Ik ben bezig een forum te voorzien van de in /14 zo geliefde [php]-tag maar stuit op een probleem.
Ik heb al gezocht maar hoeveel er ook over te vinden valt, niks werkt. Ik ben al wel een beetje in de buurt gekomen met de volgende code:
Dit werkt redelijk maar nu worden alle variables bij mij weggelaten.
Zo krijg ik bijvoorbeel in plaats van dit:
dit te zien:
Ik geef de moed dus nu op om zelf te blijven proberen en hoop dat men mij hier wat verder kan helpen.
Ik heb al gezocht maar hoeveel er ook over te vinden valt, niks werkt. Ik ben al wel een beetje in de buurt gekomen met de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <? $message = preg_replace("#\[php](.*?)\[/php]#sie", 'highlight("$1")', $message); function highlight($input) { $input = str_replace("<br />", "", $input); $output = "<div align=\"left\"><font face=verdana size=1><b>PHP Code:</b></font>"; $output .= "<table border=\"0\" width=\"480\" bgcolor=\"black\" cellspacing=\"1\" cellpadding=\"3\">"; $output .= "<tr><td width=\"100%\" bgcolor=\"EEEEEE\">"; $output .= highlight_string($input,true); $output .= "</td></tr></table></div>"; return $output; } ?> |
Dit werkt redelijk maar nu worden alle variables bij mij weggelaten.
Zo krijg ik bijvoorbeel in plaats van dit:
PHP:
1
2
3
4
| <? $blaat = "blaat"; echo $blaat; ?> |
dit te zien:
PHP:
1
2
3
4
| <? = "blaat"; echo ; ?> |
Ik geef de moed dus nu op om zelf te blijven proberen en hoop dat men mij hier wat verder kan helpen.
[ Voor 20% gewijzigd door Maxonic op 19-12-2002 05:17 . Reden: beter voor layout zo ]