[75Hz] Refreshrate problemen onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58
Ik weet dat hier al superveel topics over lopen, en ik heb ze echt allemaal gelezen, maar het werkt allemaal niet. Ik draai al superlang op de 29.80 drivers, omdat dat de enigste drivers zijn waarbij ik mijn resolutie hoger krijg als 75hz. Ook wat in de faq staat werkt niet.

Het probleem is dat windows wel zegt op 100hz te draaien, maar mijn monitor 75 aangeeft. Welke fix ik , reg-progje, etc. ook gebruik, ik krijg het gewoon niet voor elkaar, en ik zit al te tobben sinds er nieuwere drivers dan de 29.80 uitzijn (en das al lang). Maar telkens ga ik maar weer terug, omdat ik het toch niet opgelost krijg.

Ook powerstrip werkt niet (dat programma crasht direct als ik het installeer), ik weet gewoon niet wat ik moet doen om dit probleem op te lossen.... zelfs het .inf van de andere drivers replacen met de nieuwe (41.04 )werkt niet.

Wie weet een oplossing?, en dit topic op slot gooien en me doorverwijzen naar 1 van die 200 topics is geen oplossing, die heb ik echt al allemaal gelezen/ geprobeerd...

BF1: Don-Panio

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Weet je zeker dat je monitor aangeeeft dat je refresh op 75Hz draait? Kijk je niet per ongeluk naar de verkeerde vermelding, namelijk 75 KHz? Die staat er ook meestal tussen, weet niet precies van welke verversing. Je hebt geloof ik horizontale refresh (in kHz) en verticale refresh (in Hz), waarbij de laatste dus geloof ik in te stellen is.

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik heb hetzelfde probleem. De monitor kan makkelijk 100 Hz @1280x1024 (IIyama 19") aan maar krijg hem niet hoger dan 75 Hz (kan je zien in het OSD van de monitor) ook al stel ik hem op 100 of 85 Hz in. :'(

edit:
Ik heb trouwens de 41.04 driver geinstalleerd, alleen bij driverversie 29.80 kan ik de refresh rate hoger dan 75 Hz instellen.

[ Voor 31% gewijzigd door SVDT op 19-12-2002 14:16 ]

• Paniohitus
BredeP schreef op 19 December 2002 @ 14:04:
Weet je zeker dat je monitor aangeeeft dat je refresh op 75Hz draait? Kijk je niet per ongeluk naar de verkeerde vermelding, namelijk 75 KHz? Die staat er ook meestal tussen, weet niet precies van welke verversing. Je hebt geloof ik horizontale refresh (in kHz) en verticale refresh (in Hz), waarbij de laatste dus geloof ik in te stellen is.
Nee, staat goed aangegeven, en je ziet ook aan het beeld dat het super-onrustig is. Vietcong heb ik net kunnen spelen zonder te crashen, dat ging niet goed op 29.80... , dus die overstap moet ik nu eigenlijk wel maken.

En inderdaad, 29.80 waren de enigste drivers waarbij je de refresh rate hoger in kon stellen. En al die fixes etc. werken voor geen meter. En het vreemde is dat windows wel aangeeft dat die op 100hz staat zogenaamd... , maar verschil tussen 75hz en 100hz is er niet zegmaar

• Vimana
  • Laatst online: 18:57
Ik heb hetzelfde probleem.
GeForce 4 Ti 4200 met de laatste Detonators 41.09 en ik krijg m'n reso niet hoger. Ik heb ook nvidia Refresh Rate Tool gebruikt, RivaTuner, etc etc, maar nix helpt.

Kan het ook misschien zijn omdat ik SP1 heb geinstaleerd?

• Paniohitus
Er zijn dus geen oplossingen voor?, lijkt me sterk dat iedereen achter een 75hz monitor gaat zitten, maarja....

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Vimana schreef op 19 December 2002 @ 15:01:
Ik heb hetzelfde probleem.
GeForce 4 Ti 4200 met de laatste Detonators 41.09 en ik krijg m'n reso niet hoger. Ik heb ook nvidia Refresh Rate Tool gebruikt, RivaTuner, etc etc, maar nix helpt.

Kan het ook misschien zijn omdat ik SP1 heb geinstaleerd?
Nee, dat zal wel niet, want ik heb 't ook zonder SP1. Ik draai nu de 30.82, die werkt goed voor mij (MSI Geforce3 Ti200).
Zodra ik de 40.72 of hoger installeer heb ik 't zelfde probleem. Ik kan zelfs 160 Hz kiezen bij 1280x1024, wat mijn monitor zeker niet kan, en toepassen. Maar hij staat dan volgens OSD gewoon op 85 Hz.

't Is weer een DCC probleem volgens mij, alleen nu weer in een ander jasje, wel refreshrates kunnen selecteren, maar ze niet krijgen. We zullen waarschijnlijk moeten afwachten tot Nvidia 't (weer) heeft opgelost.

