[win2k]Programma als service onder niet-admin account

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil een programma laten draaien als service wanneer er een gewone user ingelogt is. Wanneer ik zelf ingelogt ben wil ik NIET dat die service draait (}:O)

Situatie is nl. als volgt:
Ik ben admin ==> koe draait in tray
Mams is user ==> koe moet als service draaien.

Tis gewoon op me eigen PC, maar mijn moeder heeft graag een schoon bureaublad en systray.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Misschien met een logonscript?
Zodra je moeder inlogt, gaat er een script runnen met een 'net start [koe]'. Ik meen dat die auto weer uitgaat als ze uitlogt. Voor je eigen account kun je het doen met een extra item in je startup lijstje of bijvoorbeeld onder [hkcu/software/microsoft/windows/run] in je registry.

NB als de service niet automagisch uitgaat als je moeder uitlogt, kun je dat doen met net stop [koe of koeID]. Dit kun je ook op voornoemde plaatsen starten, maar zet er dan wel 'cdm /c' voor.

Voor meer informatie of het starten en stoppen van services kun je 'net help' in je command prompt intikken

Localhost is where the heart is

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Simpel: je moet 2 hardware profielen maken. Een voor jou, en een voor mams. Bij het opstarten moet je dan voor het juiste profiel kiezen. Zo kan je mams ook een eigen achtergrondje instellen e.d. Per service kan je een hardware profiel toekennen. Bij jouw profiel laat je de koe service wel draaien, bij mams niet.
Voila, opgelost ;)
Ik heb thuis het zelfde voor m'n videobewerking: er zijn 2 profielen: normaal en videobewerking. In het videobewerkingsprofiel heb ik de virusscanner service uitgeschakeld, zodat mijn videosoftware daar geen last van heeft. Werkt echt prima.

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 19-12-2002 08:00 . Reden: meer uitleg ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Makkelijker is verschillende snelkoppelingen zetten in :\Documents and Settings\stokkie\Start Menu\Programs\Startup versue ...\mamma.stokkie\...

De een start dnetc gewoon, de ander met -quiet

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
OK.
Bedankt allemaal :)
Het werkt.