stunts met Dutchtone contractverlenging?

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik zie altijd overal op allerlei sites stunts met contractverlengingen voor kpn en vodafone. Hierbij krijg je een nieuw toestel kado.

Ik ben aan een nieuw toestel toe, ivm. visitekaartjes ed. wil ik mijn nummer behouden. Nummerbehoud bij overstap duurt 3 maand !!!!!

nu zoek ik een shop die stunt met dutchtone contractverlengingen. Maar ik heb zoiets nog nooit gezien !! doet dutchtone dit eigenlijk wel ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Weet ik niet, maar op http://www.telecomvergelijker.nl/ kun je iig wel het goedkoopste nieuwe abbo van dutchtone zoeken, en als ze acties hebben met contractverlening staan die er ook meestal bij.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
xychix schreef op 19 December 2002 @ 13:36:
[..]
nu zoek ik een shop die stunt met dutchtone contractverlengingen. Maar ik heb zoiets nog nooit gezien !! doet dutchtone dit eigenlijk wel ?
Ik heb 2 jaar geleden een contract afgesloten bij T for Telecom, toen mijn contract bijna afgelopen was heb ik m in april of maart... met 1 jaar verlengd. En kreeg korting op een Sony J-70. Moest 43E betalen voor toestel, meer niet. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Die vodafone verlengingen vallen me alles tegen....bij een contract van 6 1/2 jaar oud (van me moeder) kregen we maarliefst 10E extra korting(bovenop normale subsidie)...Vandaag gaat de opzegbrief de deur uit.

...gamen blijft leuk...

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik ben nl aan een nieuw toestel toe.. ik heb nu een siemen m35i en de batterij is nu (na 2 jaar) wel af. als ik s'middags rond 5 uur gebeld word (ben dan al 12 uur van huis) dan valt hij gegarandeerd halverwege het gesprek weg.

wat ik natuurlijk ook kan doen is een lader voor in de auto kopen en een nieuwe batterij maar da's ook wel prijzig.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 13:23
Het maakt niet uit hoelang je lid bent, maar hoeveel je belt. Belt je voor €10 in de maand, dan wil de provider je net zo lief kwijt. Bel je voor €150 in de maand, dan kan je (bij wijze van) iedere maand een gratis toestel krijgen.

Retentieaanbiedingen bij D* staan bekend als zeer scherp. Let er wel op dat de shops andere aanbiedingen doen dan de klantenservice, dus bel die anders ook 's.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
--RoelZ-- schreef op 19 december 2002 @ 14:04:
Het maakt niet uit hoelang je lid bent, maar hoeveel je belt. Belt je voor €10 in de maand, dan wil de provider je net zo lief kwijt. Bel je voor €150 in de maand, dan kan je (bij wijze van) iedere maand een gratis toestel krijgen.

Retentieaanbiedingen bij D* staan bekend als zeer scherp. Let er wel op dat de shops andere aanbiedingen doen dan de klantenservice, dus bel die anders ook 's.
ik heb een €20 abbo en kom hier altijd iets overheen. ben bereid over te stappen naar een €30 abbo. met max 1 jaar verplichting.. maar dan moet er wel een mooi toestel tegenover staan.

als ik nog geen klant was kun je wel leuke aanbieding vinden maar deze kun je als bestaande klant dan weer niet pakken....
"u bent al klant meneer, wij kunnen u deze anbieding niet doen. Bovendien is deze aanbieding van een externe winkel en niet van onszelf".

oftwel voor nieuwe klanten die een €30 abbo afsluiten voor 1 jaar kan men wel een mooi toestel regelen

maar

voor bestaande klanten die hun €20 (maandelijkse opzegbare) abbo willen ophogen naar €30 icm. een nieuw toestel geld deze zelfde aanbieding niet !!!!

[ Voor 14% gewijzigd door xychix op 19-12-2002 14:10 ]

Verwijderd

Moet je gewoon ff met dutchtone klantenservice bellen, vervolgens 'contract wijzigen/aflsuiten' kiezen. Dan krijg je en telecomadviseur (*D) aan de lijn die je het e.e.a. kan aanbieden. Zaten op zich wel mooie aanbiedingen bij.

