Toon posts:

Nummers toevoegen aan audio cd met Nero...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een audio cd waar ik twee nummers op had staan. Vervolgens wilde ik daar nog een paar nummers aan toevoegen. Dat wil dus niet... Het branden gaat goed (ik had 'm nog niet afgesloten en gebruikte track-at-once), maar vervolgens wordt de cd niet meer als audio-cd herkent... Ik had ergens gelezen dat dat wel kon! Klopt dat? Of kan het gewoon niet?

Ik koos voor de optie audio-cd: je kan dan alleen voor 'nieuw' kiezen (toen dacht ik al: dit kan niet goed gaan...), niet voor doorgaan met multi-sessie. Moet ik gewoon de wav files branden op een data cd? Herkent een cd-speler 'm dan wel?

Ik wil dus een audio-cd hebben met greatest hits, waar ik zo nu en dan een hit aan toevoeg. Of moet ik echt wachten tot ik genoeg heb voor een hele cd...? Dat zou lastig zijn...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je moet dan de sessie niet sluiten, maar open laten, maar dan leest je speler em niet meer,
dus op de manier die jij wil kan het helaas niet

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan wel...? Of kan je gewoon never nooit niet nummers toevoegen aan een audio-cd?
Bij het branden van de eerste twee nummers hda ik de sessie open gelaten. De speler herkende 'm daarna gewoon. Pas na het toevoegen van nog wat nummers zag 'ie 'm niet meer.

• Maarten
  • Niet online
Je brand, 2 nr, sluit de sessie niet, en de CD laat je ook open :), dus je finalisied em niet (hoe schrijf je dat :?)

dan zou je em niet kunnen spelen @ je CD speler, (naar mijn weten en ervaring ;))

dus CD open laten, en dan bijbranden als de cd vol is dan dicht gooien :)

scu6

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat bijbranden gaat dus niet. Niet als ik kies voor audio-cd. Mischien wel als ik 'm brand als data-cd, maar ik vraag me dan af of de cd-speler dat wel ziet zitten.

Ik wil dus wel gewoon die cd kunnen afspelen, ook al staan er nog maar een paar nummers op. Ik wil een maand later ook nog gewoon een nummer kunnen toevoegen.

Ik kon 'm trouwens wel gewoon spelen op m'n cd-speler, ondanks dat ;ie de eerste keer niet afgesloten was...

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 12:47:
Ja, maar dat bijbranden gaat dus niet. Niet als ik kies voor audio-cd. Mischien wel als ik 'm brand als data-cd, maar ik vraag me dan af of de cd-speler dat wel ziet zitten.

Ik wil dus wel gewoon die cd kunnen afspelen, ook al staan er nog maar een paar nummers op. Ik wil een maand later ook nog gewoon een nummer kunnen toevoegen.

Ik kon 'm trouwens wel gewoon spelen op m'n cd-speler, ondanks dat ;ie de eerste keer niet afgesloten was...
dan moet je em als .wav branden, maar of er dan evenveel nummers opkunnen :?
dan kan hetwel,

dus data ! en dan .wav files eropgooien :)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

*. wav files erop zetten werkt NIET, dan wordt het een data cd en kan je Cd-speler hem alsnog niet aan.

Er is GEEN manier waarmee je later er nog tracks aan toe kan voegen. Als je tracks brand en je sluit de sessie (!!) niet dan kan je er nog gewoon tracks bij branden, echter je kan hem dan niet luisteren in een cd-speler (en cd-rom spelers vinden het ook niet echt leuk). Als je er dan tracks bij opzet en je Sluit de sessie, dan kan je hem gewoon blijven beluisteren. De enige manier waarop je er later dingen bij op zou kunnen zetten is er een CD-RW van maken. Hier alles opbranden wat je wilt luisteren, en als je er wat bijop wilt zetten of af wilt halen dan moet je het eerst weer op je HD zetten, RW helemaal wissen (dus niet alleen bestanden) en dan alles er weer opnieuw opzetten. Echter, dit werkt met heel veel cd-spelers niet omdat die geen RW aankunnen

Er is dus GEEN andere manier dan RW's maken

Dit lijkt mij het totaal antwoord

Ceci n'est pas une signature!

• Maarten
  • Niet online
vehpol schreef op 19 december 2002 @ 13:05:
*. wav files erop zetten werkt NIET, dan wordt het een data cd en kan je Cd-speler hem alsnog niet aan.

