[PS7] Selecter met feather stroken

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 23:12
Ik heb een probleembje met het stroken van een selectie die ik gemaakt heb met behulp van feather.

Wat ik doe:

Ik maak een selectie, met feather =10
dan krijg je dus zowiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.velodrive.com/got1.jpg

Vervolgens stroke ik deze, met 2 pixels. Wat ik dan krijg, is een stroke die aan allebij de kanten van de selectie (ook als ik inside of outside kies) die nogal wazig is, alsof ie met een brush gemaakt is. Ik wil echter gewoon zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.velodrive.com/got2.jpg

Is dit niet mogelijk op de een of andere manier? Ik heb bovenstaand figuur op een nogal omweg gemaakt, terwijl het (naar mijn menining :p) ook gewoon zoals ik heb beschreven zou moeten kunnen. Ik vind het een beetje lijp dat dit niet gewoon werkt.

Zie ik soms iets over het hoofd :?

En jah ik weet dat feather=10 aanstaat, maar das toch alleen voor de selectie :? Ik wil dat niet op mn stroke.. :p

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36
Feather blurred alles wat je doet, daar is ie voor, daarom zie je nu een selectiekader met afgeronde hoeken, dat zijn zeg maar vervaagde selectiehoeken. Hij gaat nu alles wat je doet in een range van 10 pixels vervagen van 100% naar 0%.

Je moet de selectie maken met ronde hoeken met behulp van een pad - van dat pad een selectie maken - en dan Select > Modify > Border en dan zo te zien zo'n 3 pixels dik een dubbele selectie maken? Of iig zo dik als je maar wil.

Dan kun je die selectie van 3 pixels dik overschilderen met vulpotje, kwast of whatever.

Worden de lijnen/pixels te scherp? Dan moet je "FEATHER" instellen op 1 of 2 pixels en DAN pas overschilderen

[ Voor 114% gewijzigd door Stefke op 19-12-2002 00:35 ]

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

rechthoek slectie maken > menu:select > modify > smooth lijkt me practischer en veel sneller dan met de hand (en paths) een rechthoek te gaan zitten maken met ronde hoekjes.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 23:12
mpegernie schreef op 19 December 2002 @ 00:42:
rechthoek slectie maken > menu:select > modify > smooth lijkt me practischer en veel sneller dan met de hand (en paths) een rechthoek te gaan zitten maken met ronde hoekjes.
Das precies wat ik zocht! Snel en eenvoudig.
Bedankt!

edit:

Bert & Ernie rox btw :D

[ Voor 8% gewijzigd door FireFoz op 19-12-2002 00:44 . Reden: ernie ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

kan ook met channels. Maak wat vormen, gooi de selectie in een nieuwe channel, en fill deze, en gooi over dat een gaussian blur heen. Vervolgens kan je dat met levels weer scherper maken zodat je op mooie ronde hoeken uitkomt. is wat gepiel, maar dan heb je ook wat.

Daarover stond dacht ik een tutorial op www.eyeball-design.com, maar die lijkt ff plat (iig hiervandaan)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43

DeFeCt

je wéét toch

kinders kinders, er staat in het subject [ps7] en in ps7 hebben we shapes en al een tijdje blending options..

dus U (rounded rectangle tool), graden van je hoek instellen, drag, dubbel klik op layer, blending options, stroke, pixel breedte et voila, een volledig aanpasbaar vierkant met een stoke die ook nog eens aanpasbaar is...

pfff

Flickr

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
klopt ;)

En als je echt ten einde raad bent kun je altijd nog Placen of c-n-p'en vanuit het ons aller Illustrator O+

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

DeFeCt schreef op 19 December 2002 @ 09:59:
kinders kinders, er staat in het subject [ps7] en in ps7 hebben we shapes en al een tijdje blending options..

dus U (rounded rectangle tool), graden van je hoek instellen, drag, dubbel klik op layer, blending options, stroke, pixel breedte et voila, een volledig aanpasbaar vierkant met een stoke die ook nog eens aanpasbaar is...

pfff
okay okay... maar ik teken zelf geen paths onder PS... daar pak ik wel illustrator voor.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

In PS7 zit gewoon de optie om rechthoeken met afgeronde hoeken te maken dus begrijp niet waarom iedereen in godesnaam zo moelijk doet.

[edit]
Oopz.. sorry DeFeCt had je post ff over het hoofd gezien
mpegernie schreef op 19 december 2002 @ 12:13:
[...]

okay okay... maar ik teken zelf geen paths onder PS... daar pak ik wel illustrator voor.
Heeft niets met paden te maken. Dat is slechts een keuze.

[ Voor 62% gewijzigd door OzBoz op 19-12-2002 12:59 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1