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-08 22:26

Canon23

>>MY<< world

Dit melde belcompany mij ook, waarom geven sommige inet bedrijven je dan wel al een prijs ongeacht je belgedrag bij contract verlenging?

bv: http://www.telecom.nu/
Hier kan je je abo verlengen tegen een vooraf gestelde prijs, gokken ze hier dus of wordt die prijs stiekem aangepast?

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:25

liberque

Vrijzinnig!

Als je Dutchtone abbo bijna afloopt moet je gewoon even naar de klantenservice bellen met de vraag "wanneer is mijn contract afgelopen en kan ik dan opzeggen want ik wil een nieuw abbo met een nieuwe telefoon". Dan komen ze vanzelf met aanbiedingen voor contractverlengingen... Hint: ga niet te snel akkoord... dan bieden ze meer :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Verwijderd

Canon23 schreef op 19 december 2002 @ 14:20:
[...]

Dit melde belcompany mij ook, waarom geven sommige inet bedrijven je dan wel al een prijs ongeacht je belgedrag bij contract verlenging?

Hier kan je je abo verlengen tegen een vooraf gestelde prijs, gokken ze hier dus of wordt die prijs stiekem aangepast?
Kun je even een iets specefiekere link geven waar die prijzen staan? Ik kom alleen uit op een pagina waar ik mijn gegevens in moet vullen (normale procedure)

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

je gaaat naar contract vernieuwing, dan ff je mail, telefoonnummer en contract gebeuren invullen en door klikken, dan pas kies je voor een phone enzo en is er nog niks opgestuurd, dus wees gerust :)

edit: Zie nu dat waar ik het over hebt alleen betrekking heeft op BEN
Me vraag blijft dus hetzelfde...hoe kunnen ze dit garanderen ?

[ Voor 26% gewijzigd door Canon23 op 19-12-2002 14:33 ]

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 14:08:
Moet je gewoon ff met dutchtone klantenservice bellen, vervolgens 'contract wijzigen/aflsuiten' kiezen. Dan krijg je en telecomadviseur (*D) aan de lijn die je het e.e.a. kan aanbieden. Zaten op zich wel mooie aanbiedingen bij.
een nokia 3510 €109,- !!! en een 3310 €24,95 ! ze willen me duidelijk kwijt :P

misschien zo'n NEC i-mode van Kpn gaan proberen
die dingen kunnen ook JAVA niet ??

Verwijderd

xychix schreef op 19 december 2002 @ 14:35:
[...]

een nokia 3510 �109,- !!! en een 3310 �24,95 ! ze willen me duidelijk kwijt :P

misschien zo'n NEC i-mode van Kpn gaan proberen
die dingen kunnen ook JAVA niet ??
Ik weet niet hoe het met java zit, maar check dit eens :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik geloof dat er hier nog ergens een topic loopt over dit toestel... (Toshiba TS21i)
ik zal dat eens doorlezen om te kijken hoe de meningen zijn.

offtopic:
Hmm ik had destijds met die Ipaq - O2 ondernemersabbo actie mee moeten doen !

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

mijn vraag :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
die Toshiba TS21i krijgt alleen maar klachten daarnaast ben ik eigenlijk bang dat deze geen koppelstukje heeft om aan een Mr Handsfree Gekoppeld te worden.
Daarnaast kan ik niet zien of dit ding java kan.