Er is GEEN manier waarmee je later er nog tracks aan toe kan voegen. Als je tracks brand en je sluit de sessie (!!) niet dan kan je er nog gewoon tracks bij branden, echter je kan hem dan niet luisteren in een cd-speler (en cd-rom spelers vinden het ook niet echt leuk). Als je er dan tracks bij opzet en je Sluit de sessie, dan kan je hem gewoon blijven beluisteren. De enige manier waarop je er later dingen bij op zou kunnen zetten is er een CD-RW van maken. Hier alles opbranden wat je wilt luisteren, en als je er wat bijop wilt zetten of af wilt halen dan moet je het eerst weer op je HD zetten, RW helemaal wissen (dus niet alleen bestanden) en dan alles er weer opnieuw opzetten. Echter, dit werkt met heel veel cd-spelers niet omdat die geen RW aankunnen

Er is dus GEEN andere manier dan RW's maken

Dit lijkt mij het totaal antwoord
waarom lukt het mij dan wel met me diskman, dat als ik een *.wav file brand, dat ik hem dan wel kan afspelen :? (nieuwsgierig :))

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

AMD_er schreef op 19 December 2002 @ 13:14:
[...]

waarom lukt het mij dan wel met me diskman, dat als ik een *.wav file brand, dat ik hem dan wel kan afspelen :? (nieuwsgierig :))
Ja best wel ja :) Heb je een mp3-diskman ofzo :P

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:33

MBV

reactie op AMD_er: Misschien een mp3 diskman? :)
Ik zit hier tegen easy cd creator aan te kijken, daarbij heb ik de optie "sessie voltooien, cd niet voltooien", en ik heb nooit iets anders gebruikt. werkt normaal wel, hij voegt het gewoon toe. Alleen cd-rom spelers doen af en toe moeilijk, dat ze alleen de laatste sessie willen lezen ofzo. En met nero kan je kiezen aan welke sessie je iets toevoegt (iig met data, heb zelf geen nero). Hiermee moet het werken.

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

MBV schreef op 19 december 2002 @ 13:22:
reactie op AMD_er: Misschien een mp3 diskman? :)
Ik zit hier tegen easy cd creator aan te kijken, daarbij heb ik de optie "sessie voltooien, cd niet voltooien", en ik heb nooit iets anders gebruikt. werkt normaal wel, hij voegt het gewoon toe. Alleen cd-rom spelers doen af en toe moeilijk, dat ze alleen de laatste sessie willen lezen ofzo. En met nero kan je kiezen aan welke sessie je iets toevoegt (iig met data, heb zelf geen nero). Hiermee moet het werken.
Bij Easy Cd-Creator moet je dan ook eerst "importeer sessie doen" dan kan je van de cd-inhoud die er reeds opstaat dingen wijzigen en erbij zetten etc.

Maar het gaat hier om een audio cd en dat is wat heel anders dan data ;)

• Maarten
  • Niet online
vehpol schreef op 19 december 2002 @ 13:20:
[...]

Ja best wel ja :) Heb je een mp3-diskman ofzo :P
nope, een gewone standaard sony ding :)
goed spul he dan krijg je dat ;) :P

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

AMD_er schreef op 19 December 2002 @ 13:49:
[...]

nope, een gewone standaard sony ding :)
goed spul he dan krijg je dat ;) :P
Ik heb tenminste een echte Philips die CD-RW ondersteunt (was heel bijzonder toen ik hem kocht, maar ik vrees dat dat het niet meer is ;))

Verwijderd

Voor zover ik weet zijn er maar erg weinig CD-spelers die multisessie-cd's ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, da;s duidelijk. Het kan dus niet. Bedankt allemaal!

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 14:41:
Okay, da;s duidelijk. Het kan dus niet. Bedankt allemaal!
ho ho ho, bij mij wel ;) dus..

maar idd geen probleem :)

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

AMD_er schreef op 19 december 2002 @ 15:00:
[...]

ho ho ho, bij mij wel ;) dus..

maar idd geen probleem :)
Laat ik dan de eindopmerking maken: Het zou niet moeten kunnen, maar blijkbaar in sommige gevallen wel. Probeer het een keer, een cd is max iets van 1 euro, dus veel geld zal je er niet door kwijtraken

Maar idd, geen probleem, daarvoor zijn we op tweakers :Y)

Pagina: 1