Verwijderd

titel fix0red

Heb je ook een BNC aansluiting op je monitor die je kunt proberen ?
Wat voor monitor heb je ?

• Paniohitus
Ik heb een Vision Master Pro 410, en er zit zover ik weet zoiets niet op.... Maar kan het niet met een programma,?, het is jammer dat powerstrip niet werkt, maar er zullen toch vast wel andere programma's zijn die hetzelfde kunnen?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Preddie schreef op 19 December 2002 @ 21:25:
Ik heb een Vision Master Pro 410, en er zit zover ik weet zoiets niet op.... Maar kan het niet met een programma,?, het is jammer dat powerstrip niet werkt, maar er zullen toch vast wel andere programma's zijn die hetzelfde kunnen?
www.guru3d.com > rivatuner kan je ook nog proberen

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

sapphire

Die-hard pruts0r

geloof dat je nvrefresh moet instaleren, zal de url ff zoeken

edit:

k heb em al : www.nvrt.net

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 19-12-2002 21:56 . Reden: :) luiheid ]

Gabriël AM5

• Paniohitus
Koeskoes schreef op 19 december 2002 @ 21:39:
[...]

www.guru3d.com > rivatuner kan je ook nog proberen
Hmmm, het het geinstalleerd, maar ik begrijp niet hoe je met dat programma je refresh rate hoger kan zetten....

• Paniohitus
sapphire schreef op 19 December 2002 @ 21:47:
geloof dat je nvrefresh moet instaleren, zal de url ff zoeken

edit:

k heb em al : www.nvrt.net
Ik heb het programma hiervan NVRefreshtool2.0 al geprobeerd. Werkte alleen niet... Bedankt voor het zoeken iig...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

sapphire

Die-hard pruts0r

graag gedaan, maaruh t ging toch wel over een nvidia kaart?

Gabriël AM5

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Hmzz vreemd Preddie, ik heb ook de IIyama Vision master PRO 410 (A702HT) en draai ASUS 31.40 drivers met powerstrip erbij en ik kan wel @ 100 hz werken :P.

Verwijderd

Kies in de detonator instellingen onder Apparaat Selecteren/ Apparaataanpassingen/ Weergavetiming de Discrete Monitor Timings. Dit verhielp bij mij het probleem.

succes!

• Paniohitus
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 11:06:
Kies in de detonator instellingen onder Apparaat Selecteren/ Apparaataanpassingen/ Weergavetiming de Discrete Monitor Timings. Dit verhielp bij mij het probleem.

succes!
Ik kan nergens die weergavetiming nergens vinden..., onder de videokaart of de monitor?

Verwijderd

Als je rechts klikt op je bureaublad dan properties (eigenschappen) settings advanced en dan onder de tab Geforce.
Ik gebruik overigens versie 41.09, de laatste officiele dus.

Hopenlijk kom je er zo uit...

• Paniohitus
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 15:38:
Als je rechts klikt op je bureaublad dan properties (eigenschappen) settings advanced en dan onder de tab Geforce.
Ik gebruik overigens versie 41.09, de laatste officiele dus.

Hopenlijk kom je er zo uit...
Ik kan op die manier alleen onder direct3d zegmaar force mode aanzetten op 100hz inderdaad, maar onder windows zie ik daar geen instellingen om hem op 100hz forces te zetten...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Vage is dus dat ik eigenlijk alleen maar lees over refreshrate probs i.c.m. een Iiyama scherm
ikzelf heb ook allerlei probs gehad met refreshrates en m'n Vision Master Pro 450

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Paniohitus
Ik heb het eindelijk opgelost met de 41.04 drivers, hier is de oplossing... Ik dacht eerst dat versie 2.1 van NVReshtool niet zou werken, maar het werkt wel degelijk als je de KHZ optie gebruikt in advanced...

Het probleem is dus dat windows wel aangeeft dat die 100hz aankan, maar met te weinig khz kom je alsnog niet tot die 100.

Dit is wat je dus doet:

1->Download ergens NVRefreshtool2.1: meuktracker: NVRefreshTool 2.1
2->Open het programma en klik op advanced mode
3->Dan kan je het aantal Khz invullen, doe dit omhoog totdat jouw resolutie op X hz staat.
Dus als je bijvoorbeeld 100hz op 1024x768 wilt hebben, moet je hem op 83Khz zetten.
4->Verander het aantal hz op de resoluties erboven, er stond bijvoorbeeld bij 640x480 163 hz op 83khz, dat is voor mijn monitor iets te hoog... (als je hem perongeluk daarop zet en je monitor ondersteund dat niet krijg je raar effect..) (druk op set om alle waardes te zien veranderen)
5->Klik op apply en restart je systeem.

Hier is dit de oplossing voor deze versie drivers, als er nog vragen zijn gooi het hieronder :D

[ Voor 6% gewijzigd door Paniohitus op 20-12-2002 19:56 ]

Pagina: 1