• zugzug
xychix schreef op 19 December 2002 @ 14:07:
[...]

ik heb een €20 abbo en kom hier altijd iets overheen. ben bereid over te stappen naar een €30 abbo. met max 1 jaar verplichting.. maar dan moet er wel een mooi toestel tegenover staan.

als ik nog geen klant was kun je wel leuke aanbieding vinden maar deze kun je als bestaande klant dan weer niet pakken....
"u bent al klant meneer, wij kunnen u deze anbieding niet doen. Bovendien is deze aanbieding van een externe winkel en niet van onszelf".

oftwel voor nieuwe klanten die een €30 abbo afsluiten voor 1 jaar kan men wel een mooi toestel regelen

maar

voor bestaande klanten die hun €20 (maandelijkse opzegbare) abbo willen ophogen naar €30 icm. een nieuw toestel geld deze zelfde aanbieding niet !!!!
Zo werkt het helaas... de markt is verzadigd, en telecombedrijven bieden alles om abonnee's over te laten stappen naar hun provider. Helaas is dit meestal maar voor een jaar, en daarna lopen ze de kans dat die klanten weer een leuke aanbieding zien icm een nieuw contract.

Krom, maar elke provider snakt ernaar klanten van andere providers af te pakken.

• Gugger
  • Laatst online: 17-07 21:29
Dat klopt niet, als klanten namelijk zo dun gezaaid zijn als jij zegt, zou het voor een telecom bedrijf net zo belangrijk zijn om klanten te houden, als om nieuwe aan te trekken...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• zugzug
De markt is nu zo ingesteld, dat klanten aantrekken belangrijker is als houden. Mensen die daadwerkelijk ieder jaar overstappen naar een andere provider zijn dungezaaid. De meeste mensen nemen de moeite niet ieder jaar zich opnieuw te orriënteren op de aanbiedingen. Dan bellen ze liever even (of zelfs helemaal niet), om een nieuw toestel en/of gratis maanden te krijgen icm een contractverlenging.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 21:27
liberque schreef op 19 december 2002 @ 14:22:
Als je Dutchtone abbo bijna afloopt moet je gewoon even naar de klantenservice bellen met de vraag "wanneer is mijn contract afgelopen en kan ik dan opzeggen want ik wil een nieuw abbo met een nieuwe telefoon". Dan komen ze vanzelf met aanbiedingen voor contractverlengingen... Hint: ga niet te snel akkoord... dan bieden ze meer :)
En jij denkt dat D* dit niet weet ??? ... ga er maar vanuit dat jij degene bent die wordt genaaid en niet D*.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

Smarron

The bend

--RoelZ-- schreef op 19 december 2002 @ 17:31:
De markt is nu zo ingesteld, dat klanten aantrekken belangrijker is als houden. Mensen die daadwerkelijk ieder jaar overstappen naar een andere provider zijn dungezaaid. De meeste mensen nemen de moeite niet ieder jaar zich opnieuw te orriënteren op de aanbiedingen. Dan bellen ze liever even (of zelfs helemaal niet), om een nieuw toestel en/of gratis maanden te krijgen icm een contractverlenging.
Je spreekt je een beetje tegen in de 1e zin volgens mij. Voor de rest klopt je verhaal ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 13:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

xychix schreef op 19 december 2002 @ 15:17:
die Toshiba TS21i krijgt alleen maar klachten daarnaast ben ik eigenlijk bang dat deze geen koppelstukje heeft om aan een Mr Handsfree Gekoppeld te worden.
Daarnaast kan ik niet zien of dit ding java kan.
Klopt, is nog geen connector cable beschikbaar voor de Toshiba

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Canon23 schreef op 19 December 2002 @ 14:20:
[...]

Weet iemand dit?

Verwijderd

:)
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 14:22:
[...]

Kun je even een iets specefiekere link geven waar die prijzen staan? Ik kom alleen uit op een pagina waar ik mijn gegevens in moet vullen (normale procedure)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Mja, dat weet ik...ik werk zelf namelijk op de afdeling Contract Renewals van Ben...maar zelfs dan krijg je bij de meest lage status een Nokia 3410 gratis (bij 2j)

Telecom.nu prijzen zijn erg scherp, ik heb daar zelf ook verlengd, prima zaak imho.

...gamen blijft leuk...

