Toon posts:

switch toch niet mdi/mdi-x??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude pc met freesco, achter die pc hangt een switch, vanuit de switch lopen twee kabels. de eerste naar een pc op 2 mtr afstand de ander naar een pc die ongeveer 50 mtr verderop staat.

Nu heb ik pasgeleden nog een pc aangeschaft die ik achter de verste pc wil plaatsen, omdat ik geen nieuwe kabel wil trekken kocht ik nog een switch.

Mijn nieuwe opstelling moet dus zijn:
ik heb een oude pc met freesco, achter die pc hangt een switch, vanuit de switch lopen twee kabels. de eerste naar een pc op 2 mtr afstand de ander naar een extra switch waaraan weer twee pc's hangen.

probleem: het bovenstaande werkte helaas niet voor de pc's die achter de extra switch hingen. het rare is dat de ene pc rechtstreeks (dus zonder xtra switch) het wel doet en de andere niet. de netwerkkaart natuurlijk omgewisseld en het probleem bleef. Ik ga er dus vanuit dat één van de netwerkaarten niet werkt. Het tweede rare is echter dat als ik mijn xtra switch aansluit met daarachter de pc die het wel rechtstreeks doet hij het op dat moment ook niet meer doet. ik kan op dat moment niet pingen, behalve ping localhost en die doet het wel. ik heb de kabel vanuit de ene switch geprobeerd in de uplink van de xtra en op een gewone poort van de xtra switch. de kabel is nu nog straight maar dat zou door mdi/mdix niet moeten uitmaken. wie heeft een idee?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Kun je niet ff een tekeningetje in Paint in elkaar klussen want ik snap het niet helemaal zo :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
PC1 (freesco)
       |
       |                      (2 meter)
   switch ------------------------------ PC2
       |
       |
       | (50 meter)
       |
   switch ----------- PC3
       |
       |
    PC4

dus het netwerk van de ene switch ziet het andere niet?
heb je ze wel in dezelfde ip range? als je op het ene netwerk 192.168.0.xx en op het andere 10.0.0.xx dan is het vrij logisch :D gebruik anders de ip's

192.168.0.1 (subnet 255.255.255.0)
192.168.0.2 (subnet 255.255.255.0)
192.168.0.3 (subnet 255.255.255.0)
192.168.0.4 (subnet 255.255.255.0)

als het goed is zou het dan moeten werken
-edit- post ff hoe de ip adressen nu staan ingesteld, dan kunnen we al heel wat meer doen

[ Voor 8% gewijzigd door sPENKMAN op 19-12-2002 13:17 ]

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Topicstarter
de ip adressen worden uitgedeeld door de freesco bak. ik heb een range van 10 ip's ingesteld, en alle computers staan op automatische ontvangst van ip en dns

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

De kabel van de switch naar de switch moet aan een kant op de crossed poort zitten.
Die poort met de X erbij, of daisy chain, of Uplink poort.. Anders gaat hij net niet doen nee..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

CyberJ schreef op 19 december 2002 @ 14:21:
De kabel van de switch naar de switch moet aan een kant op de crossed poort zitten.
Die poort met de X erbij, of daisy chain, of Uplink poort.. Anders gaat hij net niet doen nee..

Hij moet het wel doen als de switch auto mdi/mdi-x is.
Dan mag crossed of straigth niet uitmaken.

topicstarter: welk type switch heb je, en heb je wel auto mdi/mdi-x op al je poorten ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Heb je wel een geforceerde snelheid en duplex setting op de switchpoorten die met elkaar verbonden zijn? Soms wil autonegotiation tussen 2 switches wel eens de soep in lopen...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Pagina: 1