Zeven jaar geleden ben ik aan het boek "Gödel, Escher, Bach. Een gouden band." begonnen en tot ongeveer éénderde gekomen. Daarna moest ik het weer inleveren bij de bieb en sindsdien ben ik het niet meer tegengekomen helaas. Totdat ik vorige week tot mijn grote vreugde zag dat dit boek in Paperback (opnieuw?) is uitgegeven en voor 12,50 EUR te verkrijgen is bij de V&D!
Zo, dat was de TIP en nu de vraag/discussie:
Ik neem aan dat er veel meer mensen zijn die dit boek hebben gelezen of er nog mee bezig zijn (het is niet zo'n boek dat je in één ruk uit leest). Ik zou het leuk vinden als er wat mensen wat meningen zouden kunnen geven over dit boek. Bijvoorbeeld:
Heeft dit boek jouw kijk op het leven veranderd?
Wat voor impact heeft dit boek gehad op je visie op de wetenschap en filosofie?
maar ook inhoudelijk: Wat vind je van de combinatie Gödel - Escher - Bach? Had misschien (bijv.) Bach achterwege gelaten moeten worden en daarvoor in de plaats een filosoof bijvoorbeeld?
Ps. ik heb de search bekeken en zag daar het boek wel genoemd worden, en zelfs beschreven worden, maar er werd niet inhoudelijk over gediscussieerd.
Zo, dat was de TIP en nu de vraag/discussie:
Ik neem aan dat er veel meer mensen zijn die dit boek hebben gelezen of er nog mee bezig zijn (het is niet zo'n boek dat je in één ruk uit leest). Ik zou het leuk vinden als er wat mensen wat meningen zouden kunnen geven over dit boek. Bijvoorbeeld:
Heeft dit boek jouw kijk op het leven veranderd?
Wat voor impact heeft dit boek gehad op je visie op de wetenschap en filosofie?
maar ook inhoudelijk: Wat vind je van de combinatie Gödel - Escher - Bach? Had misschien (bijv.) Bach achterwege gelaten moeten worden en daarvoor in de plaats een filosoof bijvoorbeeld?
Ps. ik heb de search bekeken en zag daar het boek wel genoemd worden, en zelfs beschreven worden, maar er werd niet inhoudelijk over gediscussieerd.