ik heb een webmin module nodig waarin alleen 1 text file die ik specificeer geedit en opgeslagen kan worden. ook moet er 1 custom knop in zitten. ik heb nog nooit met perl gewerkt, wel veel met java.
het zou er ongeveer zo uit moeten zien;
als je op de module klikt krijg je een textfield te zien met daarin al een text file(bijvoorbeeld test.ini) geladen. je kunt gewoon typen en editten in dat veld.
dan moet er ook nog een knopje bij zitten voor het opslaan van de file die je net gewijzigd hebt, zodat de "nieuwe" inhoud van die file geupload wordt naar de server en opgeslagen wordt, over het oude bestand heen.
ook moet ik nog een custom knopje hebben die dan de desbetreffende service (waarvan je zojuist de config file hebt veranderd) kunt herstarten. dat zou vrij eenvoudig kunnen dmv een custom knop die "/sbin/programma restart" uitvoert.
zo'n module is nog niet beschikbaar, het enige wat enigsinds in de buurt komt is de gigantisch uitgebreidde "file manager" module die standaard bij webmin zit, daar zit onder andere een "edit" functie bij. ik had al onder NOS een post geplaatst met de vraag of iemand een bestaande module kent die dit kan, maar die werd meteen op slot gedaan
. vandaar dat ik het nu zelf moet gaan doen.
ik vind de programming handleiding op www.webmin.com niet zo duidelijk. het
enige wat ik eruit kan halen is;
1) images/icon.gif aanmaken
2) module.info maken
3) lib.pl maken met daarin een lijst van alle gebruikte functies in .cgi scripts.
4) java file maken met daarin een textfield en een knop waar je als parameter de
locatie van het te editten bestand meegeeft die dan meteen geladen wordt bij
het openen.
5) .cgi file bouwen die de java file laat zien en waar de custom knop in zit.
heeft iemand tips/goede handleidingen voor/van webmin modules maken, of beter
nog; voorbeelden van hele simpele modules.
het zou er ongeveer zo uit moeten zien;
als je op de module klikt krijg je een textfield te zien met daarin al een text file(bijvoorbeeld test.ini) geladen. je kunt gewoon typen en editten in dat veld.
dan moet er ook nog een knopje bij zitten voor het opslaan van de file die je net gewijzigd hebt, zodat de "nieuwe" inhoud van die file geupload wordt naar de server en opgeslagen wordt, over het oude bestand heen.
ook moet ik nog een custom knopje hebben die dan de desbetreffende service (waarvan je zojuist de config file hebt veranderd) kunt herstarten. dat zou vrij eenvoudig kunnen dmv een custom knop die "/sbin/programma restart" uitvoert.
zo'n module is nog niet beschikbaar, het enige wat enigsinds in de buurt komt is de gigantisch uitgebreidde "file manager" module die standaard bij webmin zit, daar zit onder andere een "edit" functie bij. ik had al onder NOS een post geplaatst met de vraag of iemand een bestaande module kent die dit kan, maar die werd meteen op slot gedaan
ik vind de programming handleiding op www.webmin.com niet zo duidelijk. het
enige wat ik eruit kan halen is;
1) images/icon.gif aanmaken
2) module.info maken
3) lib.pl maken met daarin een lijst van alle gebruikte functies in .cgi scripts.
4) java file maken met daarin een textfield en een knop waar je als parameter de
locatie van het te editten bestand meegeeft die dan meteen geladen wordt bij
het openen.
5) .cgi file bouwen die de java file laat zien en waar de custom knop in zit.
heeft iemand tips/goede handleidingen voor/van webmin modules maken, of beter
nog; voorbeelden van hele simpele modules.