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Kun je niet net zo makkelijk een nieuw abbonement afsluiten, met mooie aanbieding, nummerbehoud aanvragen (kost ook niets), dan heb je vanzelf een mooie nieuwe telefoon :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Hertog schreef op 20 december 2002 @ 08:33:
Kun je niet net zo makkelijk een nieuw abbonement afsluiten, met mooie aanbieding, nummerbehoud aanvragen (kost ook niets), dan heb je vanzelf een mooie nieuwe telefoon :)
dan zal ik dus eerst de post van telecom.nu afwachten (heb gister een conctact verlengings email forumliers aanvraag dingens ingevuld)

anders ga ik als testbeller I-Mode doen...

Verwijderd

Ik heb bij dutchtone onlangs 6 maanden gratis Abbonement gekregen bij verlenging van 1 jaar.. Belbundel = 40€..

• zugzug
Hertog schreef op 20 december 2002 @ 08:33:
Je hebt dan vaak dubbele abbo's lopen, rond de 2 maanden meestal (terwijl de aanvraag verwerkt wordt).

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn d* abo loopt ook bijna af en ik ben ook hard op zoek naar iets nieuws, liefst zo voordelig mogelijk natuurlijk. Heb dan ook flink rondgekeken, en dan kom je grappige dingen tegen. Het is bij Dutchtone soms idd interessanter een nieuwe abo af te sluiten dan te verlengen. Zeker wanneer je nu een relatief goedkoop abonnement hebt. Je wordt ingeschaald adhv je belgedrag, en wanneer je ze 'slechts' één jaar 'maar' 20 euro betaald, en niet boven je bundel belt ben je niet echt een interessante klant.

Zou je nu via de klantenservice je abo verlengen naar die van bv. 30 euro, dan gaat je gemiddelde factuurbedrag wel omhoog, maar niet zo snel (je hebt tenslotte een jaar lang niet meer dan 20 betaald). Voordeel is dat je je nummer mag houden, geen stapel formulieren in hoeft te vullen, maar de toestelkorting is niet extreem.

Sluit je een nieuwe abo af, die van 30 bijvoorbeeld, en je vraagt GEEN nummerbehoud aan, dan ben je voor d* een nieuwe klant. En een aardige, want je gaat direct 30 euro betalen, waardoor je na een jaar interessantere aanbiedingen kan krijgen. Je gemiddelde factuur is namelijk hoger. Bij een nieuw abo zijn de toestelkortingen vaak hoger, aansluitkosten hoef je toch al bijna nooit te betalen, en er zijn om de zoveel tijd weer acties met gratis maanden.
Nadeel is dat je een nieuw nummer krijgt, en dat je visitekaartjes dus waardeloos worden. Voor mensen met veel (zakelijke) contacten dus weer niet zo handig. Overigens wisselen deze acties per winkel/provider/periode, dus moet je dat wel wat in de gaten houden.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
epoman schreef op 20 december 2002 @ 12:38:
Mijn d* abo loopt ook bijna af en ik ben ook hard op zoek naar iets nieuws, liefst zo voordelig mogelijk natuurlijk. Heb dan ook flink rondgekeken, en dan kom je grappige dingen tegen. Het is bij Dutchtone soms idd interessanter een nieuwe abo af te sluiten dan te verlengen. Zeker wanneer je nu een relatief goedkoop abonnement hebt. Je wordt ingeschaald adhv je belgedrag, en wanneer je ze 'slechts' één jaar 'maar' 20 euro betaald, en niet boven je bundel belt ben je niet echt een interessante klant.

Zou je nu via de klantenservice je abo verlengen naar die van bv. 30 euro, dan gaat je gemiddelde factuurbedrag wel omhoog, maar niet zo snel (je hebt tenslotte een jaar lang niet meer dan 20 betaald). Voordeel is dat je je nummer mag houden, geen stapel formulieren in hoeft te vullen, maar de toestelkorting is niet extreem.

