[Win98se] Muis problemen

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Eh,

Sinds eergisteren blijft mijn muiscursor in de rechterbovenhoek hangen. Als
ik de muis dan beweeg. beweegt de cursor wel, maar springt direkt weer
terug. What gives? Ik heb op internet gezocht, maar te veel linkjes.
Misschien een bekend probleem?

Windows 98se
Logitech MX300 muis
Logitech MouseWare 9.00

Ik heb geprobeerd:

- In Safe Mode opstarten: Hey presto! De muis doet het prima. Geen hardware probleem dus.
- MouseWare gedeinstalleerd, gewone mousedriver terug: geen verschil.
- Alle ports en muizen gedelete in Safe Mode zodat alles opnieuw gedecteerd
zou worden: geen verschil.
- Windows opnieuw installeren: vage problemen... Na de eerste reboot (na het kopieeren van de files) krijg ik de melding dat er iets mis is met de registry en dat de oude weer teruggezet is. Vervolgens moet ik rebooten, kom ik terug in Windows zoals het voorheen was en is er helemaal *niets* veranderd.

Grmbl, is er nog iets wat ik kan doen voordat ik mijn C-drive formatteer en er een nieuwe Windows op zet? Alles doet het goed, behalve de muis.

Nieuwe Windows zal overigens Win2K worden. Win XP hoef ik niet, ik ben geen mongool :), Win ME is onzin, dan kan ik net zo goed gelijk Win2K erop zetten, en Win98se, sja, dat stond alleen maar op mijn compu omdat het al meer dan 2 jaar stabiel liep :).

Macbook Pro

Verwijderd

Grmbl, is er nog iets wat ik kan doen voordat ik mijn C-drive formatteer en er een nieuwe Windows op zet? Alles doet het goed, behalve de muis
Ik denk dat je een klein virusje hebt die geintjes met je muis uithaalt.
Kijk eens met CTRL ALT DEL of je programmaatjes ziet die er niet horen. Meestal zijn het kleine executables die dit doen. Daarna kun je hem uitvinken in MSCONFIG, en deleten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 11:10 ]

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 11:09:
Ik denk dat je een klein virusje hebt die geintjes met je muis uithaalt.
Kijk eens met CTRL ALT DEL of je programmaatjes ziet die er niet horen. Meestal zijn het kleine executables die dit doen. Daarna kun je hem uitvinken in MSCONFIG, en deleten.
Hmm, ja, daar had ik ook al aan gedacht, alleen vergeten in het lijstje bij te zetten :). Ik heb met CTRL-ALT-DEL alle taken gesloten, behalve Explorer en Systray, maar dat hielp niets.

Dat zegt alleen natuurlijk nog niet zo veel, niet alle processen zijn in Windows '98 te zien in het taskwindow. De muis zit al 'vast' voordat ik het Login window krijg, dus dat zou kunnen betekenen dat er misschien een vreemde VXD in windows.ini geladen wordt. Toch waard om die ini files eens te bekijken (met inderdaad b.v. msconfig)...

Is dit muisprobleem een bekende 'grap'? Mijn virusscanner (AVG AntiVirus) heeft niks gevonden, en ik draai ZoneAlarm, dus je zou verwachten dat mijn PC redelijk veilig is.

Eén voordeel: als het een virus is en de antivirus niets meldt, zal het wel een onschuldig virus zijn. Als het een gevaarlijk virus was, zou ik verwachten dat het zich pas kenbaar maakt als het onherstelbare schade heeft aangericht :).

Macbook Pro

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
probeer is regrun te installeren, dan kan je iig zien wat er allemaal opgestart wordt wanneer je pc start (uitermate handig)

verder zou ik even kijken of je in toegankelijkheids opties iets hebt aangezet wat irritant is (iets van auto-mouse-jump-to-exit-knopje ofzo)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Er zijn diverse van 'quasie grappige' bestandjes in omloop, die niet als virus gezien worden (normale executables), maar zich gewoon hardnekkig nestelen in je systeem.
Doordat je in safe mode op kunt starten zonder problemen geeft toch wel aan dat het geen virus is maar een bestandje dat zichzelf uitnodigt, en zonodig overnieuw nestelt.
Ik zou toch al je *.ini files m.b.t. windows eens goed bekijken, en anders stap voor stap opstarten in Windows. Kijken wat er gebeurt, en vanaf welk proces je cursor gaat hangen. Dan heb je mischien enige houvast.
Suc6
edit:
Je zou ook eens kunnen kijken welke processen een activiteit beginnen te vertonen als jij je muis gaat bewegen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 14:46 ]