemand enig idee hoe dit kwam? dank u alvast
Pagina: 1