Toon posts:

Maxtor geeft uitroeptekens in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc opstart krijg ik steeds vaker dat mijn tweede harde schijf wel herkend wordt, maar als MaYtor ofzo, met allemaal uitroeptekens eromheen (in Bios). In windows kan ik die schijf dan niet benaderen, hoewel hij wel gewoon bij apparaatbeheer staat, zonder bijzondere dingen ofzo (in Windows geen uitroeptekens).

Zoals gezegd doet hij het af en toe wel. Dan heb ik ook verder geen problemen. Wat kan dat zijn?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Los / defect IDE-kabeltje misschien? Of je BIOS is corrupt door een update oid. Lijkt me verstandig de HDD eens in een andere PC te hangen en uit te testen. Kun je je BIOS mee uitsluiten. Als in andere PC zelfde probleem --> hdd aan het overlijden.
Als probleem niet optreed: BIOS of IDE kabel dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Hmm. Heb ik ook wel eens gehad.. Hoe heb je je drives staan?? Oftewel op welke IDE en welke mode(master/slave) staan ze?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maxtor 15GB zomaar dood?

Als je dit soort cryptische namen krijgt is ie kapot. Klopt er 1 of meer karakters niet dan kan ook de kabel kapot zijn want dat heb ik dus ooit gehad. Doorgaans is de schijf gewoon de kluts kwijt.