[PHP/access] Odbc netwerk koppeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Zoals vele hier heb ook ik een vraagje:

Ik probeer een koppeling met php via ODBC te maken naar een access database. Het probleem hiermee is dat de database op het bedrijfsnetwerk staat. Ik heb met de ODBC-manager een System DSN aangemaakt en roep deze aan in PHP hierin heb ik aangegeven dat hij mijn username en password moet gebruiken om connectie te maken. Je raadt het vast al: hij doet het niet :|

Ik heb zo ongeveer ALLE voorbeelden die ik op Internet kon vinden geprobeerd. Nu blijf ik de melding krijgen dat het bestand of in gebruik is door andere gebruiker of dat ik geen rechten heb om de database te openen.
Warning: SQL error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data., SQL state S1000 in SQLConnect in D:\wwwroot\access.inc.php on line 14
ALs ik de file naar mijn IIS root copieer en gewoon connectie maak met

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
function db_connect ()
{
   $this->connection = new COM("ADODB.Connection"); 
   $db_connstr = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" . realpath
  ($this->db_file) . " ;DefaultDir=" . $this->db_def_dir; 
  $this->connection->open($db_connstr);
}

dan doet hij het wel.

Is er toevallig iemand hier die een soortgelijk probleem heeft meegemaakt en een oplossing weet om het aan de praat te krijgen? Ik weet door uren te zoeken naar een antwoord dat er meer problemen zijn hiermee.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik denk dat je gewoon geen rechten hebt. Je probeert nl. om vanuit je webapplicatie een bestand te openen en te bewerken die ergens buiten je webapp staat.

Een website mag ook niet op jouw harddisk bestanden gaan bewerken als je die site bezoekt.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een bestand in ons eigen netwerk openen. Dat is iets anders dan op de clients netwerk een bestand openen.

En ik ben local administrator en heb gewoon rechten om alle mappen te kunnen bekijken.

Ik heb wel problemen gehad met IIS om met fopen door de proxy te komen omdat PHP geen gebruikersnaam/wachtwoord gebruikt bij de proxy. De DSN is juist weer anders.

PHP <--- ODBC ---> DSN <----ODBC----> Database

Met DSN van windows zou ik juist toegang moeten krijgen, want die gebruikt mijn login en password.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Jij bent local administrator, maar als je je webapp start, wordt er niet ingelogd ofzo als local administrator denk ik...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik dat bereiken?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47
Waarom gebruik je COM-objecten en niet gewoon de unified ODBC functies van PHP? Die zitten standaard in PHP? Die kunnen ook vanaf een Linux bak connecten met odbc-bronnen, itt ADO die uiteraard alleen onder windows beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Martin Sturm schreef op 19 December 2002 @ 10:55:
Waarom gebruik je COM-objecten en niet gewoon de unified ODBC functies van PHP? Die zitten standaard in PHP? Die kunnen ook vanaf een Linux bak connecten met odbc-bronnen, itt ADO die uiteraard alleen onder windows beschikbaar is.
Omdat ik exact dezelfde error krijg met die ODBC functies. :)
Pagina: 1