Moderator punten voor GOT.

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel even snel gezocht met de search maar kon zo snel niets vinden dat in de buurt kwam

de Frontpage van tweakers.net komt met een hele goeie maar vooral ook handige functie, elke gebruiker krijgt per dag een x aantal moderator punten om reply's op een nieuw item te modereren.. Zo worden daar al snel de 'rotte appels' uit de thread gehaalt, een slim idee dus.

Nou wordt er hier op GOT vaak genoeg gezeurd door mede-tweakers en mods dat het niveau te laag is, er worden vaak nutteloze flames gepost om maar even een extra getalletje te krijgen bij die post total..

Je voelt hem dus al aankomen, waarom krijgen GOT users geen moderator punten.

situatie a), Pietje maakt een topic aan waarbij het niveau om te huilen is.. mede-tweakers zijn het er mee eens en geven het topic een 'negatief kijk advies' zodat niet iedereen zijn tijd gaat verdoen aan dat topic. Als mede krijgt Pietje een lagere 'Karma'

situatie b), Jantje gooit een totaal nutteloze reply ergens in een topic rond, weer komen mede-tweakers in actie en moderenen zijn post. Ook Jantje krijgt een lager 'Karma'

met 'Karma' bedoel ik een soort van strafblad van wat een gebruiker heeft gedaan, elke keer als hij een post neer zet die niet gemodereerd wordt krijgt hij een beetje Karma bij, doet hij het dan een keer fout gaat er ook een hoop af(hangt natuurlijk af van hoeveel tweakers zijn post of thread modereren).

Mocht een gebruiker zijn 'Karma' zo laag zijn dan kun je bijvoorbeeld gaan denken over ontzegging uit de HK todat zijn Karma weer hoog genoeg is, of als het echt erg is een tijdelijk ban oid.

Op deze manier haal je zoals ik al zei waarschijnlijk al heel snel een hoop rotte appels uit het gebeuren, en daardoor gaat uiteindelijk(en hopelijk) het niveau wat omhoog.

Ik snap dat het niet makkelijk is om zoiets voor elkaar te krijgen, maar als iedereen om het lage niveau van de posts zeurt denk ik dat dit toch iets is waar naar gekeken kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 05:01 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Goed plan, al is het niet origineel :) (- al kan ik dat niet bewijzen want ik kan met de searches ook niet zo snel iets concreets vinden)

Probleem: Tnet: twintig tot vijftig (?) draadjes per dag. GoT: HEEL VEEL draadjes per dag. Honderden? Duizenden? Op Tnet loopt het al niet altijd even soepel, controle op GoT (clubjes vrienden die elkaars posts omhoog modden) is helemaal niet te doen. Een GoT-moddereter-feedback-forum zal waarschijnlijk een stuk of tien fulltime mods nodig hebben :{

(Eventuele oplossing: mensen pas laten modden als hun karma hoog genoeg is. Nog een eventuele oplossing: waarde modpunten afhankelijk maken van karma van user, en moderators laten powermodden.)

Probleem: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel werk. Naja, die's voor Tnet B.V. :)

Pluspunt: als je de beginwaarde van een post afhankelijk maakt van karma, zoals dat ook op Tnet gebeurt, modden HK-users zichzelf automatisch out-of-the-picture.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Laat users pas modden als ze een aantal posts hebben behaald(zeg 500).
Ik ga er van uit dat users die al 'zo lang' rondlopen wel een beetje waarde in zich hebben.

Wat betreft het 'vriendjes politiek' gebeuren, dat is ook vrij makkelijk op te lossen - je mag bijvoorbeeld maar een keer per dag een user modden oid.
En inderdaad modpunten afhandelijk van je Karma.

En omdat binnenkort de FP en GOT database mergen kun je ook meteen je Karma vanaf de FP meenemen naar GOT.

Goed het is in het begin heeeeeeel veel werk, maar het uiteindelijke resultaat dat je KUNT behalen is enorm.

Je kunt bijvoorbeeld ook bedenken dat als mede-tweakers een thread heel negatief modden dat hij een slotje ontvangt, zo hebben de mods ook minder werk - en minder gezeur van mensen die het dan onterecht vonden dat dat topic dicht ging.

Niet dat ik nou de mods wil vervangen hoor ;), zij kunnen zich dan bezig houden met andere zaken.

