Toon posts:

[WinXP] instabiel systeem: waar ligt het aan? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn nieuwe systeem. Het is instabiel, en ik weet niet waar het aan ligt. Als ik Battlefied 1942 opstart dan kan ik het even spelen, maar klap vervolgens terug naar mijn desktop zonder foutmelding. UT 2003 installeren gaat al helemaal niet, dan geeft Windows een blauw scherm. Op dezelfde pc heb ik ook XP geinstalleerd, en die doet al helemaal moeilijk. Als ik ergens eigenschappen van wil opvragen bijvoorbeeld dan hangt ie.

Ondertussen heb ik mijn oude videokaart, die het prima doet op mijn andere pc, geinstalleerd. Dat gaat al iets beter dan met de Geforce 4 die ik erbij gekocht heb, want die geeft allerlei DirectX problemen (problemen met Direct3D, dat heeft die kaart weer niet in mijn oude systeem). Ook ligt het niet aan de geluidskaart, die heb ik ook verwisseld.

Het grote probleem is dat ik geen flauw benul heb waar en hoe ik nog moet kijken. Kazaa doet het bijvoorbeeld wel goed, ik kan hem heel lang aan laten staan.

Iemand enig idee?

Verwijderd

ten eerste heb je waarschijnlijk dit topic in het verkeerde subforum geplaatst, omdat dit zoals je zelf al zegt waarschijnlijk een hardware probleem is.

misschien moet je wat meer informatie geven over je pc, wat voor processor, mamaplank en geheugen.
hier kan echt heel weinig mee gedaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 11:10 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wat is het voor systeem dan? merk videokaart mobo geheugen, heb je een intel of een amd systeem. wat heb je voor drivers geinstalld. wat is je os? Meer info pleaz

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verkeerde forum: het gaat om alle spellen ipv 1 bepaalde. Dus staat voorlopig wel goed. Wel is er echt veel meer info nodig. Hiervoor geef ik toch een link naar Spielerij: Strenger modbeleid in SPV!

En lees ook WOS Policy trouwens even. Welk blauw scherm?
Ik pas alvast je topictitel aan per het policy.

Open deuren: andere drivers, voeding, hitte, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al zoveel geprobeerd dat ik niet eens meer weet waar ik moet beginnen.
Eerlijk gezegd wist ik ook niet zo goed in welk forum ik dit moest plaatsen omdat ik het probleem nog niet ken.

Dit is het systeem:

Athlon XP 2200+
MSI KT4 Ultra
2 x Maxtor 60 gyg 7200 rpm 133 UDMA
2 x 256 MB Samsung 333
XFX Geforce 4, en nu Radeon 8500 LE
Hercules Gamesurround Fortissimo II, eerst Muse LT
LG DVD speler
LG CD-RW

Omdat het zich eerst (toen de XFX kaart erin zat) liet aanzien als een driverprobleem (toen kon ik BAttlefield 1942 bijv. even spelen, dan hing ie, en als ik daarna DXdiag draaide stond 3d hardware acceleratie uit) heb ik alle driverversies die ik kon vinden van moederbord en videokaart en geluidskaart geprobeerd, niets werkte. Ook de allerlaatste VIA drivers maakt niet uit. DirectX 8.2 maakt niet uit.
Windows 4 a 5 keer geherinstalleerd. Ook XP opnieuw geinstalleerd.

Het blauwe scherm als ik UT 2003 probeer te installeren is nietszeggend: application error occurred, windows is shutting down the application. Verder niets. Iedere tip die jullie hebben maakt me gelukig.

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 22:49
Heb je laatst nog een ander proggie geinstalled??Ik had nl ook dx pproblemen,en bij mij was het msn messenger 5.0 die liep te fucken!!Ik kon ook niet gamen :( .Nadat ik msn had verwijderd,en ook nog f regclean er overheen had gegooid,en handmatig alle msn reg sleutels had verwijderd had ik geen problemen meer.Ik heb ook op mijn postings niet veel antwoorden gehad,en als ik er al 1 kreeg dan was t format c e.d.
Wel heb ik 1 x een antwoord gehad van iemand die hetzelfde probleem had en bij hem was t zijn toetsenboard.Ik kan je 1 advies geven:Maak nwe partieties aan,installeer windows,drivers e.d,daarna installeer je een programma wat je erop wil hebben,en doe dan dxdiag.Dit laatste blijf je herhalen totdat je de boosdoener heb gevonden.Ik weet dat het een klote werkje is,ik heb t ook ettelijke keren gedaan,maar t werkt wel!!!

suc6

Verwijderd

Zal wel brak geheugen zijn . Test je geheugen eens, of trek er een reepje uit

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

je geheugen kan je hier testen: http://www.memtest86.com :)

Heb je eventuele foutmeldingen staan in je eventviewer (gedeelte system log) :?

Happy bughunting :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik dacht al dat het misschien iets met mijn geheugen van doen had, omdat het telkens andere fouten oplevert. Zo had ik bij éen van de Windows installaties die ik geprobeerd heb telkens rare VxD fouten. Die heb ik nu niet meer. Maar dat is het ook: telkens als ik opnieuw begin dan is er weer wat anders aan de hand. Ik word er gek van.

Ik zal die memtest eens draaien als ik thuis ben. En als je power supply het niet goed doet, dan krijg je toch ook dit soort vage problemen?

In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie reacties.

Oh, overigens, MSN heb ik niet geinstalleerd. Ik heb natuurlijk de meest schone installaties geprobeerd die ik kon doen. IK heb echter ook niet veel aan DXdiag; als er iets fout gaat dan is er niets over te vinden. Je weet dat het fout gaat, maar niet waarom. Of is er een site ofzo waar dat soort problemen op staan?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 10:10 ]

Pagina: 1