[PHP/WinNT] rechten toekennen *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met het plaatsen van een shoutbox op me site.
Ik gebruik PHPdev om de shoutbox te ontwikkelen.
De shoutbox maakt gebruik van .txt files.
Nou zeggen ze dat ik de .txt files moet chmodden.
Ik maak gebruik van PHPdev en Windows 2002.
Ik begrijp dat de NTFS rechten toekennen bijna hetzelfde is als chmodden.
Maar als ik alle rechten toeken aan de .txt file doet de shoutbox het nog steeds niet en functioneert ie niet goed. Er komt geen tekst te staan in me shoutbox, ook staat er geen tekst in me .txt files.
Kan iemand me verder opweg helpen hoe ik dit probleem kan oplossen?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 10:44:
Maar als ik alle rechten toeken aan de .txt file doet de shoutbox het nog steeds niet en functioneert ie niet goed.
Leg uit!
Wat meer info kan geen kwaad!

Lees deze eens door.. en pas je post even aan

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Krijg je wel foutmeldingen :?

en wtf is shoutbox nou weer voor term :? :D
edit:
[ot]topictitle ff aangepast[/]

[ Voor 20% gewijzigd door drm op 19-12-2002 10:49 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van de paBox shoutbox. Als ik de installer.php start zegt ie dat alles correct is, maar zodra ik op continue wil klikken gebeurt er nog steeds niks.

paBox Installer
Step 1: Check all files are OK for Writing, Reading and Executing
'conf.php' is OK for writing
'connect.lib.php' is OK for writing
'bannedusers.php' is OK for writing
'lang-english.lib.php' is OK for writing
'thebox.css' is OK for writing

'smileys' is OK

All files were writable. Please click here to continue.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[gedachtenspinselmodus]
Gebruik je Norton Antivirus?
[/gedachtenspinselmodus]

En wie heb je rechten toegekend?

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 19-12-2002 11:03 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• drm

drm

f0pc0dert

Doe 's je best, en verplaats je eens in onze positie... dit is toch veel te weinig informatie om te weten wat er aan de hand is?

Sowieso heb ik een beetje mijn twijfels over dit topic, gezien het meer een software support vraag is dan een programmeer vraag, maar ik geef je nog een kans...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Moeilijk om uit te leggen drm... ik probeer het zo goed mogelijk...

Het gaat mij erom dat bepaalde bestanden rechten moeten hebben om te lezen, schrijven en meer rechten. Ik heb een bepaald script gedownload van internet dat .txt files gebruikt zodat zij daar hun tekst in op kunnen slaan en dat gebeurt via php.

Maar zodra ik alles correct heb ingesteld werkt het script nog steeds niet, ik kan niet naar mijn .txt files schrijven terwijl dat wel de bedoeling is.

GORGI:
- Ik maak geen gebruik van Norton antivirus of een ander antivirus programma.
- Bepaalde .txt en .php bestanden heb schrijf rechten nodig. Ik ben de admin op deze computer, als ik dan naar de schrijfrechten kijk van het bestand staat alles aangevinkt dus dan is het volgens mijn kennis wel mogelijk om naar de .txt en .php bestanden te schrijven. Maar helaas doet hij dit niet.

• drm

drm

f0pc0dert

Je begrijpt me verkeerd... Jij denk dat het aan schrijf rechten ligt... maar je hebt nog niets gezegd wat daar op wijst. Het kan dus ook heel goed een andere fout zijn, maar daar ben je zelf ook nog niet op gekomen, kennelijk ;) Ga dus eerst even na of dat wel inderdaad het probleem is.

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik op continue druk, dan blijft hij op hetzelfde scherm en gaat niet verder.

• Willem
  • Laatst online: 15:13
offtopic:
Ligt aan je videokaart.

Moet je ook geen Geforce nemen :( ;)

[ Voor 6% gewijzigd door drm op 19-12-2002 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch via de eigenschappen van het bestand de rechten toekennen? De gebruikers die de rechten hebben is "Iedereen". De vinkjes bij de rechten zijn donkergrijs.

• thomaske

thomaske

» » » » » »

De vraag is of het wel een probleem is met je file-rechten. Welke versie van php heb je? en heb je register_globals aan staan?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
staat register_globals in het register? ik gebruik php 4.0.6

Verwijderd

Topicstarter
register_globals staat dus in php.ini file... ja die staat aan

• drm

drm

f0pc0dert

met een beetje zoeken kom je een heel eind, hoor
edit:
En de editknop is er ook niet voor niets ;)

[ Voor 26% gewijzigd door drm op 19-12-2002 13:27 ]

~ Gottfried Leibniz

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 13:23:
staat register_globals in het register? ik gebruik php 4.0.6
register_globals staat in php.ini

Ik vind dit een vrij kansloos topic. Het heeft nix met programmeren te maken, maar met een brakke installer... Ik wed dat er een bunch manual bij zit waar je eng van wordt. Spit dat nog eens door en geef de directory waar in die txt files (Waarom geen MySQL?) staan ook schrijf rechten... Dit wordt nix op deze manier

• thomaske

thomaske

» » » » » »

hmm, dat moet dan geen probleem zijn..
Maar hoe kom je erbij dat het aan de rechten van je file ligt?

Verwijderd

Topicstarter
omdat de meeste tagboards/shoutboxes .txt files gebruiken
En sommige van jullie moeten ook is beter lezen;) ik heb voior mezelf al antwoord gegeven op register_globals, dus nutteloos noem ik dit niet...

Verwijderd

Topicstarter
maar om jullie gerust te stellen.
ik heb er zelf een halve dag naar gezocht, eigenlijk is het nog een simpel antwoord ook.
ik moest "administrators" toevoegen aan de rechten.
Pagina: 1