Toon posts:

adsl pakket wel binnen, maar niet kunnen aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Gister bij m'n vriendin adsl geinstalleerd.

Kabels getrokken etc.

Sofware geinstalled.

Wil ik 'inbellen" zegtie onjuist gebruikersnaam wachtwoord.

VOlgens planet moet ik nu wachten.

Het vreemde is ook dat de order status terug is gegaan van stap 3 naar stap 2.

Is het verstandig te wachten/? of moet ik er achteraan bellen.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Bij xs4all is het mij gelukt met mijn username en paswoord in te loggen bij kennissen. Je zou kunnen kijken of dit ook bij jullie werkt. En altijd achter aanbellen. Als je ze nie belt laten ze het altijd langer liggen dan noodzakelijk.

Verwijderd

staat er @adsl-comfort ofzo wel achter je gebruikersnaam, zo ja direct bellen en vragen erna

Verwijderd

hhmmm je moet ff vragen aan planet of ze je al een ip-nr hebben gegeven als dat zo is meot het gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 13:40:
staat er @adsl-comfort ofzo wel achter je gebruikersnaam, zo ja direct bellen en vragen erna
dat heb ik er achter gezet, en ook gebeld, en toen zeiden ze idd dat ik nog geen ip adres had, wat betekent dat precies? en hoelang duurt het dan nog, op de pakbon stond 4 dagen na verzend datum (wordt dus de 22e?)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij xs4all is het 4-5 dagen na dagtekening dat het account is geactiveerd
Je zou het in iedergeval kunnen checken door:
inloggen op shell-server: telnet://xs4all.nl
inloggen op de service box: https://service.xs4all.nl/

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 19 december 2002 @ 14:04:
Bij xs4all is het 4-5 dagen na dagtekening dat het account is geactiveerd
Je zou het in iedergeval kunnen checken door:
inloggen op shell-server: telnet://xs4all.nl
inloggen op de service box: https://service.xs4all.nl/
en als ik het over planet heb?

Maar bij planet zeiden ze dat kpn nog niet getest had, maar kpn heeft wel getest, en hier hebben we zelfs een schriftelijke bevesting van gekregen.

Op dat vies paarse apparaatje branden ook beide lampjes groen.
Dus met mijn boeren idee is de Technische ADSL aansluiting in orde.

Anders kreeg ik ook niet de melding dat m'n wachtwoord niet klopt.

Hij begint dus wel met verifieeren, maar komt er niet door heen.

VOlgens mij een administratief probleempje van planet internet

• Drummerboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 20:46
als er nog geen ipadres is gekoppeld, ligt dat aan planet. als je dan foutmelding 691 (gebruikersnaam of ww is verkeerd ingevoerd) krijgt, dan wil dat zeggen de computer wel goed is geconfigureerd maar dat het probleem dus nu bij planet ligt. ik heb uit vrij betrouwbare bron dat het probleem als het goed is is opgelost per 25 december.

• M_Frame
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Dit probleem had ik ook toen ik mijn ADSL paket binnen had. Heb toen naar planet gebeld en die zeiden dat mijn account nog niet aangemaakt was. Die zelfde avond werkte het opeens wel. Ik zou dus even wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Drummerboy schreef op 19 December 2002 @ 16:38:
als er nog geen ipadres is gekoppeld, ligt dat aan planet. als je dan foutmelding 691 (gebruikersnaam of ww is verkeerd ingevoerd) krijgt, dan wil dat zeggen de computer wel goed is geconfigureerd maar dat het probleem dus nu bij planet ligt. ik heb uit vrij betrouwbare bron dat het probleem als het goed is is opgelost per 25 december.
Ik heb dus ff gebeld met planet, en ik kreeg een zeer vriendelijke man aan de telefoon (moeten we zuinig op zijn).

Deze vertelde mij dat de ip-adressen "op" waren (help-desk taal i guess, want met ipv6 kun je elk zandkorreltje op de wereld een ip adres geven).

Maar ze kregen binnen kort weer nieuwe ip adressen, maar dit duurde eerder weken als dagen.

