Toon posts:

[java] JTextArea en JTextPane probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben sinds kort "overgestapt" van AWT naar Swing. Maar het 1e probleempje doet zich al voor en ik snap niet hoe het kan. Als ik een JTextArea of een JTextPane maak, dan ik geen text erin pasten. Een TextArea gemaakt met de AWT heeft dat probleem niet. Beide versies zijn gecompileerd met JDK1.4.1. Hieronder is een stukje code, waar volgens mij niets mis mee is.

[java]
import java.awt.*;
import javax.swing.*;

public class textarea extends JApplet
{
private JTextPane text;

public void init()
{
text = new JTextPane();
getContentPane().add(text, BorderLayout.CENTER);
}
}
[/java]

PS. Heb een plugin om java 1.4.1 applets te kunnen draaien, jview geeft aan dat ie geen class kan vinden. Is dit een CLASSPATH foutje? Voor jdkl 1.3.1 en ouder had ik nooit een classpath nodig. Ik draai win2k.

Alvast bedankt voor je reactie :-)

Dennis

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Als je bestand TextArea.java heet, moet de klasse ook TextArea heten. Let op, Java is case-sensitive.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, I know, dat klopt allemaal wel, ik ga alleen ff een stukje voorbeeld code

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

En geef aub even een betere naam, bv TextEditorApplet. En werk verder met panels ed ipv meteen een visualisatie vorm zoals een JWindow, JFrame, JApplet.

[edit]
in tegenstelling tot TextArea van AWT heeft de JTextArea (en andere JTextComponents) geen ingebouwde scrollpane. Je zult dus je JTextArea moeten adden in een JScrollPane.

add(new JScrollPane(textArea),BorderLayout.CENTER);

[ Voor 44% gewijzigd door Alarmnummer op 19-12-2002 13:50 ]

Verwijderd

wat betreft je class niet kunnen vinden, ik zou de classpath even nakijken inderdaad.
vergeet de niet punt dubbele punt komma niet => .;
Of loop ik nu weer achter ?? 8)7

Swing,
Wat ik weet is dat je een textpanal kan gebruiken en die kan je op editable zetten (sorry hoor ik laat JBuilder het gewoon doen :P scheelt mij weer werk :O
Editable en enabled staan bij mij dan op true.

Verwijderd

Topicstarter
Ja Peter dat weet ik wel, maar gaat ff om het probleem dat ik geen tekst kan plakken in zo'n JTextArea en wel in een TextArea.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

In principe zou het gewoon moeten werken dennis ;)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Wat werkt er precies niet? ctrl v? Of werkt teksttoevoegen uberhaubt niet? Dus textArea.setText(textArea.getText()+"blaat");

[ Voor 8% gewijzigd door Alarmnummer op 19-12-2002 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Control v werkt niet en in internet explorer doen de Edit...Copy, Cut en Paste het niet (zijn gedisabled). Of zich dus wel vaag, want met een TextArea heb ik dat probleem niet.Heb ook een CLASSPATH gemaakt omdat jview geen class kan vinden
CLASSPATH=c:\program files\j2sdk1.4.1_01\lib.;
en een PATH=c:\program files\j2sdk1.4.1_01\bin;
Ik vind het ook vaag, met AWT was alles altijd ok

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

AWT files zijn van windows zelf.
Pagina: 1