[Studio]Multichannel of toch niet..

Pagina: 1
Acties:

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 12:07
Ik ben eindelijk begonnen met het opbouwen van een homestudio en er moet nog een beslissing nemen over de geluids kaarten in de PC's. Aangezien we (we zijn met z'n 2en) ook veel bezig zijn met draaien hebben we eigenlijk een dubbele set up. Er staat 1 Dateq Appollo :Y) mixer met drie technics voor het draaien en voor het studio gedeelte hebben we een oude Inkel 12 kanaals studio mixer. Voor de rest gebruiken we een 4 kanaals sampler en binnen kort komt er een synt. Maar nu het probleem.

We hebben de beschikking over twee PC's waar van een met Logic Pro audio en een tweede waarop we met soft synths en effecten aan de slag willen. Beide PC's hebben nog geen geluidskaart en ik zit te twijfelen of ik er een 8 kanaals kaart in zet of gewoon een standaard stereo. Heeft het nut om met meerdere kanalen te masteren of kan dat beter rechtstreeks van uit de mengtafel op een stereo ingang.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

masteren doe je in principe altijd op 2 kanalen (tenzij voor dvd of multichannel audio formaten). als je dus toch alles naar 2 track bounced is het prima met 2x een stereo kaart te doen..
maar als je multichannel wilt opnemen (handig) dan heeft het wel zn voordelen om een multichannel kaart te gebruiken denk ik

• SnowDude
Ik denk dat er in de ene gewoon een TerraTec EWX 24/96 komt en in de ander een TerraTec EWS88 MT

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• djazete

djazete

steel

handig :) geef je het antwoord op je eigen vraag :)

• SnowDude
Ik heb me er wel een beetje in verdiept alleen weet ik niet of ik al die kanalen wel nodig heb en of dat dat de meer prijs wel waard is.

Verwijderd

tja, waarvoor zou je ze willen gebruiken? als je geen band in je studio gaat zetten die je multichannel wilt opnemen hebben 8 kanalen niet heel veel zin volgens mij...

• SnowDude
Dat gaat misschien dan wel op voor reccording maar niet als je die PC gaat gebruiken met soft synts enzo, want ik denk dat je dan voor de soft synts mooi allemaal een eigen kanaaltje (of twee) kan geven, dit zal dan waarschijnlijk wel een hele hoop processor power kosten maar ja. Of denk ik nu verkeerd?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
er zijn ook nog kaartjes, weliswaar erg prijzig van geloof midiman, erg leuke kaartjes voor in de studio

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop een MOTU 828 en een paar Firewire kaartjes. Dan kan je de dure kaart op alles gebruiken wat een Firewire aansluiting heeft(Dus ook je toekomstige laptop).

• SnowDude
Zie je die prijs? $795 8)7 Maar hij is wel heftig

[ Voor 31% gewijzigd door SnowDude op 19-12-2002 20:21 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SnowDude schreef op 19 December 2002 @ 20:20:
Zie je die prijs? $795 8)7 Maar hij is wel heftig
$692.52 @ full-compass.com (lampje 8)7)

Investeren. Wacht maar tot de dag dat je een kaart nodig hebt voor je mobiele studio omdat je je eigen sets op wilt nemen in een club. Dan heb je liever een goede kaart dan de standaard line-in van je laptop.

* jadjong klinkt wel een verkoper :o

[ Voor 7% gewijzigd door jadjong op 19-12-2002 20:24 ]

• SnowDude
Dat wordt dan $692.52 + een nieuwe laptop want die van mij heeft alleen usb 1.1 en moet over 2 maanden in geleverd worden. Dus dat wordt minimaal $2000.

* SnowDude krijgt bij het zien van die prijs knikkende knieen, slikt even, en valt dan flauw :z

• djazete

djazete

steel

het maakt qua processing power niet uit of je nou softsynths naar 2of naar 8 kanalen laat uitsturen...
dus voor dat soort dingen kan het handig zijn ja

Verwijderd

snowdude.. ik kan je alleen maar zeggen :
masteren op stereo is al moeilijk.. en o surround helemaal.
verder nog wil ik je attenderen (!) vind je het wel wat toevoegen aan de muziek??

• SnowDude
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 14:30:
snowdude.. ik kan je alleen maar zeggen :
masteren op stereo is al moeilijk.. en o surround helemaal.
verder nog wil ik je attenderen (!) vind je het wel wat toevoegen aan de muziek??
Sorry titel is niet helemaal lekker: multi-channel moet multi-track zijn. Het is niet voor het masteren maar meer voor :

a) gebruik met meerdere softsynts

b) multi-track recording. Maar ik heb al begrepen dat dat eigenlijk meer gebruikt wordt met "echte" instrumenten (Alsof een synt geen instrument is maar ja).

Verwijderd

synth kan je lekker met midi aansturen :)

Verder is dan alles hier toch wel mooi gezegd :) niets op aan te vullen! :Y)
suc6
Pagina: 1