Probleempje..
Ik wil een beetje gebruikersvriendelijk overkunnen huppen van editbox naar editbox bij bijvoorbeeld een login schermpje.
Wat is nou het probleem...?
Nou bij het rammen op de enter toets krijg je een windows "belletje"
Oftewel dat standaard geluid wat je hoort als je bijvoorbeeld ergens zit waar je niet kan typen.
Nu kan ik dat op zich wel begrijpen in een editbox omdat er fysiek geen return/enter in kan... Echter heb ik nu een eventhandler voor de return die het eigenlijk zou moeten afvangen of zo...
Ik heb de OnKeyDown, OnKeyPress, en OnKeyUp al geprobeerd, maar ze doen het allemaal.
Vrij irritant.
Iemand enig idee hoe je zo iets oplost?
Objecten:
- edtLogin
- edtPass
Ik wil een beetje gebruikersvriendelijk overkunnen huppen van editbox naar editbox bij bijvoorbeeld een login schermpje.
Wat is nou het probleem...?
Nou bij het rammen op de enter toets krijg je een windows "belletje"
Oftewel dat standaard geluid wat je hoort als je bijvoorbeeld ergens zit waar je niet kan typen.
Nu kan ik dat op zich wel begrijpen in een editbox omdat er fysiek geen return/enter in kan... Echter heb ik nu een eventhandler voor de return die het eigenlijk zou moeten afvangen of zo...
Ik heb de OnKeyDown, OnKeyPress, en OnKeyUp al geprobeerd, maar ze doen het allemaal.
Vrij irritant.
Iemand enig idee hoe je zo iets oplost?
Objecten:
- edtLogin
- edtPass
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| void __fastcall TfrmLogin::edtNameKeyUp(TObject *Sender, WORD &Key, TShiftState Shift) { if(!edtName->Text.IsEmpty()) if(Key==VK_RETURN)edtPassword->SetFocus(); } //--------------------------------------------------------------------------- void __fastcall TfrmLogin::edtPasswordKeyUp(TObject *Sender, WORD &Key, TShiftState Shift) { if(!edtPassword->Text.IsEmpty()) if(Key==VK_RETURN)btnLoginClick(NULL); } |
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.