Ik moet op mijn ClarkConnect server, poort 82 forwarden, naar een server op mijn lan, welke een eigen verbinding heeft naar het internet. Probleem is echter dat als ik de poort simpel forward, de ontvangende server, de pakketten over zijn eigen internet verbinding terugstuurt naar de verzender, welke zich dus buiten het lan bevind, maardit verkeer moet dus over de internet verbinding van mijn clarkconnect gaan. Met een static route is dit niet op te lossen. Ik heb al een beetje zitten sleutelen in mijn firewall.rc maar ik kom er niet uit.
situatie is als volgt:
10.0.0.10 is het lokale ip van mijn clarkconnect en 10.0.0.7 is het lokale ip van de server met de onafhankelijke internetverbinding. het binnenkomend verkeer op eth0 poort 82 moet worden geforward naar 10.0.0.7:82, en de packets moeten als source adres 10.0.0.10 hebben.
ik krijg het met de ip tables niet voor mekaar. ik heb het onder andere geprobeerd met deze opdracht in mijn firewall.rc:
iptables -A POSTROUTING -t nat -p tcp --dport 82 -j SNAT --to 10.0.0.7:82 --to-source 10.0.0.10:82
Zodra ik de firewall restart krijg ik geen foutmelding dat er iets fout is aan de opdracht.
wat doe ik fout?
situatie is als volgt:
10.0.0.10 is het lokale ip van mijn clarkconnect en 10.0.0.7 is het lokale ip van de server met de onafhankelijke internetverbinding. het binnenkomend verkeer op eth0 poort 82 moet worden geforward naar 10.0.0.7:82, en de packets moeten als source adres 10.0.0.10 hebben.
ik krijg het met de ip tables niet voor mekaar. ik heb het onder andere geprobeerd met deze opdracht in mijn firewall.rc:
iptables -A POSTROUTING -t nat -p tcp --dport 82 -j SNAT --to 10.0.0.7:82 --to-source 10.0.0.10:82
Zodra ik de firewall restart krijg ik geen foutmelding dat er iets fout is aan de opdracht.
wat doe ik fout?