Toon posts:

Geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
naar aanleiding van een vorige topic werd ik doorverwezen naar de F.A.Q. van deze sectie (Proc. Mob's & Geheugen) en ik kom er niet uit.

Mijn vraag was wat 64x4 was.. Deze vraag is nu benatwoord door de F.A.Q. maar wat ik er niet kon uithalen is of deze geheugen:OEM 256 MB SDRAM PC133 op een Gigabyte M/B GA-7VEML Socket A gaat. sinds er bij het geheugen staat: *Enkel voor AMD Geschikt)* weet ik dus niet 100% zeker of deze twee compatible zijn.

Bij voorbaat dank.

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Kijk op de site van de fabrikant ... waarschijnlijk http://www.gigabyte.com.tw, en zoek daar even op waarmee je moederbord compatible is en waarmee niet ;)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Supports up to 1GB (512MBx2) DRAM memory
gaat over de "Micro ATX GA-7VEML ". Klopt dat? iig, zie dus www.gigabyte.com.tw

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 03:27 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?

Heb je de bovenstaande link eigenlijk wel doorgenomen? Je hebt dus een GA-7VEML, welke is voorzien van de VIA KLE133 chipset voor AMD processoren en je wilt een 512MB reepje met 64Mx4 chipjes op dat plankje prikken. Als je met deze gegevens bovenstaand linkje had doorgenomen, dan was je tot de conclusie gekomen dat dit gewoon gaat passen :)

"Enkel voor AMD geschikt" (ook wel "VIA-only memory" genoemd) duidt op het feit dat Intel chipsets géén geheugenreepjes met 4 datalijnen ondersteunen. Maar dit is natuurlijk een loze marketingkreet, want er zijn ook VIA/SiS/etc chipsets voor Intel processoren die ook geheugenreepjes met 4 datalijnen ondersteunen :z

Verwijderd

Topicstarter
BalusC zoals ik al vermeld had, Ja ik heb dat doorgenomen want jullie gaven deze link al eerder aan.. maar ik "SNAPTE" het niet daarom deze post, ik heb er wel uit vernomen wat 64x4 betekent maar alleen kan ik er niet uithalen, en eveneens op de gigabyte website of het zou draaien. Aangezien ik niet zo'n super-expert ben d8 ik... ik vraag het aan mensen die mij zouden kunnen helpen... alleen is dit al een 2e reply van jou dat ik beter moet lezen... neem dit niet onvriendelijk maar lees dan alsjeblieft mijn post ook eens voordat je meteen reageert... want je hebt niet uit mijn post gehaald dat ik de faq al had gelezen maar dat ik het antwoord op de werking van de 2 onderdelen niet had gevonden.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 21:12
dus alles wat met "x8" en "x16" en "x32" eindigd kan op een Intel mobo ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Pagina: 1