Welke hd?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:13
Ik heb een nieuwe harde schijf nodig, maar nu vraag ik me af: is het senleheidsverschil tussen 5400 rpm en 7200 rpm nu echt zo groot? Ik zit te twijfelen tussen een schijf van 30gb met 5400 rpm en een schijf van 20gb met 7200 rpm. Ze staan namelijk (ongeveer) voor dezelfde prijs in pricewatch.. Wat zeggen jullie, 20 gb en 7200 toeren of toch maar 30 gb en 5400 toeren?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

snelheid is heel fijn... maar het gaat uiteindelijk om de opslagcapaciteit... dus ik zou zeggen 30 gig dan maar

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik zou dus echt zeker voor de 7200 toeren gaan. Ik heb zelf een maxtor en die draait echt veel sneller dan een 5400 toeren schijfje...

Verwijderd

Heb zelf een 10k rpm schijf en die rulezzzzzz....geloof me...de bottleneck van de meeste pc's is niet de cpu of zo, maar de trage HDD, dus ZEKER de 7200rpm pakken

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
Ik heb een IBM 7200 toeren, en dat ding is super deluxe. duidelijk sneller dan 5400 schijven.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:13
ok, nu heb ik ook gehoord dat de bottleneck meer ligt bij de interne bus van je pc, ipv bijv. de snelheid van je hd.. Als dat waa is kan ik natuurlijk net zo goed die 30gb schijf kopen die wat langzamer is..

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Nou, je controller kan je harddisk nog makkelijk bijbenen. Beetje controller (ATA-33) doet 33 MB/sec, terwijl de peak transferrate van de IBM rond de 37 MB/sec ligt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 08:55

AMD

Life is short. Play more

Ik zou gewoon een 7200 toeren HDD van IBM nemen. Zeer snel en stil zo'n ding. :) Ik heb er ook 1

• Goldme
  • Laatst online: 21-08 13:42
He AMD. van welke week is je athlon 500? en wat voor cooler zit erop(en wat voor voltage)

Verwijderd

IBM Deskstar GXP, zeer snel, zeer stil, vrij goedkoop. Als je nog wat meer info wilt, check dan ff http://www.storagereview.com/ uit, prima eeeeeh storage site :D
Conclusie IBM 75 GXP: Though many seemed to view the 75GXP's imminent arrival as a major revolution in the ATA drive landscape, it turns out that IBM's entry merely matches the top-performing drive that's already been shipping for a while from Quantum. The 75GXP, however, delivers performance matching the Fireball Plus LM in capacities that easily exceed the maximum provided by Quantum's line. Further, it manages to do so while operating a touch more quietly. And let's not forget the record-setting WinBench 99 scores, still important to quite a few. Taken as a whole, the Deskstar 75GXP series offers a mighty attractive package. The only mar in the deal is the somewhat high pricing that initially accompanies the intro of IBM's latest series. Given just a bit of time, however, prices should come right in line.
En ze zijn dus al wat goedkoper :)
Afbeeldingslocatie: http://www.storagereview.com/images/safebuy.gif

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Maxtor, IBM, of Seagate.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 08:55

AMD

Life is short. Play more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 19:56 schreef Goldme het volgende:
He AMD. van welke week is je athlon 500? en wat voor cooler zit erop(en wat voor voltage)[/quote]Het is een Classic K7 week 46 van jaar 1999.
Heeft een voltage van 1.65V.
De koeler weet ik het merk niet, maar was wel iets van 50 piek. Ik heb mijn airflow zo geregeld dat de hete lucht van de cpu meteen de kast uitgeblazen wordt door de fan van de voeding en een PCI system exhaust. Overclocking is gedaan met een Freespeed Pro GFD. :)

• RobbertC
  • Laatst online: 23-08 18:04
Is het waar dat als je een Maxtor 5400 hebt (zoals ik) en er 1 bij wilt hebben dat het dan ook ee Maxtor op 5400 rpm moet zijn?

Ik wil namelijk een nieuwe hd naast m'n oude zetten, en het liefst een 7200 rpm, maar als dat niet kan...

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op zaterdag 25 november 2000 12:20 schreef RobbertC het volgende:
Is het waar dat als je een Maxtor 5400 hebt (zoals ik) en er 1 bij wilt hebben dat het dan ook ee Maxtor op 5400 rpm moet zijn?

Ik wil namelijk een nieuwe hd naast m'n oude zetten, en het liefst een 7200 rpm, maar als dat niet kan...
Onzin je kan ze gewoon naast elkaar zetten!

Ik had zelf een PIII700e copermine met een ABIT be6 II moederbord en ik had 2 schijven van 5400 rpm en een schijf van 7200rpm en ik heb nog NOOIT problemen gehad met dat ding

Spelfouten voorbehouden.

• RobbertC
  • Laatst online: 23-08 18:04
Aha, bedankt. Ik had zoiets al gedacht, maar ik moest het wel zeker weten natuurlijk.

Ik vroeg het omdat een vriend van mij speciaal een 5400 rpm heeft gekocht omdat die dan langs zijn andere kon.

Nee, ik ga voor een Maxtor 30,7 Gb 7200 rpm!

Verwijderd

kijk iedereen wil telkens de snelste computer hebben maar denken er niet aan een snelle hdd te kopen Toch vind ik dit heel belangrijk omdat dit in veel gevallen de bottleneck is Ik heb zelf gisteren een 7200 ibm 45 gb gekocht en hij gaat heeel hard

ik zou er niet over twijfelen en gewoon een 7200 rpm kopen
Pagina: 1