Toon posts:

Duron 1300 unlocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Heb een duron 1300 maar het kreng wil niet unlocken ik heb de l1 bridges doorverbonden maar dat helpt niks. Nou heb ik wat research gedaan en ik heb ergens gelezen dat je de L10 bridges moet swappen. (doorkrassen en maken) (geld alleen voor de 1300!)

Heeft iemand een unlockte duron 1300 en zo ja hoe???

Thanx

Verwijderd

ik had vroeger ook een duron 1300,en die kwam al unlocked de winkel uit.duz ik ben bang dat ik je niet kan helpen/..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 11:23:
ik had vroeger ook een duron 1300,en die kwam al unlocked de winkel uit.duz ik ben bang dat ik je niet kan helpen/..
Waarom reageer je dan op dit topic :?
Je hoeft dus niet te reageren op een topic als je niet kan helpen, nou weet ik dat je nieuw bent hier en zo snel mogelijk genoeg posts wil hebben om de HK in te komen maar als je op deze manier gaat posten dan komt er zo een modje voorbij die je HK rechten nog ff uitstelt.

Maar ik heb idd ook geprobeert om een Duron te unlocken via de L1 maar geen success. Dus je moet het anders aanpakken.

Wat je moet doen is ff naar http://www.ocinside.de/ht...ta/socketa_resistors.html gaan en daar kijken welke bruggen (van L3, L4 en L6) je moet breken en welke je moet verbinden.

Ik heb laatst nog een topic gehad over het breken van bruggen via electrischiteit maar dat liep dus niet goed af. Pak gewoon je dremel en zet daar een graveerpen in of een klein dun spijkertje. Op die manier kun je wel gemakkelijk breken.

Verbinden kan je beter doen met een electrokit of silverpaste ofzo want potlood is niet 100% veilig.

Ik raad voor een Duron 1300 een MP aan van 10,5 dan kun je het voltage wat omhoog gooien (via je mobo en/of via de L7) en de fsb op 133 zetten. Dan heb je een synchrone chipset en veel meer bandbreedte. En je Duron draait 1400.

Dit is wel ongeveer de max en je hebt er ook redelijk wat koeling voor nodig. Heb je geen geschikte koeling doe dan een MP van 10.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 11:51 ]

Verwijderd

Oops, ik heb het weer eens bij het verkeerde eind. Ik heb ff google gedaan en het is blijkbaar moet je ook een L10 brug verbreken en de andere verbinden wil je MP's lager als 13 krijgen. Maar volgens verschillende mensen is het onmogelijk om de MP aan te passen op een Duron 1300.

http://www17.tomshardware.com/cpu/20020121/duron1300-03.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 11:59 ]

Verwijderd

ik wist niet eens dat erzoiets bestond als hk-rechten,maar ik zit dood ziek thuis moet toch iets doen.maarja van fouten leer je.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 11:39:
[...]

Waarom reageer je dan op dit topic :?
Je hoeft dus niet te reageren op een topic als je niet kan helpen, nou weet ik dat je nieuw bent hier en zo snel mogelijk genoeg posts wil hebben om de HK in te komen maar als je op deze manier gaat posten dan komt er zo een modje voorbij die je HK rechten nog ff uitstelt.
rustig....
maar je zij met een spijker in een dremel en dan moet je de baantjes doorkrassen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 12:37 ]

Verwijderd

Neej niet doorkrassen.

Een heel klein spijkertje (of een graveerpen, heel kleine scherpe punt dus). Spijkertje moet echt klein zijn, hoe kleiner hoe beter.

Die zet je dan in je dremel en laat je em flink hard draaien, dan tik je recht op de bruggen met de draaiende punt dan zijn ze zo door zonder schade aan de rest van je processor.

En over die opmerking boven had ik bij moeten zetten NOFI want het was geen flame maar gewoon een algemene opmerking.

Maar ik denk dat het erg lastig wordt om een Duron 1300 te unlocken of relocken aangezien de setup zoals ie is bij Duron's en TB's eigenlijk maar een MP tot 12,5 ondersteunen maar om toch 13 te krijgen hebben ze em gelockt op 13.

Maar misschien als je die L10 wisselt dat het dan wel werkt.

Wat ik zou doen is eerst alleen ff de L10 breken en de andere L10 verbinden. Dan zou je een MP van 5 moeten hebben. Nou is het maar de vraag of ie wil starten op 500 mhz maar het kan in ieder geval weinig kwaad denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties ... keep em coming

Mijn doel is om de multiplier ook naar beneden te halen en dan de fsb te verhogen

Verwijderd

Waarom wil je nog meer reacties?

Als je wil weten hoe je je bruggen kan breken en verbinden kun je ff zoeken op google en hier op GoT.

Ik heb al een link gegeven naar ocinside.de waar je de multipliers kan bekijken. Ook heb ik al vertelt dat je eerst de L10 brug moet aanpassen voordat je kan beginnen.

Ik denk dat je het eens moet gaan proberen en dan wachten wij hier ff af hoe het gaat....

Verwijderd

bij mijn weten zijn alle duron 1300's al geunlocked heeft te maken
met dat 13 de hoogste mp is van duron en het heeft dan niet zoveel zin om hem te locken of zit ik nou helemaal fout

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 11:38:
bij mijn weten zijn alle duron 1300's al geunlocked heeft te maken
met dat 13 de hoogste mp is van duron en het heeft dan niet zoveel zin om hem te locken of zit ik nou helemaal fout
Je zit idd fout. Van de Duron's en de TB's is de max MP 12,5. Om toch 13 te krijgen hebben ze em volgens Tom gelockt op 13. Het is misschien toch mogelijk om em aan te passen als je de L10 omzet. Daarmee unlock je em weer in de gewone range tot 12,5.

Tom dacht dat ie gelocked was omdat ie de MP niet op minder als 13 kon zetten, maar wel hoger. Alleen negeert de Duron dat gewoon compleet.
Pagina: 1