Iets mis met WinXP, Bestandsysteem

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Ik heb nieuwe harde schijf gekocht 80 giga Maxtor (liquid bearing)

Op mijn oude schijf 30 giga Western Digital staat xp (upgrade) erop en met alle bestanden van me.

Dus ik was van plan om alles opnieuw te installeren op nieuwe schijf.

Ik heb de nieuwe schijf eerst geformatteerd als NTFS via de oude schijf (via Xp dus)
(toen zat de nieuwe op slave en de oude op master)

Daarna de nieuwe schijf op Master en de oude schijf op de Slave. Toen heb ik Windows 2000 pro en daarna XP pro upgrade geinstalleerd op de nieuwe schijf.

Het schijnt dat iets misgegaan is met de oude schijf. de oude schijf wordt wel herkend zowel in bios als in xp.

Ik probeer mijn bestanden overbrengen van de oude naar nieuwe. Maar Xp (op de nieuwe schijf) vraagt steeds om opnieuw te formatteren. :?

ik zeg tuurlijk NEE. Ik kan dan ook niet meer opstarten vanaf de oude schijf. Het schijjnt dat aantal bestanden verloren zijn gegaan. Veel errors heeft scandisk gevonden. :'(

Maar via de opstartdiskette Win98 kan ik wel in de oude schijf komen.

Ik probeer de bestanden over te brengen via de MS-DOS. Maar het valt me op dat MS-DOS maar 1 harde schijf pakt.

Ik wil niet met diskettes doen. sommige bestanden zijn te groot en er moet dan HEEL VEEL diskettes kopen.

Heeft iemand een beter oplossing?

P.s. ik ga kijken of ik de gegevens uit de oude schijf kan halen via de andere computer die win98 heeft.

Edit:
Ik vergat ff dat de nieuwe schijf NTFS en de oude FAT daarom kon ik alleen de oude zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Silver7 op 20-12-2002 09:30 ]