Maar goed, is dit nou zo'n belachelijk idee - zit ik met me hoofd in de wolken.. of ??

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

eigenlijk is dit best een goed idee jah, al moet er wel veel aan gesleuteld worden, want mischien als er dan voor ons een mogenlijkheid komt om te sluiten, dat een modje juist vind dat ie open moet blijven, en dat is dus juist weer veel werk, en nog in de omgekeerde weg ook.

en je krijgt het verhaal wat de minimaale eisen zijn, mischien heeft iemand wel 2000 posts, maar wel een hoop gesloten topics en 2 ow's, en dat lijkt me dan ook weer niet heel betrouwbaar.

maar ik denk dat er goed naar gekeken kan worden, en dat bv het aantal positieve of negatieve punten als een report bij de modjes kan worden weergegeven.

en het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat 50 mensen een negatief punt geven, dat heeft gewoon geen nut, dus daar moet ook een max op komen.

maar ik zal dit zker volgen, want het idee bevalt me wel !

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 06:32
Waar ik eerder aan denk is niet het modden van posts, maar het kiezen van een antwoord op je vraag / waarde aan een techpost hangen.

Uitleg:
Er is een topic met een vraag,
Jantje post een crap reply (wordt gemod met -1 Crap),
Pietje post iets in de goede richting (wordt gemod met +1 Goede richting) en
Klaas post een uitgebreid antwoord + links met de juiste oplossing (Krijgt een een ander kleurtje + 5 modpoints).

Nu kan de topic starter waardes, zowel negatief als positief, aan een post hangen (net als op t.net) en het juiste antwoord kiezen. Het modereren van de posts kan enkel door de topicstarter gedaan worden (om zo dus vriendjespolitiek uit te sluiten). Zo kunnen mensen dus 'karma' verkrijgen.

Als nu 2 mensen in een topic praktisch hetzelfde correcte antwoord posten moet de topicstarter 1 antwoord kiezen en de ander hoog modden (+4 Correct)

Daarneest heeft met een bepaald level Karma nodig om van de fun fora gebruik te kunnen maken.

Ik denk dat je op deze manier meer naar een high-tech forum toe gaat dan hoe het nu kan worden door het beperkte 'gezichtsveld' van de moderators (hiermee bedoel ik dat ze niet alle posts zien/modden, niet dat ze niet verder kijken als hun neus lang is:+)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 06:12:
Laat users pas modden als ze een aantal posts hebben behaald(zeg 500).
Ik ga er van uit dat users die al 'zo lang' rondlopen wel een beetje waarde in zich hebben.
Je moet dat (als het al wordt ingevoerd) niet op postcount gaan doen.
Het is namelijk zo dat jij 2 posts op een datg doet, maar een andere weer 40... etc.

Daarbij als je het op postcount zou doen is 500 imo veel te laag, er zijn mensen bij die dat in 2 a 3 weken voorelkaar hebben (vraag niet hoe).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 02 May 2002 @ 01:02:
[...]

Dit onderwerp is al vele malen besproken ;)

Ik vindd jou niet aardig en pietje vind ik wel leuk. Ongeacht de inhoud van de reacties ga ik continu jou omlaag modden en pietje omhoog.

Daarnaast is de moderatie op de FP regelmatig volkomen verkeerd. Zeker als het over onderwerpen gaat, waar de meeste mensen geen verstand van hebben dan zie je moderaties echt compleet de mist in gaan.
dit stukje vind ik wel tekenend:
Gathering is een forum, geen nieuwspagina waar je wilt 'raten', en Gathering moet een forum blijven. Een communitie (wat Gathering is) is niet te modereren (niet zoals op de Frontpage in ieder geval)

Jaymz schreef op 02 May 2002 @ 01:13:
Hmm, neem eens een kijkje op de frontpage, en aanschouw hoe objectief er gemodereerd wordt.

Tel daarbij de 'discussies' over onterechte moderaties erbij op en vraag jezelf af of je dit op Gathering wil.