DUs afwachten dan maar, maar hoe kom je bij de 25e?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 13:40:
Dat was bij mij gisteren het probleem (ook @planet). In al die brieven van ze met usernam etc. stond nooit de username die ik moest invullen bij het verbinding maken.

Of heb ik nu iets over het hoofd gezien?

Verwijderd

als ze je wel geactiveerd hebben kan je ook ff op xs4all page kijken, staan alle instellingen e.d. Fout 691 wil namelijk ook nog wel eens aan de beveiligingsinstellingen vd inbelverbinding liggen..

Verwijderd

Topicstarter
Cubix schreef op 19 December 2002 @ 16:55:
[...]

Dat was bij mij gisteren het probleem (ook @planet). In al die brieven van ze met usernam etc. stond nooit de username die ik moest invullen bij het verbinding maken.

Of heb ik nu iets over het hoofd gezien?
ik heb een brief waar op staat dat je je username@planet-standard of planet-blahblah etc. etc. moest invullen'

alle drie de keuze's stonden onder elkaar dus

piet@planet-standard

piet@planet-super

piet@planet-turbo

• Drummerboy
werk zelf bij planet helpdesk, en d'r staat een melding bij ons in het systeem dat vanwege een storing er problemen zijn met het koppelen van die ip adressen, maar dat dit opgelost zou moeten zijn op de 25ste.... Ik mag aannemen dat ze die melding er niet zomaar op zetten, dus ik ben bang dat het toch nog even afwachten is

• Drummerboy
fout 691 klopt gewoon, dat komt omdat er nog geen ip adres aanhangt, zodra dat is opgelost werkt het gewoon.

Verwijderd

ik heb hetzelfde geintje geahd moet ff 2 maanden wachten.
en dat lag nie aan mezelf ik heb ze helemaal gek gebelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 16:48:
[...]
Deze vertelde mij dat de ip-adressen "op" waren (help-desk taal i guess, want met ipv6 kun je elk zandkorreltje op de wereld een ip adres geven).
IPv6 kan dat probleem de komende tijd idd oplossen, ware het niet dat IPv6 nog niet standaard wordt gebruikt bij ADSL :) Helaas dus.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 12:26
Je ip kun je hier checken bij Planet: http://cgi02.planet.nl/cgi-bin/specify.cgi
en dan keizen voor: "Specificatie van uw ADSL abonnement."

(Weet je ook gelijk je hostname)

[ Voor 15% gewijzigd door Master__R op 19-12-2002 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op 19 December 2002 @ 17:21:
Je ip kun je hier checken bij Planet: http://cgi02.planet.nl/cgi-bin/specify.cgi
en dan keizen voor: "Specificatie van uw ADSL abonnement."

(Weet je ook gelijk je hostname)
die link werkt blijkbaar alleen maar als je op het pi-netwerk zit, want ik kan er niks mee hiero

Verwijderd

Ja ik heb hetzelfde bij Planet. Heb vandaag met een medewerker van helpdesk gesproken en vertelde me dat de storing is opgelost. Dus nu is het een kwestie van wachten totdat je een IP toegewezen krijgt. Hij verzekerde mij dat dit deze week zou gebeuren. Dus denk ik ook wel voor jou dan.

Verwijderd

Hier ook hetzelfde probleem, geen IP!!!! Zit fuckin' als een week te wachten...Planet Sukt zowiezo al...vroeger waren ze nog relaxed, maar de service wordt met de dag slechter..:(
Ik heb vandaag voor de 4e keer gebeld en om een supervisor/teamleider gevraagd, wordt er eindelijk eens werk van gemaakt.....

N.B. Hoe kan je nou uberhaupt door je ip adressen heen zijn, je weet toch hoeveel je verkoopt...dan weet je ook hoeveel van die adressen je nodig hebt lijkt mij...ze hebben gewoon te laat die ip's ingekocht :(

Verwijderd

Ja precies...maar hoe bedoel je "wordt er eindelijk eens werk van gemaakt"? Wat hebben ze je gezegd? Mij heeft zo'n medewerker verteld dat de technische problemen zijn opgelost en ik binnen deze week me IP heb (kun je me toevoegen op ICQ? (38005016) of op MSN (fpeters15@hotmail.com), dat praat wat makkelijker)
Pagina: 1