OGR-24. Bestaat dat eigenlijk nog?

Pagina: 1
Acties:

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
Dat zit ik mij af tevragen. Bestaat het OGR-24 project nog? Want op d.net staat het als 'active', maar er wordt totaal niet geflushed, en de nieuwste clients ondersteunen het ook niet.

Is dit project abandoned? Of zijn ze nog van plan het weer op te starten na OGR-25? Of heben ze stiekem de oplossing maar maken ze dat niet bekend?

Weet iemand dat.

Zullen we met z'n allen een paar dagen OGR-24 gaan doen. Dan staan we daar tenminste overall ook bovenaan. Op OGR-25 hebben we wel genoeg voorsprong ;)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Ja het bestaat nog, of beter gezegt er zitten nog blokjes onder de mensen, er worden volgens mij geen nieuwe blokjes meer uitgegeven (ik heb er tenminste nog nooit een ontvangen, en ik heb er toch best wel veel binnengehaald).

Er komt dus nog steeds info binnen dus het project is nog niet klaar, en ja als ze de ontbrekende blokjes even allemaal opnieuw uitgeven is het volgens mij in twee dagen gepiept (en staan wij ook daar no1)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Er komt dus nog steeds info binnen dus het project is nog niet klaar, en ja als ze de ontbrekende blokjes even allemaal opnieuw uitgeven is het volgens mij in twee dagen gepiept (en staan wij ook daar no1)
Probleem is dat met de huidige gebruikte OGR module er niet met 100% zekerheid alle mogelijkheden worden gecheckt. Dus het opnieuw uitgeven geeft nog steeds niet een 100% garantie dat echt de kleinste OGR-24 is gevonden. Men is als het goed is bezig bij d.net om de module zo aan te passen (al tijden al hoor sinds start OGR-24 al) dat men wel met 100% zekerheid kan zeggen dat de gevonden OGR-24 ook echt de beste is.

Men is nu al bijna klaar met het bouwen / realiseren van een goede check op OGR stubs. zie ook de .plans van de d.net staff ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Wacht ff. Ik roep ff de kennerT erbij ;) STAPPEL_ !!! :)

Maar het verhaal van bovenstaande posters klopt wel. Het enige wat niet klopt is de summiere informatie verstrekking met betrekking op de OGR (zowel 24 als 25) projecten vanuit dnet. Voorheen schermde ze met het feit dat ze bezig waren RC5-72 de lucht in te schoppen dus dat excuus kunnen ze binnenkort niet meer gebruiken.

* Mobster hoopt snel op wat duidelijkheid met betrekking tot de optimal golomb rulers...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Diadem
Aha.

Een aanverwante vraag dan: Hoe lang gaat het nog duren voordat we alle stubs van OGR-25 hebben gecheckt? Dat staat nergens vermeld op de d.net pagina, terwijl dat toch redelijk makkelijk moet zijn te schatten (assuming geen verandering in processing power)

D.net heeft een fantastische statspagina, de beter dan elk ander distrubuted computing project, maar ze zijn soms een beter jammer met dit soort dingen. Hun informatievoorziening kan beter, imho.

Hoe kan het nu dat ze wel met 100% zekerheid kunnen zeggen dat ze alle OGR-25 mogelijkheden proberen, maar dat ze dat bij OGR-24 niet kunnen zeggen?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Omdat het bij OGR-25 ook niet kan ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Het probleem bij OGR + d.net is dat ze voor OGR-24 (en bij OGR-25 weer) dezelfde programma source code gebruiken als voor OGR-23 gebruikt is. Echter is er niet wetenschappelijk aangetoond dat dat wel correct is.

Ze gebruiken dus ook dezelfde stub generator om stubs te maken. Echter zit daar minder logica in dan als bij RC5 waar alle nummers opvolgend moeten zijn. Ze weten dus niet 1-2-3 of alle stubs al terug zijn. Dat is een zooi queries waar je akelig van wordt en die ze met de hand moeten runnen. Dat willen ze niet te vaak doen. Tevens willen ze geen verwachtingen scheppen met die uitkomsten zonder dat alles wel correct bewezen is.

We zijn dus met OGR-24 twee keer de gehele range doorgelopen en wachten op iemand die het gaat bewijzen. Voor OGR-25 liggen we ergens net voor de 100% van de eerste ronde van het uitgeven. Het verhaal gaat dat iemand met een nieuwe client bezig is om de tweede ronde te gaan beginnen.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Diadem
Bedankt voor de uitleg stappel!

Maar het komt er dus op neer dat al het OGR werk wiskundig niets waard is (want het gaat juist om bewijs. Je hebt niets aan 'dit is waarschijnlijk de beste golomb ruler'), en dat men ook eigenlijk niet weet hoe men resultaten moet maken.

Nuttig ;(

Nouja. Voorlopig blijf ik mooi doorwerken aan dit fundamenteel en nutteloos wiskundig onderzoek ;)

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Diadem schreef op 19 december 2002 @ 16:19:
Nouja. Voorlopig blijf ik mooi doorwerken aan dit fundamenteel en nutteloos wiskundig onderzoek ;)
je doet het toch alleen voor de stats, net als de rest van ons.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Maar het komt er dus op neer dat al het OGR werk wiskundig niets waard is (want het gaat juist om bewijs.
Ne eniet helemala correct.
\
In de huidige vorm bewijs je niks.

Maar je hebt wel alle data (nou ja denk je te hebben) om te controleren of je wel alles hebt gehad. EN heb je alles gehad dan kan je controleren welke door jouw gevonden GR de OGR-24 is ;)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Mobster schreef op 19 december 2002 @ 13:14:
Wacht ff. Ik roep ff de kennerT erbij ;) STAPPEL_ !!! :)
stappel_ schreef op 19 december 2002 @ 15:32:
Het probleem bij OGR + d.net is dat ze voor OGR-24 (en bij OGR-25 weer) dezelfde programma source code gebruiken als voor OGR-23 gebruikt is. Echter is er niet wetenschappelijk aangetoond dat dat wel correct is.

Ze gebruiken dus ook dezelfde stub generator om stubs te maken. Echter zit daar minder logica in dan als bij RC5 waar alle nummers opvolgend moeten zijn. Ze weten dus niet 1-2-3 of alle stubs al terug zijn. Dat is een zooi queries waar je akelig van wordt en die ze met de hand moeten runnen. Dat willen ze niet te vaak doen. Tevens willen ze geen verwachtingen scheppen met die uitkomsten zonder dat alles wel correct bewezen is.

We zijn dus met OGR-24 twee keer de gehele range doorgelopen en wachten op iemand die het gaat bewijzen. Voor OGR-25 liggen we ergens net voor de 100% van de eerste ronde van het uitgeven. Het verhaal gaat dat iemand met een nieuwe client bezig is om de tweede ronde te gaan beginnen.
Heb ik iets teveel gezegd? :P _/-\o_
Ik heb dit verhaal al 4x gehoord, maar elke keer vergeet ik het een beetje |:(
* Mobster drinkt nog een biertje.... Korsakoff? Who cares :9

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Mobster schreef op 20 december 2002 @ 11:06:
[...]

[...]

Heb ik iets teveel gezegd? :P _/-\o_
Ik heb dit verhaal al 4x gehoord, maar elke keer vergeet ik het een beetje |:(
* Mobster drinkt nog een biertje.... Korsakoff? Who cares :9
mv Korsakoff Eristoff :P