Sluit je een nieuwe abo af, die van 30 bijvoorbeeld, en je vraagt GEEN nummerbehoud aan, dan ben je voor d* een nieuwe klant. En een aardige, want je gaat direct 30 euro betalen, waardoor je na een jaar interessantere aanbiedingen kan krijgen. Je gemiddelde factuur is namelijk hoger. Bij een nieuw abo zijn de toestelkortingen vaak hoger, aansluitkosten hoef je toch al bijna nooit te betalen, en er zijn om de zoveel tijd weer acties met gratis maanden.
Nadeel is dat je een nieuw nummer krijgt, en dat je visitekaartjes dus waardeloos worden. Voor mensen met veel (zakelijke) contacten dus weer niet zo handig. Overigens wisselen deze acties per winkel/provider/periode, dus moet je dat wel wat in de gaten houden.
laat het ff weten als je iets interessants tegen komt.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
--RoelZ-- schreef op 20 december 2002 @ 11:54:
[...]

Je hebt dan vaak dubbele abbo's lopen, rond de 2 maanden meestal (terwijl de aanvraag verwerkt wordt).
dus als je je oude nummer / abbo gewoon blijft doorgebruiken tot het niet meer wil en je zet daarna je nieuwe chip in je gsm ben je dus NIET 3 maand je nummer kwijt ??

kan iemand dit bevestigen ? dan is nummerbehoud dus helemaal niet zo'n ramp!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
xychix schreef op 20 december 2002 @ 14:00:
[...]

dus als je je oude nummer / abbo gewoon blijft doorgebruiken tot het niet meer wil en je zet daarna je nieuwe chip in je gsm ben je dus NIET 3 maand je nummer kwijt ??

Klopt als een bus. Stel, je hebt KPN en gaat over naar Vodafone. Je vraagt Vodafone aan en zegt niks op. Je geeft ze aan dat je je KPN nummer wil behouden. Vodafone regelt met KPN een dag dat de overdracht plaatsvindt, bijvoorbeeld over 1 maand. Je blijft met KPN bellen die maand, op de dag van de overdracht heb je even (1 uur) geen telefoon, dan stop je de Vodafone sim erin. Nadeel is dat je dus 1 maand met 2 abo's zit, waarvan je de nieuwe niet gebruikt.....

• zugzug
xychix schreef op 20 december 2002 @ 14:00:
[...]

Wat ik begrepen heb werkt het zo:

1)Jij vraagt nummerbehoud aan bij NIEUWE provider
2)NIEUWE provider vraagt vrijgave nummer bij OUDE provider
3)OUDE provider kijkt wat opzegtermijn is, en geeft op die datum het nummer vrij
4)NIEUWE provider heb je ondertussen al een contract mee aangesloten, met een simkaart daarbij. Deze sim heeft een tijdelijk nummer.
5)NIEUWE provider krijgt nummer, en gooit deze op je sim ipv. het tijdelijke nummer.

Dit hele proces duurt officieel dacht ik maar 8 dagen, maar meestal doen ze er een maandje of 2 over, door moeilijkheden met het vrijgeven van nummers.

schnap? :)

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Selachii schreef op 20 December 2002 @ 08:26:
[...]

Mja, dat weet ik...ik werk zelf namelijk op de afdeling Contract Renewals van Ben...maar zelfs dan krijg je bij de meest lage status een Nokia 3410 gratis (bij 2j)

Telecom.nu prijzen zijn erg scherp, ik heb daar zelf ook verlengd, prima zaak imho.
Heb vandaaag abo verlengd bij telecom.nu , bevestging mailtje binnen, hopelijk dinsdag ofzo de papieren, dan die invullen en dan hopelijk naar kerst me nieuwe T100 :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
LuCaS schreef op 20 December 2002 @ 14:27:
[...]

Klopt als een bus. Stel, je hebt KPN en gaat over naar Vodafone. Je vraagt Vodafone aan en zegt niks op. Je geeft ze aan dat je je KPN nummer wil behouden. Vodafone regelt met KPN een dag dat de overdracht plaatsvindt, bijvoorbeeld over 1 maand. Je blijft met KPN bellen die maand, op de dag van de overdracht heb je even (1 uur) geen telefoon, dan stop je de Vodafone sim erin. Nadeel is dat je dus 1 maand met 2 abo's zit, waarvan je de nieuwe niet gebruikt.....
dubbele abbo's is geen probleem... maakt me niets uit.. als ik maar bereikbaar ben op mijn eigen nummer !

Pagina: 1