[ADSL]Kan sommige sites niet bereiken... :?

Pagina: 1
Acties:

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Topicstarter
Zoals jullie al in de topic-titel hebben kunnen lezen kan ik op de 1 of andere manier sommige sites niet bereiken, terwijl andere mensen ze wel kunnen bereiken....
Voorbeelden van deze zijn: www.creative.com www.cbs.nl www.openoffice.org

Als ik 1 van die sites probeer te bereiken vanaf mijn W2K-box met Mozilla 1.01 krijg ik een time-out. (Vanaf andere boxes in dit netwerk krijg ik ook een time-out :), ook al geeft IE dat wat minder 'krachtig'/duidelijk weer)

Pingen lukt naar allen, behalve www.cbs.nl, daar krijgt de ping ook een time-out. Bij allen resolved hij correct (hoop ik :D):
www.creative.com - 216.61.164.89
www.cbs.nl - 192.87.118.6
www.openoffice.org - 64.125.133.202

Mijn netwerk steekt zo in elkaar: Mijn getweakte/geupgrade ADSL-modem zit aangesloten op mijn router welke op Linux draait (SmoothWall 2.0 beta 2) welke al het verkeer regelt binnen mijn netwerk.
Ik heb een ADSL-abonnement bij XS4ALL, MXStream Fast om precies te zijn. Er zullen waarschijnlijk nog wel meer tweakers hier zijn die ook zijn aangesloten bij XS4ALL, hebben jullie dit probleem ook? Want als dat niet zo is, ligt het waarschijnlijk aan mijn router. :)

Als men nog meer info nodig heeft, wees dan niet beschaamd om dat te vragen, iig, alvast bedankt voor jullie aandacht. :D

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 09:36
Hoe heb je je modem getweaked? NAT, DHCP of SIP?
Ikzelf heb SIP en kan alle sites gewoon bereiken (Xs4all basic ip: xxx.xxx.xxx.62)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:59

FreakNL

Well do ya punk?

offtopic:
sorry hoor maar kan een modje ff de topictitel wijzigen, dit staat zoooo slordig

Mmm en als je ff je router ervan tussen haalt, en ADSL ff rechtstreeks op je werkstation aansluit? Wat gebeurt er dan?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

XS4all Fast hier en alle genoemde sites werken vlekkeloos.
Maar doe eens een traceroute naar bovengenoemde sites en laat eens weten of/waar in de route je time-outs krijgt.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• certefied
  • Laatst online: 27-07 22:25
Die sites van jou doen het hier wel.
Ik heb aleen een probleem met clubs van het net.
kom ik ook niet op.
Met een dailup acount kom ik er wel op.

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Topicstarter
Jelmer schreef op 19 december 2002 @ 00:32:
Hoe heb je je modem getweaked? NAT, DHCP of SIP?
Ikzelf heb SIP en kan alle sites gewoon bereiken (Xs4all basic ip: xxx.xxx.xxx.62)
Ik gebruik ook SIP :)
FreakNL schreef op 19 december 2002 @ 00:44:
offtopic:
sorry hoor maar kan een modje ff de topictitel wijzigen, dit staat zoooo slordig
Bedoelt ge mijn spelfoutje in de topic-titel? (berijken ipv bereiken)? Sorry voor dat, misschien kan een mod dat veranderen jah. :)
d-Frag schreef op 19 december 2002 @ 00:52:
XS4all Fast hier en alle genoemde sites werken vlekkeloos.
Maar doe eens een traceroute naar bovengenoemde sites en laat eens weten of/waar in de route je time-outs krijgt.
Ok, hier staan ze:
www.creative.com traceroute
www.cbs.nl traceroute
www.openoffice.org traceroute
Skuld (90.0.0.1) is mijn router, en 192.168.255.1 snap ikzelf ook niet, want die ligt toch in de 'reserverd'-range? Zal waarschijnlijk komen omdat ie getweaked is, ook al kan ik dat natuurlijk fout hebben. :D
Alle traceroutes lukken, alleen bij www.cbs.nl timed ie out.

• certefied
  • Laatst online: 27-07 22:25
certefied schreef op 19 december 2002 @ 10:00:
Die sites van jou doen het hier wel.
Ik heb aleen een probleem met clubs van het net.
kom ik ook niet op.
Met een dailup acount kom ik er wel op.
Ik heb mijn probleem opgelost.
Bij mij lag het aan de netwerkkaart.
Deze stond op half duplex,deze heb ik nu op full duplex staan.
Nu werkt de site perfect.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
FreakNL schreef op 19 december 2002 @ 00:44:
offtopic:

Done :)

Topicstarter: Probeer eens een andere DNS server. Probeer 195.64.68.28 eens bijvoorbeeld :)

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Topicstarter
Cutebritney schreef op 20 december 2002 @ 16:16:

[...]

Done :)

Topicstarter: Probeer eens een andere DNS server. Probeer 195.64.68.28 eens bijvoorbeeld :)
:D
Probleem opgelost, wel erg voor de hand liggend eigenlijk, waarom was ik daar zelf niet opgekomen... :P
Maar wel raar, het waren de DNS-servers van XS4ALL, en omdat andere mensen op het forum ook XS4ALL hadden en geen problemen hadden had ik daar niet aan gedacht... :)

Iig, hartelijk bedankt. ^_^

edit:
De IP-adressen zijn iig niet verander, en ik zie op het eerste gezicht ook geen verschil in de traceroute's....

[ Voor 12% gewijzigd door Ivion op 21-12-2002 12:05 . Reden: voetnoten :P ]

Pagina: 1