Okee; je bent de zogenaamde onnuttige reacties kwijt; alleen zal niet iedereen dezelfde definitie van onnuttige reacties hanteren. Gaat leuke taferelen opleveren, dat beloof ik je :)

Gathering is een forum, geen nieuwspagina waar je wilt 'raten', en Gathering moet een forum blijven. Een communitie (wat Gathering is) is niet te modereren (niet zoals op de Frontpage in ieder geval)

In het gunstigste geval zal je alleen de 'onwettige' zaken aanpakken (Warez, flames en dergelijke). Dat kan de huidige modforce op zich prima aan. Dat een moveje of een titelchange wat langer duurt is helemaal niet erg. De echt niet kunnende zaken worden over het algemeen redelijk snel opgepakt, en da's het belangrijkste :)

Sterker nog, ik denk dat als alle modacties binnen de minuut worden afgehandeld het hier binnen een maandje een verschrikkelijk steriele boel is

• KoeKk
[Airwolf] schreef op 19 december 2002 @ 08:42:
[...]

Je moet dat (als het al wordt ingevoerd) niet op postcount gaan doen.
Het is namelijk zo dat jij 2 posts op een datg doet, maar een andere weer 40... etc.
<SNIP>
Helemaal mee eens, kijk eens naar mijn account id en dan naar mijn posts :X ;). Ik ben gewoon een luker, ik post bijna nooit, eigenlijk alleen als ik dat echt nodig vind.

edit:
thx Rafe!

[ Voor 5% gewijzigd door KoeKk op 19-12-2002 09:12 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
KoeKk schreef op 19 December 2002 @ 08:47:
[...]

Helemaal mee eens, kijk eens naar mijn account id en dan naar mijn posts :X ;). Ik ben gewoon een leecher, ik post bijna nooit, eigenlijk alleen als ik dat echt nodig vind.
Ik denk dat je een lurker bedoelt (=iemand die alleen kijkt en weinig post). Leecher is iemand die alleen maar download, maar dus zelf niks shared (bij p2p progsels als Kazaa) B)

• KoeKk
Rafe schreef op 19 December 2002 @ 09:05:
[...]

Ik denk dat je een lurker bedoelt (=iemand die alleen kijkt en weinig post). Leecher is iemand die alleen maar download, maar dus zelf niks shared (bij p2p progsels als Kazaa) B)
Het is nog vroeg... (meteen maar ff editten ;))

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik ben bang dat je heel snel 'vriendjespolitiek' gaat krijgen hoor.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dawuss schreef op 19 December 2002 @ 09:15:
Ik ben bang dat je heel snel 'vriendjespolitiek' gaat krijgen hoor.
dat denk ik ook idd, zo van:

"Als jij mij omhoog mod, dan mod ik jou weer omhoog" etc.

het is wel een goed id, maar wat wil je dan gaat modden :?
of wil je ook een Mod vrij deel van het forum maken :? waar je lekker kan posten zonder dat iemand je lastig valt ;)

maar ook dat pas na een aantal dagen/maanden pas je modpunter krijgt :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat vriendjes politiek is nog niets vergeleken met het gezeur wat je erover krijgt... Als je al ziet dat er vrij veel te doen is om modden op de frontpage, en daar zijn per dag een goeie 200-500 reacties? Op het forum zijn dat er 10.000 - 15.000 :o...

Daarnaast weet de helft amper waar het in topics over gaat en gaat dus maar raak zitten modden, krijg je reacties als "jezus, krijg ik een -1? :r" als iemand eventjes naar beneden gemod is... etc...

geen goed idee dus :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:21

Jaymz

Keep on moving !

Ik dank JvS voor het verkondigen van mijn mening hieromtrend :* waar ik nog steeds achter sta :)

Ik zie het al helemaal voor me, dicussies over de moderataties op een discussieplatform. Daar zouden we een heel schaduwforum voor kunnen oprichten I guess, per subforum een [subforum]Moderatorforum. Iets zegt me dat dat niet de bedoeling is 8)7

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Tsja, beter dan Jaymz zijn quote kan ik het niet verwoorden, dus dat ga ik ook niet proberen.

Ik sluit me bij Jaymz zijn woorden aan :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

het houdt je wel van de straat :P

Verwijderd

Hmm ook dat nog erbij.. nah laat maar, anders ben ik binnen 2 dagen gebanned... :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 10:57:
Hmm ook dat nog erbij.. nah laat maar, anders ben ik binnen 2 dagen gebanned... :/
lol misschien als je dan wat nuttigere dingen post? ;)
Pagina: 1