Toon posts:

Hulp nodig bij tv-kaart :s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik ben net lid geworden, omdat ik een brandend vraagje heb.
Ik weet ook niet of ik het goede gedeelte van het forum zit.
Ik heb sinds een paar dagen de smart tv stereo van Hercules. Hij installeert zich prima, alleen als ik de software wil starten van de powervcr II 3.0 van cyberlink die deze kaart gebruikt, krijg ik de volgende melding:

Microsoft visual c++ runtime library.
Runtime error!
c:\program files\cyberlink\powervcr\pvcr.exe
abnormal program termination

Het volgende wat ie ook nog doet is mijn hoofdvolume muten. Die kan ik daarna wel weer unmuten, maar het is wel vreemd dat hij dat doet. Dus ik heb al zitten zoeken of het probleem bij mijn soundblaster live! platinum 5.1 zat. Misschien bij een irq ofzo. Ik krijg die foutmelding zelfs in de veilige modus van windows98 die ik heb.
Ik heb intussen de laatste chipset-drivers van mijn moederbord, een MSI KT3 Ultra.
En ik heb dirextx 8.1b.
Verder heb ik windows98 upgraded tot SE. Een Abit siluro Geforce2 MX400 en een Creative DXR2 mpeg2-kaart.(DVD).

Wie kan mij helpen,please...:?

Freek

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik denk dat het in de software van Cyberlink zit, dus misschien ff reinstallen en anders zit het in je OS, omdat je hem geupgrade hebt en dat is bij M$ producten niet altijd even fijn :/

Verwijderd

Topicstarter
thanks :). Maar goed, ik heb hem al tig keer opnieuw geinstalleerd en je hebt denk ik gelijk dat het aan mijn windows ligt. Ik heb al gebeld en gemaild met de helpdesk van Hercules in Canada. Ik krijg redelijke hulp aan de telefoon, maar niet DE oplossing helaas. En via mail kreeg ik alleen te horen dat als de installatie goed verloopt hun support ophoudt en ik bij cyberlink moet zijn en daar heb ik al 2 dagen noppes van gehoord en nieuwe drivers of software is er niet echt voor dit probleem. Ik puzzel nog even verder en als ik over een paar dagen nog niks heb dan doe ik windows opnieuw installeren in godsnaam. Dat zal de 1e keer zijn in 3 jaar dat ik dat heb moeten doen. Ik ben zeer handig geworden in windows onderhoud en patchen, maar eens moet het weer :p

Verwijderd

Topicstarter
Thanks again :)
Ik had die pagina al gezien, maar ik zal eens die patches proberen. op goed geluk :P

Verwijderd

Topicstarter
Update van drivers doet niks helaas :(

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
haal alle andere kaarten die je niet nodig hebt er uit (audio en die DXR2 mpeg2-kaart)
misschien werken ze elkaar tegen.
probeer dan nog een keer te installen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb zo,n beetje alles geprobeerd behalve windows opnieuw installeren.
Thanks voor de ideeen. Ik heb op de cyberlink homepage nog eens goed gelezen en de software is vanaf windows98 SE en ik heb windows98 met wat servicepacks.
Daar zal waarschijnlijk het probleem zitten. Dat wordt dus mijn pc opnieuw opbouwen met een nieuwe windows, 2000 waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb eindelijk de Hercules smart tv stereo aan de praat.
Hij doet het dus gewoon niet onder windows98, pas vanaf windows98 SE!
Ik heb nu lekker mijn tv en spelcomputer zonder problemen op mijn pc aangesloten en het beeld is toppie :) Hij neemt ook fantastisch op in mpeg-2.
Bedankt voor de aangeboden hulp.
Thanks en Happy merry jolly Christmas and a happy new Beer...uh year :)
Pagina: 1