Toon posts:

MY Documents gecodeerd, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem,
ik heb WinXP

Ik had mijn map mijn Documenten gecodeerd, bij bv: "ikke.jpg" rechtermuisknop ->
propperties of eigenschappen -> (algemeen) Geavanceerd -> inhoud coderen om gegevens te beveiligen. gebruikers naam was: Jasper(Jasper@JASPER), hij is nu anders!!

Nu heb ik mijn documenten op een andere hardeschijf opgeslagen, omdat ik opnieuw winXP Prof erop wilde zetten.

Nu wil ik die map weer terug in mijn documenten plaatsen, maar dat gaat niet, en ik kan ook niets openen.
Ik d8 ik voeg mezelf met mijn nieuwe naam toe aan die map zodat ik ook die rechten krijg, maar dat lukt niet omdat ik niet Jasper ben!
foutmelding : Fout bij toevoegen gebruiker(s) fout 5

Heeft iemand hier een tip voor????
ik heb nl de bestanden nodig die daar instaan

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-05 22:22

Arno

PF5A

Dan heb je pech. Met EFS kun je alleen decrypten met dezelfde user, of degene die voor die machine de recovery agent is (meestal de administrator). Aangezien die nu ook weg is, wens ik je success

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 19 december 2002 @ 10:36:
Dan heb je pech. Met EFS kun je alleen decrypten met dezelfde user, of degene die voor die machine de recovery agent is (meestal de administrator). Aangezien die nu ook weg is, wens ik je success
dat d8 ik al, |:(

maar ik d8 misschien is er een andere mogenlijkheid, dat je dat kunt omzeilen!!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-05 22:22

Arno

PF5A

Voor zover ik weet niet, want anders heeft EFS ook weinig nut :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 19 december 2002 @ 10:40:
Voor zover ik weet niet, want anders heeft EFS ook weinig nut :Y)
Ja das waar, maar XP kan toch ook niet helemaal waterdicht zijn, er moet toch wel iets te vinden zijn omdat te encrypten!!!! Anders heb ik een groot probleem!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Tja, je zult de encryption certificates van ofwel je oude user account, ofwel de oude administrator moeten zien te bemachtigen, meer daarover staat in de knowledge base. Als je oude installatie helemaal overschreven is, dan zal dat niet meer lukken en zijn de files voor zover ik weet niet meer te herstellen. Het gebruiken van encryptie is natuurlijk ook een erg zwaar en serieus middel van bestandsbeveiliging, het vereist dan ook dat je er serieus mee omgaat.
Het probleem met NT rechten was juist dat een 2e installatie van XP, naast de eerste, gewoon bij de hele harddisk kon, ongeacht wie of wat die tweede XP had geinstalleerd. Encryptie lost dit probleem (voor een deel) op, door het bezit van het juiste certificaat te vereisen, iets dat een tweede (of nieuwe) installatie niet zal hebben, tenzij dit geexporteerd en weer geimporteerd wordt.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Zoek op www.microsoft.com naar File + Decryption + WinXP (natuurlijk kan www.google.nl ook :D

Verwijderd

Topicstarter
Thnx alot m8's ik zal eens gaan zoeken en proberen, anders hebben we pech gehad!!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
offtopic:
smooth kick

Ik zit met het zelfde probleem, en nu heb ik hier nog een vraag over.

Stel nou dat ik een aantal dingen van de vorige installatie van XP weet:

1) De SID van de oude gebruiker weet: S-<hoop getallen>

2) De vingeradruk van het certificaat waarmee de bestanden gecodeerd zijn

3) Username waarmee werd aangelogd en de PC-Naam (dus Username@Domain)

is er dan niet misschien een manier om een user te maken die dan een certificaat krijgt waarmee je de files weer kan decrypten.

Er moet toch een manier zijn om de encrypted files weer te decrypten als je de benodigde informatie weet.

[ Voor 4% gewijzigd door babbelbox op 19-02-2004 18:53 ]

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Normaal gesproken is de fingerprint niet voldoende om de (private) key van een gebruiker te reconstrueren. Met de fingerprint kan je de key natuurlijk wel herkennen. Ik weet echter niet welk encryptiealgoritme gebruikt wordt door win XP, het lijkt me echter heel erg sterk.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De grote vraag is - heb je de methode gevolgd om je private key te backuppen toen je je die bestanden encrypte? :)

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
tja....
Dat is dus in mijn geval niet het geval, (snap ie). Anders had je natuurlijk gewoon het certificaat kunnen importeren van de backup, en dan was er nix aan de hand geweest, maar dat is dus niet het geval.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het idee van deze encryptie is dat deze echt veilig is. Je kan deze niet herstellen als je niet meer over een complete correcte recovery agent beschikt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1