Toon posts:

MSI K7T Pro 2 probleem...

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand een MSI K7T Pro 2 moederbord gekregen, dus ik keek op de site van msi om te te kijken wat voor processor erop kon, ik zag dat er een amd xp 2000+ op kan, dus ik dat ding aangeschaft. Pc gebouwd, start hem op, hij vind 1250 mhz, ik kan de FSB niet op 133 zetten ook...(boven de 110 gaat hij al moeilijk doen) ik heb al bios update uitgevoerd etc...

iemand die weet wat ik fout doe? er staat toch echt dat hij zou moeten werken? 8)7

ohw jah de search heb ik ook al gebruikt, maar komen toch niet echt hele duidelijke dingen naar voren, of het topic is al super oud...

Verwijderd

Zit er geen jumper op om te schakelen tussen 100/133mhz? (zo ja, dan pas je ook de dividers van de PCI/AGP etc aan)

Ik vermoed namelijk dat je door simpelweg de FSB te verhogen, nu 't hele zaakje overclocked, en dat een van de componenten dat niet zo leuk vindt.

Controleer ook eens de voltages.

Is die XP een palomino of een nieuwe thoroughbred?

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 07:45
vlak bij je mem sloten zit een jumper om te wisselen tussen 100 en 133 MHz (een van de weinige jumpers op het board dus kan niet missen)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Voor zover ik weet, kan dit bord alleen op 100 mhz en niet snellere cpu's aan dan 1200 mhz. Ik heb namelijk zijn opvolger (de pro 2a) en die heeft deze beperkingen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
eXcyle schreef op 19 december 2002 @ 10:40:
vlak bij je mem sloten zit een jumper om te wisselen tussen 100 en 133 MHz (een van de weinige jumpers op het board dus kan niet missen)
waar ergens dan, ik zie 1 jumper, en das voor me CMOS te resetten

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 19 december 2002 @ 10:42:
Voor zover ik weet, kan dit bord alleen op 100 mhz en niet snellere cpu's aan dan 1200 mhz. Ik heb namelijk zijn opvolger (de pro 2a) en die heeft deze beperkingen.
hmm waarom zetten ze op msi.com.tw dan dat hij er gewoon oppast en word ondersteund (na bios update?) en jah de bios update is perfekt verlopen

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Hmm :o

Dan moet ik ook maar eens naar een snellere CPU gaan kijken :9

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 19 december 2002 @ 11:51:
Hmm :o

Dan moet ik ook maar eens naar een snellere CPU gaan kijken :9
zou eerst maar wachten tot ik hem dan aan de praat heb :S

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ie een XP 2000+ aan kan. Als ik kijk op de site zie ik toch duidelijk staan: Support 100MHz (200MHz Internal System Bus). Een XP draait op 133MHz. 12.5 * 100 = 1250MHz zoals die cpu ook netjes aan geeft (12.5*133=1667 (XP2000+)).

Als je dat hebt gehaald uit de BIOS updates...dan heb je niet goed gelezen. Daar staat nl: Support AMD XP 2200+ (K7T Turbo2 only). De Turbo2 is niet hetzelfde als de Pro2.

Van die jumper voor fsb 100 of fsb 133 kun je dus vergeten, die zit niet op dit mobo, wel op de K7T Turbo2.

Verwijderd

Topicstarter
hmmzzz ben nog eens aan het kijken geweest.....zie ik dat het support voor die amd xp+ alleen voor de msi k7t turbo is......argh........nou ik heb hem helemaal stabiel op 1600+ maja :( vind het wel errug zonde shit zeg :(

Verwijderd

Topicstarter
Dol_Fijn schreef op 19 december 2002 @ 12:05:
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ie een XP 2000+ aan kan. Als ik kijk op de site zie ik toch duidelijk staan: Support 100MHz (200MHz Internal System Bus). Een XP draait op 133MHz. 12.5 * 100 = 1250MHz zoals die cpu ook netjes aan geeft (12.5*133=1667 (XP2000+)).

Als je dat hebt gehaald uit de BIOS updates...dan heb je niet goed gelezen. Daar staat nl: Support AMD XP 2200+ (K7T Turbo2 only). De Turbo2 is niet hetzelfde als de Pro2.

Van die jumper voor fsb 100 of fsb 133 kun je dus vergeten, die zit niet op dit mobo, wel op de K7T Turbo2.
juist je was me net voor, tjah errug fijn he :( niet goed gelezen DAMN!

Verwijderd

He passie ruilen tegen een 1800+ ??? Die moet zeker erin lukken die heeft stepzand ook in hetzelfde mobo zitten (will-e trouwens ook) :-)

Ik heb wel een MSI turbo2!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 12:12:
He passie ruilen tegen een 1800+ ??? Die moet zeker erin lukken die heeft stepzand ook in hetzelfde mobo zitten (will-e trouwens ook) :-)

Ik heb wel een MSI turbo2!
je weet wat ze zeggen van ruilen komt huilen ;) en steef heeft een ander mobo als deze hoor :) 100% zeker :)

maaruh wie weet met een kleine tegemoetkoming erbij ;) mail me maar ff erover...hij is 1x gebruikt :D

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:51

boesOne

meuh

Die XP2000+ van je he .. wat voor een XP is dat .. ?
een palomino of een tbred ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zijn alle MSI bezitters van oude KT133 en KT133A mobo's onlangs aan het cpu-upgraden geslagen :? Er lopen al enkele topics over de Turbo bordjes en nu deze. Niet erg allemaal maar een beetje beter kijken leert je dat de K7T Pro2 een VIA KT133 chipset heeft en die doen geen FSB van 133MHz, dus ook _geen_ XP op volledige snelheid (was je weliswaar al achter :) maar het zou dit topic onnodig hebben gemaakt ;) )

Voor ruilen e.d. doen jullie maar lekker mailen, ICQ'en o.i.d. :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.