Zoals vele hier heb ook ik een vraagje:
Ik probeer een koppeling met php via ODBC te maken naar een access database. Het probleem hiermee is dat de database op het bedrijfsnetwerk staat. Ik heb met de ODBC-manager een System DSN aangemaakt en roep deze aan in PHP hierin heb ik aangegeven dat hij mijn username en password moet gebruiken om connectie te maken. Je raadt het vast al: hij doet het niet
Ik heb zo ongeveer ALLE voorbeelden die ik op Internet kon vinden geprobeerd. Nu blijf ik de melding krijgen dat het bestand of in gebruik is door andere gebruiker of dat ik geen rechten heb om de database te openen.
dan doet hij het wel.
Is er toevallig iemand hier die een soortgelijk probleem heeft meegemaakt en een oplossing weet om het aan de praat te krijgen? Ik weet door uren te zoeken naar een antwoord dat er meer problemen zijn hiermee.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik probeer een koppeling met php via ODBC te maken naar een access database. Het probleem hiermee is dat de database op het bedrijfsnetwerk staat. Ik heb met de ODBC-manager een System DSN aangemaakt en roep deze aan in PHP hierin heb ik aangegeven dat hij mijn username en password moet gebruiken om connectie te maken. Je raadt het vast al: hij doet het niet
Ik heb zo ongeveer ALLE voorbeelden die ik op Internet kon vinden geprobeerd. Nu blijf ik de melding krijgen dat het bestand of in gebruik is door andere gebruiker of dat ik geen rechten heb om de database te openen.
ALs ik de file naar mijn IIS root copieer en gewoon connectie maak metWarning: SQL error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data., SQL state S1000 in SQLConnect in D:\wwwroot\access.inc.php on line 14
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| function db_connect () { $this->connection = new COM("ADODB.Connection"); $db_connstr = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" . realpath ($this->db_file) . " ;DefaultDir=" . $this->db_def_dir; $this->connection->open($db_connstr); } |
dan doet hij het wel.
Is er toevallig iemand hier die een soortgelijk probleem heeft meegemaakt en een oplossing weet om het aan de praat te krijgen? Ik weet door uren te zoeken naar een antwoord dat er meer problemen zijn hiermee.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.