Toon posts:

[diskette drive] Werkt niet in windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een raar probleem, Ik heb laatst voor een kennis van me 2 pc's geinstalleerd met windows 98. Ik heb toen een floppy gebruikt om de windows 98 installatie te starten. Dat is allemaal goed gegaan.
Heb vervolgens alle andere applicaties op die pc met de cdrom geinstalleerd.

Nu belde die kennis gister op, dat de floppy drives het niet doen. Dus ik kijken. En wat blijkt. De floppy drive werkt perfect in DOS, maar in windows 98 vraagt hij of de floppy opnieuw geformateerd moet worden. Als ik dan ja zeg, dan is hij heel lang bezig en opeens geeft hij een melding dat er een ongeldige schijf grote is.

Heel vreemd dus, maar goed, ik heb dit herhaald met 5 diskettes maar allemaal hetzelfde probleem.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Heb je nog meer spec's ? Mocht er toevallig een ISA geluidskaartje in zitten met een Yamaha OPL3 chipset (YMF719), zet dan in de bios PnP op NO.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Is het niet gewoon mogelijk dat de Floppy zelf is overleden. Dit probleem komt vaker voor, probeer eens een andere Windows 98 diskette.. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Calitomnication: Ik neem aan dat je een ander diskette station bedoeld? Hij heeft het nl met 5 andere floppy al geprobeerd... :)

Verwijderd

Topicstarter
De floppy drive zelf werkt gewoon goed, want in dos werkt hij wel. Bij apparaat beheer zijn er helemaal geen conflicten. En er zit een onboard geluidskaart op.

Maar ik weet bijna 100% zeker dat het geen hardware probleem is. Aangezien bijde pc's er last van hebben.
De specs van bijde pc's zijn ook hetzelfde. Ik heb er 1 geinstalleerd en die geghost naar de andere pc.

Verwijderd

probeer eens in het apparaatbeheer de floppy-drive weg te gooien, en opnieuw op te starten

Verwijderd

Topicstarter
Floppy drive verwijderen en installeren heb ik al gedaan. Heeft dus niet geholpen.

Ik dacht eventueel dat McAfee in de weg zat, deze heb ik dus verwijderd maar dat maakt niets uit.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 02:11

Mentalist

[avdD]

En met een dos venstertje onder Windows?

Haal ook eens alle insteekkaarten (netwerk etc) die niet per se nodig zijn weg en zet onboard dingen als USB en sound uit en probeer het dan nog eens.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1